Kvällssnack – Dockad? I handen? Hur spelar du helst på din Switch?

Robot
Kvällssnack – Dockad? I handen? Hur spelar du helst på din Switch?

Switch är flexibel. Är du också det?

#nintendo, #switch


Medlem

Dockat för det mesta. Jag har för stora händer för att hålla den bekvämt i handhållet läge.

Medlem

Har dockan i handen, visste inte att man kunde ta av kontrollerna.

Kontot avslutas

Jag spelar största delen bärbart.
Det är lättare och bekvämare när man vill spela något utan att behöva störa någon. Bara att koppla in hörlurarna och börja spela.
Tyvärr har det blivit att jag spelar mycket mindre på konsoler där det inte går att spela bärbart.


signatur

ゼルダの城

Inaktiv

Fram till Switch så tyckte jag att Xbox hade absolut bäst kontroll. Men pro-controller slår allt, så föredrar den dockad. Bör tillägga att jag är i första hand spelar PC>PS4>Switch.

Medlem

"Dockad? I handen?"
Haha jag ser allt vad du gjorde där

Men helt klart dockad för att lira på tv skärmen.


signatur

Rawr

Medlem

Oslagbar i dockat läge med Pro Controller. Men ack så trevligt att koppla ur när man blir bortkörd från TVn eller är sängliggandes pga att man är ”sjuk” efter en stökig utekväll


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Bra poll. Fortsätt med det.

Valde "i princip 100% dockad.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Nästan alltid bärbart. Trots att Pro-controllern är magisk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Väldigt mkt dockad. Men kör bärbart ibland tex lång flight som Japan då är den perfekt. Rekommenderar att skaffa batteri pack som kan ladda snabbare än att switchen tappar batteri

Medlem

Min fru har nog spelat med sin Switch dockad en gång sedan vi köpte den. Hon är typen av gamer som spelar inlindad i en filt på en soffa så hand-held passar bra.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Köpte min Switch med Zelda och en pro kontroll. Trodde att jag skulle köra 75 % dockat. Skulle säga att det blev 50/50 på just Zelda, sedan dess har konsolen bara suttit i dockan för att ladda.

Har spelat en bra bit över 500 timmar bärbart sedan jag köpte min Switch och tycker (som jag sagt flera gånger) att det är den enda konsolen som bidrar med något som jag i dagsläget inte kan få bättre på pc. Älskar kombon pc och Switch <3

NuZ
Testpilot

Dockad mest men ibland blir det i sängen också eller ute i trädgården. Håller med @Vamp den är perfekt om man ”bara” ska ha en konsol utöver PC


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Verkar som jag mest får spela på Garantin, andra Switchen jag får skicka in som bara blev tvärdöd......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Handhållet. Antingen i sängen eller på toaletten.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Ambassadör
Xbox

99% handhållet.


signatur

Jump in.

Medlem

Dockad för min del, har dock inget emot handheld heller för den delen. Skönt att kunna ta med mig den på bussen till jobbet förstås!

Inaktiv

Primärt dockat pga stor bild, (emulerat pga gammal förstärkare men ändå helt ok) surroundljud och pga att handhållet är okej men föredrar ergonomin med dosan.

Medlem

Asså. Inte för att vara dryg men.. Självklart spelar jag dockad på TV om jag har fri tillgång till TV på en statisk plats med docka, och bärbart när jag inte har det och vill spela på min Switch (kommunaltrafik, resor, familjehögtider m.m.)... Är det verkligen någon som helst som kör på något annat sätt än så?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

100% dockad. För kass ergonomi i bärbart läge. Till bärbart har jag iPad och 3ds.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

100% dockad. För kass ergonomi i bärbart läge. Till bärbart har jag iPad och 3ds.

Håller med, får ont i händerna efter 2 minuter. Just också därför har jag alltid dockad och spelar bara indi-lir på min Switch. Feta lite mer grafiskt avancerade titlar kör man på PCn eller PS4an. Period!

jbx
Medlem

Endast bärbart, kopplade in den till TVn en gång, menyerna ser ut som något från 90-talet på en 65” C8..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Asså. Inte för att vara dryg men.. Självklart spelar jag dockad på TV om jag har fri tillgång till TV på en statisk plats med docka, och bärbart när jag inte har det och vill spela på min Switch (kommunaltrafik, resor, familjehögtider m.m.)... Är det verkligen någon som helst som kör på något annat sätt än så?

Majoriteten av mina +500 timmar handhållet är i soffan med tv:n framför mig. Antingen att barnen eller sambon tittar på något som inte intresserar mig, men det är bra många timmar (säkert 100) som jag spelat i soffan med tv:n avstängd framför mig också. Helt enkelt för att det är så psatans mysigt.

Dessutom är Switch en klen konsol med gårdagens teknik dockad och riktigt grym handhållen. Tycker Switchen känns sjukt modern och kvalitativ i handen, men rätt omodern i dockan.

Medlem

Köpte till ett grepp från skull & co eller vad de heter. Så nu kan jag spela handhållet utan att få ont i nävarna efter ett kort tag. Riktigt skönt att kunna hoppa direkt från projektorn upp till sängen och spela vidare när man känner för det.


signatur

- pixelfantast

Inaktiv

Mest handhållet då det är den primära grejen med switch imo.

Har ps4 pro och PC för bättre storskärmsupplevelser så att säga

Medlem

tycker att den är riktigt obekväm att spela handhållet, får ont i nävarna av den.
Riktigt dålig comfort, hade varit bättre om slide on kontrollerna såg ut som halva pro dosor.
blir dockad om man spelar.

Finns ju dock som man kan köpa prylar man pressar på switchen, ska nog kolla vidare på det.

Skägg.
10 Chambers

Nästan uteslutande med den i nävarna, raklång i soffan, tills armarna börjar domna bort.


signatur
Medlem

Jag köpte en New 3DS istället för att spela på min Switch. Hoppas att Nintendo släpper en mindre variant som är i storleken av en 3DS, då blir det nog att spela på Switch.

Medlem

Spelar nästan bara i sängen den sista timmen. Lägger den bara bredvid och somnar.

1
Skriv svar