Gratisgrejer på gång till Days Gone – däribland hardcore-läge, veckoutmaningar

Robot
Gratisgrejer på gång till Days Gone – däribland hardcore-läge, veckoutmaningar
Medlem
Skrivet av Nyhet:

immersive HUD that removes maps and indicators

Försöker alltid spela spel med så lite HUD klotter som möjligt och speciellt i ett överlevandsspel som Days Gone är detta något jag skulle uppskatta.

Medlem
Bästa spelet just nu på Ps Store

Har lirat hela dan och kan verkligen rekommendera det för alla som gillar Survivor/Horror/äventyr spel när det är som allra bäst. Gillar du last of us, Uncharted, Resident evil 2 remake, Evil Whitin1 o 2 så gillar du det här. Samma typ av spel kontroll och miljöer i survivor temat som övriga. Det här är en bättre och roligare historia än last of us då det utspelar sig i en öppen värld med hur mycket att göra som helst. Tar aldrig slut och måste vara på sin vakt hela tiden.

Läste aldrig FZ recention vilket var tur det så här efter då jag kolla betyget direkt och såg att att det är någon som inte alls gillar den här typen av spel som gav betyg. Vad det inte du/ni som oså gav last of us 2/5 2013 men sen visa det sig vara förra generationens bästa spel. Därför är betyg, rensetion TOTALT VÄRDELÖST i mina ögon. Jag tittar ALLTID youtube videos på spelet så får du en verklig upplevelse av spelet vilket är tusen gåger bättre än att läsa en betydelselös artikel av någon som lirat halvdant i 2tim tid.

Spelet är en 9p i min bok, snäppet bättre än last of us vilket är den närmaste jämförelsen.

Medlem
Skrivet av submariner:

Har lirat hela dan och kan verkligen rekommendera det för alla som gillar Survivor/Horror/äventyr spel när det är som allra bäst. Gillar du last of us, Uncharted, Resident evil 2 remake, Evil Whitin1 o 2 så gillar du det här. Samma typ av spel kontroll och miljöer i survivor temat som övriga. Det här är en bättre och roligare historia än last of us då det utspelar sig i en öppen värld med hur mycket att göra som helst. Tar aldrig slut och måste vara på sin vakt hela tiden.

Läste aldrig FZ recention vilket var tur det så här efter då jag kolla betyget direkt och såg att att det är någon som inte alls gillar den här typen av spel som gav betyg. Vad det inte du/ni som oså gav last of us 2/5 2013 men sen visa det sig vara förra generationens bästa spel. Därför är betyg, rensetion TOTALT VÄRDELÖST i mina ögon. Jag tittar ALLTID youtube videos på spelet så får du en verklig upplevelse av spelet vilket är tusen gåger bättre än att läsa en betydelselös artikel av någon som lirat halvdant i 2tim tid.

Spelet är en 9p i min bok, snäppet bättre än last of us vilket är den närmaste jämförelsen.

Last of us fick full pott av FZ, men det här spelet led tråkigt nog brist på många fronter enligt deras recension.

Intressant att läsa så blandade åsikter om spelet

NuZ
Testpilot
Skrivet av submariner:

Har lirat hela dan och kan verkligen rekommendera det för alla som gillar Survivor/Horror/äventyr spel när det är som allra bäst. Gillar du last of us, Uncharted, Resident evil 2 remake, Evil Whitin1 o 2 så gillar du det här. Samma typ av spel kontroll och miljöer i survivor temat som övriga. Det här är en bättre och roligare historia än last of us då det utspelar sig i en öppen värld med hur mycket att göra som helst. Tar aldrig slut och måste vara på sin vakt hela tiden.

Läste aldrig FZ recention vilket var tur det så här efter då jag kolla betyget direkt och såg att att det är någon som inte alls gillar den här typen av spel som gav betyg. Vad det inte du/ni som oså gav last of us 2/5 2013 men sen visa det sig vara förra generationens bästa spel. Därför är betyg, rensetion TOTALT VÄRDELÖST i mina ögon. Jag tittar ALLTID youtube videos på spelet så får du en verklig upplevelse av spelet vilket är tusen gåger bättre än att läsa en betydelselös artikel av någon som lirat halvdant i 2tim tid.

Spelet är en 9p i min bok, snäppet bättre än last of us vilket är den närmaste jämförelsen.

LOU fick full poäng av FZ och recensenten spelade över 15h för i texten nämner han att saker började hända då. Sedan betyget sattes mycket på de halvdanna och det tekniska. Du har tur som kan se förbi sådant. Jag klarar inte sådana brister i spel jag heller. Kul att du gillar det. Blir inget köp för mig av vad jag sett. Finns betydligt mer polerade open world spel.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Sweet

[quote postid="3891473" userid="325518" name="submariner"]
Har lirat hela dan och kan verkligen rekommendera det för alla som gillar Survivor/Horror/äventyr spel när det är som allra bäst. Gillar du last of us, Uncharted, Resident evil 2 remake, Evil Whitin1 o 2 så gillar du det här. Samma typ av spel kontroll och miljöer i survivor temat som övriga. Det här är en bättre och roligare historia än last of us då det utspelar sig i en öppen värld med hur mycket att göra som helst. Tar aldrig slut och måste vara på sin vakt hela tiden.

Låter helt underbart! Ett spel i mitt tycke trots den kalla recensionen. Med lite avkastning på aktierna till vår kanten så blir det att inskaffa ett PS4 med detta färdig patchat.
Passa på at ge Bend studio lite kärlek från att göra mobilspel till något massivt som det här❤️


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av NuZ:

LOU fick full poäng av FZ och recensenten spelade över 15h för i texten nämner han att saker började hända då. Sedan betyget sattes mycket på de halvdanna och det tekniska. Du har tur som kan se förbi sådant. Jag klarar inte sådana brister i spel jag heller. Kul att du gillar det. Blir inget köp för mig av vad jag sett. Finns betydligt mer polerade open world spel.

Instämmer, blev ytterst tveksam till köp.

Däremot så verkar det ju vara så att dom 4(?) patchar som nu bumpat spelet till version 1.04 har löst en del av dessa brister.

Jag förstår dock inte varför det så ofta blir såhär? Varför lägger man 4-5 år på att utveckla ett spel, släpper det med brister som gör folk och/eller recensenter missnöjda, för att sen lägga tiden på att lösa grejorna veckor/månad efter release?

Vore ju bra mkt bättre att lägga code freeze ett par månader innan release och bara använda sista tiden till att polera istället? Har man 3-5 år på sig är det bara riktigt jävla dålig planering om man inte blir klar i tid.

Hur som helst: det har alltså från flera håll snackats om att versionen som nu möter faktiska köpare är i bättre skick än vad recensenterna spelade. Vore intressant att få en kommentar på det.

Däremot så verkar ju kärnan i spelet såpass medioker baserat på som recensioner jag läst att jag hur som helst är tveksam.

Medlem

@submariner: Kan inte heller sluta spela Skulle säga att det påminner en hel del om ett av mina favoritspel också: Mad Max som släpptes för några år sedan.

Enda jag stör mig på just nu i spelet är att bensinen tar slut orimligt snabbt i motorcykeln. Men jag fattar att det är för att det ska bli mer spännande.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av submariner:

Spelet är en 9p i min bok, snäppet bättre än last of us vilket är den närmaste jämförelsen.

Hur menar du att tLoU skulle vara det spel som är mest likt Days Gone? Enda likheten jag kan se är infekterade galningar som vill äta upp dig i ett postapokalyptiskt USA. I övrigt kan jag inte se några likheter alls. Det förra spelet var linjärt och fokuserade främst på förhållandet mellan en envis tonårstjej och en folkilsken gubbe. Days Gone är open world och någon ung parter har jag då inte sett skymten av.

Nu har jag inte börjat spela än (får bli när jag är klar med Metro: Exodus och Spider-man), men om Days Gone har en bättre story än the Last of Us så ska jag äta upp min hatt.

Medlem
Skrivet av whoo:

Instämmer, blev ytterst tveksam till köp.

Däremot så verkar det ju vara så att dom 4(?) patchar som nu bumpat spelet till version 1.04 har löst en del av dessa brister.

Jag förstår dock inte varför det så ofta blir såhär? Varför lägger man 4-5 år på att utveckla ett spel, släpper det med brister som gör folk och/eller recensenter missnöjda, för att sen lägga tiden på att lösa grejorna veckor/månad efter release?

Vore ju bra mkt bättre att lägga code freeze ett par månader innan release och bara använda sista tiden till att polera istället? Har man 3-5 år på sig är det bara riktigt jävla dålig planering om man inte blir klar i tid.

Hur som helst: det har alltså från flera håll snackats om att versionen som nu möter faktiska köpare är i bättre skick än vad recensenterna spelade. Vore intressant att få en kommentar på det.

Däremot så verkar ju kärnan i spelet såpass medioker baserat på som recensioner jag läst att jag hur som helst är tveksam.

Tror det blir såhär med spel när dom tror att dom kan klara release bra men när dom inser att dom behöver någon månad till så är datumet redan satt och marknadsföringen igång. När spelet kommit in i den fasen tror jag att det finns väldigt lite alternativ för att skjuta upp ytterligare. Sony tenderar att vara generösa med uppskjutningar och tid (både DG and Dreams har skjutits upp flera gånger och varit under utveckling ett tag) så man undrar om det var för att Bend underskattade jobbet eller om Sony inte sköt upp mer.

Medlem
Skrivet av submariner:

Har lirat hela dan och kan verkligen rekommendera det för alla som gillar Survivor/Horror/äventyr spel när det är som allra bäst. Gillar du last of us, Uncharted, Resident evil 2 remake, Evil Whitin1 o 2 så gillar du det här. Samma typ av spel kontroll och miljöer i survivor temat som övriga. Det här är en bättre och roligare historia än last of us då det utspelar sig i en öppen värld med hur mycket att göra som helst. Tar aldrig slut och måste vara på sin vakt hela tiden.

Läste aldrig FZ recention vilket var tur det så här efter då jag kolla betyget direkt och såg att att det är någon som inte alls gillar den här typen av spel som gav betyg. Vad det inte du/ni som oså gav last of us 2/5 2013 men sen visa det sig vara förra generationens bästa spel. Därför är betyg, rensetion TOTALT VÄRDELÖST i mina ögon. Jag tittar ALLTID youtube videos på spelet så får du en verklig upplevelse av spelet vilket är tusen gåger bättre än att läsa en betydelselös artikel av någon som lirat halvdant i 2tim tid.

Spelet är en 9p i min bok, snäppet bättre än last of us vilket är den närmaste jämförelsen.

Låter ju lovande, kan dock inte förstå din koppling till evil within, tlou eller re2, de är ju alla helt olika och även sinsimellan. Re2 och evil within är väl i samma klass som varandra men annars känns de som en väldigt generell jämförelse du gör

Medlem

Varje gång jag hör om att ett spel får gratis svårighetsgrad vill jag slå mig hårt i huvudet. Varför skulle något sånt någonsin kosta pengar? Sen, varför släpper dom inte spelet med svårighetsgraden?

1
Skriv svar