Inaktiv
FZ och GDPR

Döm av min förvåning (eller förhoppningsvis min dåliga syn) att det inte finns något alternativ för att ta bort sitt konto här på FZ? Ni vet att det faktiskt är lag på att man efter GDPR som användare själv ska ha den möjligheten (och hantering/användning av all sin information, inlägg osv) idag va? Och att ni om så faktiskt är fallet fortsatt driva FZ på lite skakiga grunder i strax ett år?

Har jag bara kollat på fel ställen? Eller har ni bara hoppat det och hoppats på det bästa?

Inaktiv

Det är fredag kväll och jag orkar helt ärligt inte kolla upp om du har rätt, men antar att du har det. Men finns där inte ett bättre sätt att säga det? Behöver ju knappast vara otrevlig.

Medeltidsman 🧔
Skrivet av anon_326400:

Döm av min förvåning (eller förhoppningsvis min dåliga syn) att det inte finns något alternativ för att ta bort sitt konto här på FZ? Ni vet att det faktiskt är lag på att man efter GDPR som användare själv ska ha den möjligheten (och hantering/användning av all sin information, inlägg osv) idag va? Och att ni om så faktiskt är fallet fortsatt driva FZ på lite skakiga grunder i strax ett år?

Har jag bara kollat på fel ställen? Eller har ni bara hoppat det och hoppats på det bästa?

Hej,

Självklart känner vi till GDPR och har rättat oss efter det. Som beskrivet i användaravtalet står det hur man går tillväga för att ta bort sitt konto, begära utdrag av sina personuppgifter.

Vill du göra utdrag, begära anonymisering av konto eller liknande hänvisar jag till vårt kontaktformulär.

Mvh // Anton


signatur

Lite spelsläpp jag gjort: https://184-productions.itch.io/

1
Skriv svar