Recension – Days Gone

Medlem
Skrivet av devildenied:

Betygsinflation har väl inget med skalan man använder för att bedöma eller?
Handlar ju bara om dåliga bedömare.
0-10 är det bästa enligt mig...med vettiga recensenter vill säga.
Men oavsett om man har 0-5, 0-10 eller 0-10000 så är det ju samma..men med 0-5 kan jag tycka att skalan blir lite liten...eller för stort spann om ni förstår mig

Jo alla spel får höga betyg.
Även den 10 gradig skala så räknas typ 5 som skit fast det bör ju vara medel.

Det blir fel pga det finns folk som bara går efter betyget och knappt läser recensioner.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kommer skaffa mig en egen uppfattning.. slutat bry mig om recensioner då det sällan stämmer överens med mitt egna tänk efter att faktiskt själv ha spelat det.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo alla spel får höga betyg.
Även den 10 gradig skala så räknas typ 5 som skit fast det bör ju vara medel.

Det blir fel pga det finns folk som bara går efter betyget och knappt läser recensioner.

Japp men återigen så handlar det ju om dåliga recensenter.
En femma på 0-10 är ju samma som 2,5 på 0-5, 50 på 0-100 eller 5000 på 0-10000..det bör ju vara så iaf.

Medlem
Skrivet av Trenix:

Kommer skaffa mig en egen uppfattning.. slutat bry mig om recensioner då det sällan stämmer överens med mitt egna tänk efter att faktiskt själv ha spelat det.

Det ska man göra. Men när det släpps hundratals spel om året, som kostar hundratals kronor styck och tar hundratals timmar att sätta sig in i, då är recensioner ett verktyg (ett av flera) för att sålla bland titlarna.

Du testar självklart inte alla spel som släpps så du har uppenbarligen hittat andra verktyg för att sålla.

Medlem
Skrivet av devildenied:

Japp men återigen så handlar det ju om dåliga recensenter.
En femma på 0-10 är ju samma som 2,5 på 0-5, 50 på 0-100 eller 5000 på 0-10000..det bör ju vara så iaf.

Jo så borde det vara men är har iaf inte fungerat riktigt så.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det ska man göra. Men när det släpps hundratals spel om året, som kostar hundratals kronor styck och tar hundratals timmar att sätta sig in i, då är recensioner ett verktyg (ett av flera) för att sålla bland titlarna.

Du testar självklart inte alla spel som släpps så du har uppenbarligen hittat andra verktyg för att sålla.

Japp jag använder mina ögon.. du vet dom där man fick på köpet när man först såg dagens ljus Skämt åsido.. jag går aldrig efter andras åsikter.. jag kollar på lite gameplay videos och gillar jag det jag ser.. då köper jag det vid release eller väntar ett tag på en rea.

Medlem
Skrivet av submariner:

Jämför du det Bajs spelet mot det här på kostade liret som de jobbat med i 6års tid. Efter ha sett flera game play videos på youtube ser det sjukt grymt ut. Bara för en resention från FZ betyder inte spelet är skit. Prova gärna själv innan klagomål

State of decay 2 är ett väldigt bra spel.

Medlem
Skrivet av Fusionn:

Hmm förhandsbokade special edition idag, frågan är ska man avboka eller försöka ge det en chans?

Avboka pronto. Ge det två veckor så har priserna sjunkit 25% kolla bara när just cause 4 och senaste tomb raider kom och inte nådde upp till förväntningarna.
Tog nån vecka så kunde du köpa dom för under 400kr

Moderator | Testpilot
Skrivet av Renton:

Var kaffet kallt i morse Tomas?
Visst dem tekniska bitar kanske inte håller ihop så bra, men det löser sig med en patch.
Iaf spelet ser freaking vrålsnyggt ju.

Om du läst texten så borde du veta att det inte bara var det tekniska han störde sig på.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Som någon skrev tidigare, väldigt spridda skurar med betyget för det här spelet. Digital Foundry tyckte världen var intressant och detaljrik. Någon annan tyckte att storyn var intressant osv. Alla som har recenserat har ju rätt eftersom man är sig själv närmast. Men tror jag väntar på en rea eller om man får tillfälle att pröva spela det själv. Men jag är lika ambivalent som recensionerna, så det kan lika gärna sluta med att jag köper det

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av submariner:

Bästa Inlägget i tråden.

Att folk fortfarande lyssnar på vad andra människor tycker är ju skratt retande. Hur vet ni om ni har samma smak som satte betyget här ? Det märks tydligt han inte gillar denna typ av genre av spel. Det här är en kopia på last of us fast 1000gånger mer att göra. Kommer ha många sköna timmar framför mig.

Det är därför man ska läsa texten, annars blir det ju omöjligt att bedöma huruvida skribentens argument matchar din egen smak. Sen vet jag inte riktigt varför du flera gånger påstår att Tompa inte gillar den här typen av spel.

Att påstå att detta är en kopia av The Last of Us blir väldigt skevt, Bend är ju en bråkdel i storlek i jämförelse med Naughty Dog. Jag tror att sådana jämförelser ligger spelet i fatet.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Renton:

Var kaffet kallt i morse Tomas?
Visst dem tekniska bitar kanske inte håller ihop så bra, men det löser sig med en patch.
Iaf spelet ser freaking vrålsnyggt ju.

Vi har för avsikt att alltid ge Tompa kallt kaffe. Han skriver som bäst när han är sur.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har för avsikt att alltid ge Tompa kallt kaffe. Han skriver som bäst när han är sur.

Hahahhaha

Medlem
Skrivet av submariner:

Varför en käftsmäll för Sony när många andra har hyllat spelet. Bara för människan bakom betyget här inte gillar zoombie games märks klart o tydligt. Verkar vara något av game of the year. Lätt en 10p i min värld.

Jag åsyftar på att det här är första spelet Sony släppt på många år nu som får sämre betyg än resten. Det snittar på 72 av 100 på metacritic just nu på runt 70 recensioner tror jag det är inte illa alls faktiskt.
Det är lite som ett the order 1886 när det begav sig.
Jag tror också Days Gone kommer vara rätt underhållande. Har kikat lite på folk som pratar om det nu på youtube och många tycker storyn ex är väldigt intressant, bra röstskådisar, sanslöst bra musik om man gillar john carpenter musik tydligen, ngn som hävda iaf, och lite så. Skjutning osv fungerar som en standard cover shooter så varken bu eller bä antar jag.
Ai'n ska däremot vara rätt korkad men det bekymmrar mig inte. Jag stod ut med den totalt IQ befriade Ain i Far Cry 5 så det här är nog inte sämre iaf

Det kan nog bli roligt men jag förväntar mig inget God Of War liksom.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Bättre förr

En ärlig men "nedstämd" recension. Det ser snyggt ut iallafall :).

Precis som Generation Zero verkar det som spelet kommer ut opolerat.
Dagens spel har oftast bra grafik, men desto sämre innehåll som inte funkar, förr var det tvärtom. Kan inte speltillverkarna möta dessa två på mitten? Det vill säga schyst grafik och ett fungerande innehåll :).

Skrivet av SunShine:

Jag åsyftar på att det här är första spelet Sony släppt på många år nu som får sämre betyg än resten. Det snittar på 72 av 100 på metacritic just nu på runt 70 recensioner tror jag det är inte illa alls faktiskt.
Det är lite som ett the order 1886 när det begav sig.
Jag tror också Days Gone kommer vara rätt underhållande. Har kikat lite på folk som pratar om det nu på youtube och många tycker storyn ex är väldigt intressant, bra röstskådisar, sanslöst bra musik om man gillar john carpenter musik tydligen, ngn som hävda iaf, och lite så. Skjutning osv fungerar som en standard cover shooter så varken bu eller bä antar jag.
Ai'n ska däremot vara rätt korkad men det bekymmrar mig inte. Jag stod ut med den totalt IQ befriade Ain i Far Cry 5 så det här är nog inte sämre iaf

Det kan nog bli roligt men jag förväntar mig inget God Of War liksom.

Då har den till och med högre snitt än Mad Max som jag tyckte var riktigt bra.

Sen att det inte är i nivå med God Of War visste man ju på förhand. Det är det inte många spel som är.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi har för avsikt att alltid ge Tompa kallt kaffe. Han skriver som bäst när han är sur.

-Underbart😂


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av Aggur:

En ärlig men "nedstämd" recension. Det ser snyggt ut iallafall :).

Precis som Generation Zero verkar det som spelet kommer ut opolerat.
Dagens spel har oftast bra grafik, men desto sämre innehåll som inte funkar, förr var det tvärtom. Kan inte speltillverkarna möta dessa två på mitten? Det vill säga schyst grafik och ett fungerande innehåll :).

Amen brotha 👍

Medlem

Trist. Hypetåget spårade ur totalt. Hade verkligen sett fram emot något i kaliber med Last of us etc.

Medlem
Skrivet av submariner:

Jämför du det Bajs spelet mot det här på kostade liret som de jobbat med i 6års tid. Efter ha sett flera game play videos på youtube ser det sjukt grymt ut. Bara för en resention från FZ betyder inte spelet är skit. Prova gärna själv innan klagomål

Personligen gillade jag State of Decay 1 och 2 väldigt mycket. Tror jag kommer gilla detta också.


signatur

I drank what?

It's not a lake, it's an ocean

OJ, vilken bra recension. Det är lite extra roligt att läsa en sågning i stället för en hyllning, men framför allt var den förbannat välskriven och underhållande att läsa. Jag hade planerat att traska in och köpa Days Gone under fredagen, men efter att ha tagit del av ett antal recensioner och sett att kritiken överensstämmer tämligen väl, kommer jag göra något annat med pengarna. Days Gone verkar inte vara värt 600 spänn. Tyvärr. Detta skulle bli vårens stora spel för mig.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Tråddemonen
Testpilot

Som vanligt så har vi medlemmar som får starka reaktioner för att spelen inte får det betyget som de hade hoppats på. Ni får ha i åtanke som vanligt att detta är Tomas syn på spelet, han jobbar med detta och har en väldigt realiatisk syn på handling och innehåll. Alla är dock inte lika kritiska och kanske finner spelet mer underhållande på egen hand. Så istället för att kasta skit på Tomas för att han gör sitt jobb och tog sig an hela spelet trots att han inte gillade det, så tycker jag att vi ska respektera hans åsikter och respektera att han utför sitt jobb.

Ge han lite cred också för att la ner så många timmar på att spela igenom det för att ge oss en recension.

Bra jobbat @Tomas Helenius, jag ska ge spelet själv ett försök och se vad jag tycker.

Medlem

Hoppas verkligen att jag kommer att ha en bättre upplevelse av spelet. Fortfarande taggad men inte lika mycket som innan.

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Personligen gillade jag State of Decay 1 och 2 väldigt mycket. Tror jag kommer gilla detta också.

Funderade på om detta kunde vara det kompletta SoD-spelet. Reagerar på AIn som verkar (ej spelat det) popping in-iga. I ett spel som detta måste AI och stealth fungera. Och jag har inte hört om något ang. base building, rpg, survival eller commuity assets mechs. etc. Verkar bara levla vapen och fordon här? Vet inte.

Medlem

Det hjälpte inte med 4 hjul.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det ska man göra. Men när det släpps hundratals spel om året, som kostar hundratals kronor styck och tar hundratals timmar att sätta sig in i, då är recensioner ett verktyg (ett av flera) för att sålla bland titlarna.

Du testar självklart inte alla spel som släpps så du har uppenbarligen hittat andra verktyg för att sålla.

Köper spel jag tycker verkar intressanta, och det blir ju inte hundratals per år

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Det blir fel pga det finns folk som bara går efter betyget och knappt läser recensioner.

Aldrig förstått mig på såna som gör det. Hur svårt är det att bilda sig en egen uppfattning genom att kolla lite gameplay videos eller streams typ

Medlem

Tack för en bra recension, köpte precis World War Z istället, sugen på zombies

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Då har den till och med högre snitt än Mad Max som jag tyckte var riktigt bra.

Sen att det inte är i nivå med God Of War visste man ju på förhand. Det är det inte många spel som är.

Ja Mad Max var svinbra tyckte jag. Var bland de bättre sandlådespel samt filmspel jag kört på år o dag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Trenix:

Köper spel jag tycker verkar intressanta, och det blir ju inte hundratals per år

Det har jag aldrig någonsin påstått heller. Jag skrev att det släpps hundratals spel varje år och alla har vi verktyg för att sålla vilka spel som är intressanta. Recensioner är ett sånt verktyg.

Skriv svar