Lite blandat material från Dreams early access(PS4)

Avstängd
Lite blandat material från Dreams early access(PS4)

Tycker dreams har fått ganska lite kärlek tidigare. Inte bara på FZ utan överlag.

Tänkte därför dela med mig av lite stuff som spelare har skapat i early access versionen av spelet. Som förövrigt finns tillgängligt redan nu för alla.

Sidenote: Har inte testat spelet själv men överväger starkt att köpa och få testa.

Highlight Reel

Realistic looking car damage physics! (hittade inte denna som youtube video så en reddit länk får ni hålla till godo med
https://www.reddit.com/r/PS4/comments/bgxdbn/realistic_lookin...

Internet problem?

Mirrors Edge inspirerat

Horror

Minecraft (Från den stängda betan)

Stealth

Bonus Video: Hur man skapar musik och ljud i Dreams från PSX 2017


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Redaktör
Ponny

Det är märkligt att detta fått så lite uppmärksamhet. Inte ens Sony tycks vilja slå på stora PR-trumman? Men kul att du ger det lite kärlek, det känns som om det är på tiden.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jävlar, jag visste inte ens att det fanns/var under utveckling. Tack för tipset! Älskade deras tidigare spel.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Såg någon som börjat göra silent hill 2 i dreams, och det ser galet bra ut. Såg även en dead space kopia som var riktigt riktigt snygg. Med imponerande minst sagt. Får detta ett bra community så kommer vi se många häftiga skapelser här. Kommer med vr stöd också för er som vill veta

Avstängd

Denna gillar jag verkligen.
Någon gjorde Little big planet i dreams

Väldigt imponerande vad man kan skapa.
biljard denna gång och grafiken är ju inte så illa heller


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Riktigt imponerande vad man kan åstadkomma med spelets verktyg. När dom visade upp spelet för första gången för många år sedan på E3 i form av en liten orkester bestående av lerfigurer så hade man verkligen inte en aning om vad det faktiskt skulle bli av det.

KoP
Medlem

Hoppas folk börjar göra lite originella saker med Dreams istället för en massa bleka kopior utav existerande spel. :'D

Medlem

Köpte Dreams early access när det släpptes. Sitter just nu och plöjer igenom tutorials och det finns ju helt klart potential till att utifrån sin egen fantasi, kreativitet OCH tid göra i princip vad som helst Just nu sjukskriven så tid har jag för en gångs skull gott om... Sen är det där med att sätta igång med att skapa och göra något av alla sina idéer

Medlem

Missade early access-släppet, men har följt utvecklingen av spelet rätt länge. Och ser verkligen framemot PSVR stödet, om dom får allt att funka dvs

Edit: Titta i mailen, hade fått inbjudan och det gick fortfarande att köpa! Woho

Avstängd
Skrivet av KoP:

Hoppas folk börjar göra lite originella saker med Dreams istället för en massa bleka kopior utav existerande spel. :'D

Finns redan väldigt mycket original content skapat. Orsaken till att jag valde videorna ovan var helt enkelt för igenkännings faktorn och på så sätt få lite bättre inblick i vad som faktiskt är möjligt att skapa.

Sen finns det ju ingenting som säger att det måste vara ett spel heller. Går lika bra att skapa endast animeringar också

Eller varför inte bara skulpturer/bilder


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Flakmonkey
Skrivet av KoP:

Hoppas folk börjar göra lite originella saker med Dreams istället för en massa bleka kopior utav existerande spel. :'D

De som skaffar Dreams för att skapa något gör det nog inte med ambitionen att kopiera en befintlig idé, dock är ju kopiering ett extremt effektivt och kul sätt att lära sig hur saker och ting fungerar eftersom du på förhand vet exakt vad det är du vill åstakomma. Vill du ta reda på hur du skapar en sidscrollande plattformare så är det ju lättare att kopiera bana 1-1 av super mario bros än att börja med ett blankt papper. Sen när du har lärt dig byggstenarna, hur du får en karaktär att spring, hoppa, etc så kan du göra något originellt av det.

Medlem

Finns det bara som early access? När släpps det på riktigt? Trodde inte att Sony tillät early access spel, är det till PC eller ps4?

Avstängd
Skrivet av jehuty:

Finns det bara som early access? När släpps det på riktigt? Trodde inte att Sony tillät early access spel, är det till PC eller ps4?

Tyvärr ännu bara som early access Jo.
Sony har tidigare inte släppt early access spel förutom om ea versionen var gratis.

Hoppas själv på att detta är det första? och sista eftersom jag verkligen avskyr early access modellen. Dock överväger jag köp av detta då det inte verkar vara cashen som utvecklarna är efter utan faktiskt testande före ett riktigt släpp. Betan är ju trots allt förbi för en ganska lång stund sedan.

Spelet är exklusivt till PS4. Kommer även få vr stöd vid riktig release


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Tyvärr ännu bara som early access Jo.
Sony har tidigare inte släppt early access spel förutom om ea versionen var gratis.

Hoppas själv på att detta är det första? och sista eftersom jag verkligen avskyr early access modellen. Dock överväger jag köp av detta då det inte verkar vara cashen som utvecklarna är efter utan faktiskt testande före ett riktigt släpp. Betan är ju trots allt förbi för en ganska lång stund sedan.

Spelet är exklusivt till PS4. Kommer även få vr stöd vid riktig release

Trodde att tanken med det här släppet var att skapare kunde köpa spelet tidigare och på så sätt kan man sedan släppa ett spel som redan vid release har en jäkla massa färdigt material redo att spelas.

Medlem

Klickade på play på första klippet och satt och kollade under en obruten minut när någon satt och fes på toan i dålig grafik utan antydan till gameplay... Undrar varför det inte blivit dundersuccé..

Om det där var highlights så ligger dom ju risigt till.

Det finns spelmotorer redan. Men i dom som redan finns äger man spelen själva efter man gjort dom och inte Sony.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Klickade på play på första klippet och satt och kollade under en obruten minut när någon satt och fes på toan i dålig grafik utan antydan till gameplay... Undrar varför det inte blivit dundersuccé..

Om det där var highlights så ligger dom ju risigt till.

Det finns spelmotorer redan. Men i dom som redan finns äger man spelen själva efter man gjort dom och inte Sony.

Jag gissar att en anledning till varför det inte är en dundersuccé är att det kom från stängd beta, och nu är i en sorts Early access med ett begränsat antal släpp.

Personligen tycker jag inte att en minut av Toilette Challenge (?) är representativt för Dreams.

Sen är ju inte Dreams bubble bath-engine tänkt (vad jag förstår) som en sorts spelmotor som man licensierar, som tex unreal engine. Utan mer som Super Mario maker, men mer flexibel.

Avstängd
Skrivet av Anton Q:

Klickade på play på första klippet och satt och kollade under en obruten minut när någon satt och fes på toan i dålig grafik utan antydan till gameplay... Undrar varför det inte blivit dundersuccé..

Av någon konstig anledning hade jag helt missat det klippet

Kolla detta istället


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Tydligen var det någon som gjorde Pepe The Frog(meme) och den blev borttagen "due to offensive or abusive content".

https://i.redd.it/4l1yeifpw8w21.jpg

Han är ju ganska kränkande den där hemska Pepe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar