Köp allt i Mortal Kombat 11 - bara 60 lax!

Robot
Köp allt i Mortal Kombat 11 - bara 60 lax!

Det nya spelet försöker utföra en fatality på din plånbok - "complete bullshit" säger seriens skapare i ett svar.

#factcheckb4reporting, #mortal-kombat-11, #netherrealm


Medlem

Köp inte spelet, problemet löst, sådan här ska inte stödjas av spelare.
Eller köp inga extra prylar/skins för riktiga pengar i alla fall.

Medlem

Horse armor!!! What have you done!!

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Köp inte spelet, problemet löst, sådan här ska inte stödjas av spelare.
Eller köp inga extra prylar/skins för riktiga pengar i alla fall.

Tyvärr finns det tillräckligt många idioter på planeten som gärna betalar mycket++ för detta spelet och som kommer göra utgivarna rika och sporra dem att göra fler likadana spel...

Medlem
Medlem
Citat:

There are 23 characters in the game, each of which has 60 skins.

Jag känner mig plötsligt väldigt gammal.

Medlem

Ed Boon's respons på Twitter angående detta:

Citat:

L😂L OMG! The $6440 story is complete bullshit! 😂

Where do these people get their information? 😜 The VAST VAST majority of MK11 skins are NOT for sale. That's not how @NetherRealm make games. You have to EARN them IN GAME!

🙏#FactCheckB4reporting🙏

https://twitter.com/noobde/status/1121243237388357632

Som jag förstått det så har man även börjat rulla ut hotfixes och jobbar på en patch för att åtgärda mycket av det folk ogillat.

Citat:

The difficulty of the AI and the aggressiveness of the modifiers in Towers of Time was tuned too high. We’re aware of it and we’ve already taken steps to fix that.

Through a server update, we’ve reduced AI maximum health and adjusted the frequency and cooldowns of many modifiers. In addition we’ve made many unblockable modifiers blockable.

We are also working on a patch as quickly as we can to address several other factors, including increasing currency rewards and tweaking other modifier values that couldn’t be addressed in our tweakvar update. We’re shooting to have the patch out this week, early next week at the latest.

There are some things in Towers that are meant to be very challenging. We are trying to cater to many different types of players. Right now, everything is too challenging, and that wasn’t the intention.

https://www.reddit.com/r/MortalKombat/comments/bh1wji/kombat_...

Gen
Medlem

Detta är egentligen bara viktigt för folk som vill ha specifika skins online Resten av folket som bara vill spela och ha kul berörs inte av detta.

Medlem
Skrivet av Gen:

Detta är egentligen bara viktigt för folk som vill ha specifika skins online Resten av folket som bara vill spela och ha kul berörs inte av detta.

Den digitala fåfängan har jag aldrig förstått mig på.
Förr var det aldrig nån som brydde sig om skins unlocks osv utan man förfinade sitt gameplay ist.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@GreveGroggula: Tekniskt sätt så har han rätt. Man behöver inte köpa skins. MEN som du ser i AngryJoes video bland annat så har de gjort om The Crypt till MK11 så att du inte längre hittar skins där som förr. Utan nu har de lagt på en mycket tuff random number generator som gör att när du väl hittat en kista i Crypt så får du veta vilket skin eller Fatality/brutality kistan kan ge dig men sedan rullas en tärning och den stora majoriteten av tiden så får du bara skit och inte det skin som visats. Istället slumpas det iväg och du får grinda lådor i en evighet för att kanske få chans på samma skin igen. MEN Du kan spendera 5 dollar på time crystals för att skippa grinden när du öppnar lådor. Per gång.

Det är Lootboxes fast med en tvist så de skall kunna frustrera folk med grind för att få dem att spendera pengar på time crystals istället för att komma förbi grinden. Det är precis det här som är TimeGating som man ser i mobilspel tex. Man köper inte lootboxes direkt så de kan säga att de inte har lootboxes i spelet men istället så är gambleboxes implementerade i spelet som en del i en timegate.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av GreveGroggula:

Ed Boon's respons på Twitter angående detta:
https://twitter.com/noobde/status/1121243237388357632

Som jag förstått det så har man även börjat rulla ut hotfixes och jobbar på en patch för att åtgärda mycket av det folk ogillat.

https://www.reddit.com/r/MortalKombat/comments/bh1wji/kombat_...

Intressant, la till i nyheten. Har också frågat Boon på Twitter om han är sugen att dela med sig av hur de tänkte när sådana system infördes.


signatur
Medlem
Skrivet av Aletheides:

@GreveGroggula: Tekniskt sätt så har han rätt. Man behöver inte köpa skins. MEN som du ser i AngryJoes video bland annat så har de gjort om The Crypt till MK11 så att du inte längre hittar skins där som förr. Utan nu har de lagt på en mycket tuff random number generator som gör att när du väl hittat en kista i Crypt så får du veta vilket skin eller Fatality/brutality kistan kan ge dig men sedan rullas en tärning och den stora majoriteten av tiden så får du bara skit och inte det skin som visats. Istället slumpas det iväg och du får grinda lådor i en evighet för att kanske få chans på samma skin igen. MEN Du kan spendera 5 dollar på time crystals för att skippa grinden när du öppnar lådor. Per gång.

Det är Lootboxes fast med en tvist så de skall kunna frustrera folk med grind för att få dem att spendera pengar på time crystals istället för att komma förbi grinden. Det är precis det här som är TimeGating som man ser i mobilspel tex. Man köper inte lootboxes direkt så de kan säga att de inte har lootboxes i spelet men istället så är gambleboxes implementerade i spelet som en del i en timegate.

Enligt Reddit-posten från gårdagens Kombat Kast är inte innehållet i kistorna randomiserat. Varje kista är unik med ett förutbestämt innehåll, däremot är kistornas placering randomiserad och unik för varje enskild spelare. Sanning eller bullshit, jag vet inte.

Medlem

Utan att kolla; jag gissar att spelet får en "Mostly Negative" eller "Mixed" bedömning i Steam, oavsett spelets kvalitet. Så fort nåt extra går att köpa för pengar så blir det ett j*vla liv! Barnrumpor!

Medlem

Problemet är att de troligtvis teasar med skins för att få sälja skins, likadant var det i Apex Legends, de teasar i början genom att ge gratis saker när man levlar upp och sedan blir det svårare och man måste spendera pengar om man vill ha något alls. Jag spelade mycket Ranbow Six Siege förut och likadant var det där, antingen får du grinda häcken av dig i flera veckor eller så spenderar du pengar och karaktärer och skins direkt. I många spel är det själva grinden som får en att kanske vilja spendera lite pengar för att slippa grinda, idén att köpa sig fri från grind är spelmässigt äckligt då de med pengar kan spela mindre och få mer.

Medlem

Kör 99% med default.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av Aryvian:

Utan att kolla; jag gissar att spelet får en "Mostly Negative" eller "Mixed" bedömning i Steam, oavsett spelets kvalitet. Så fort nåt extra går att köpa för pengar så blir det ett j*vla liv! Barnrumpor!

Inte bara det. Många verkar ha problem med att spelet är väldigt suddigt, nåt med antialisingen som inte är som det ska samt att spelet verkar krascha för många.

Gen
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Intressant, la till i nyheten. Har också frågat Boon på Twitter om han är sugen att dela med sig av hur de tänkte när sådana system infördes.

Zomg, hoppas att han svarar

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Problemet är att de troligtvis teasar med skins för att få sälja skins, likadant var det i Apex Legends, de teasar i början genom att ge gratis saker när man levlar upp och sedan blir det svårare och man måste spendera pengar om man vill ha något alls. Jag spelade mycket Ranbow Six Siege förut och likadant var det där, antingen får du grinda häcken av dig i flera veckor eller så spenderar du pengar och karaktärer och skins direkt. I många spel är det själva grinden som får en att kanske vilja spendera lite pengar för att slippa grinda, idén att köpa sig fri från grind är spelmässigt äckligt då de med pengar kan spela mindre och få mer.

Men Apex Legends är ju free to play så självklart måste de sälja skins för att få in pengar. Jag ser inte något konstigt med det. Däremot om man betalar för ett spel så borde det vara fritt från mikrotransaktioner.

Medlem

Jag kan förstå och försvara affärsidén med microtransaktioner men det är när det gäller spel som Fortnite, Apex, Dota, LoL o.s.v. men när det är ett fullprisspel så tycker jag det är vansinne. Sen att det finns ett spelläge där ju mer du spelar så låser du upp nya skins eller vad som nu kan tänkas tycker jag nästan hör till spel som MK och dess likar, men det ska inte användas som en ursäkt för att slänga in microtransaktioner. Sen har man ju sin demokratiska rättighet att antingen inte köpa spelet eller ta del i deras microtransaktioner. Att inte vara delaktig i det är ett sätt att göra sin röst hörd

Medlem

fyfan vilket skämt.. bara kolla på steam hur glada folk är.. not lol

Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Intressant, la till i nyheten. Har också frågat Boon på Twitter om han är sugen att dela med sig av hur de tänkte när sådana system infördes.

Ja, det är jag också intresserad av. Med tanke på hur debatten varit runt lootlådor och microtransaktioner sedan Battlefront 2 så kan det ju inte komma som en överraskning att de får kritik, oavsett hur mycket eller lite lootboxes spelet innehåller.

Det kan ju inte ens vara bra ur affärsperspektiv. Någon där borde ju rimligtvis ha satt stopp eller ifrågasatt det. Liksom "Hörrni, det kanske inte är världens bästa idé att lägga in lootboxes just nu eller?"


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Artikeln:

Citat:

i inlägget förklarar matematikern hur han fått fram dessa astronomiska siffra

Sorry men vad är grammatik?

(P.s. menar inget illa)


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av Darktoastern:

Men Apex Legends är ju free to play så självklart måste de sälja skins för att få in pengar. Jag ser inte något konstigt med det. Däremot om man betalar för ett spel så borde det vara fritt från mikrotransaktioner.

Apex Legends må vara gratis att spela men deras system för loot lådor är fruktansvärt horribelt och deras battle pass är skrattretande dåligt. Systemet i Apex går ut på att ge låglevlade spelare en massa lådor så att de fastnar för spelet, sedan när de är höglevlade och fast så får de inga lådor längre och måste köpa lådor för riktiga pengar.

Jag är level 85 eller något och vill man ha progression så får man leta med en stjärnkikare, spelet var kul när det fanns en känsla att man kanske kan låsa upp något skoj om man fortsatte spela, den känslan försvann när man blev hög level och inte ens fick något särskilt upphetsande de sista 30-40 levlarna.

Medlem
Skrivet av Aryvian:

Utan att kolla; jag gissar att spelet får en "Mostly Negative" eller "Mixed" bedömning i Steam, oavsett spelets kvalitet. Så fort nåt extra går att köpa för pengar så blir det ett j*vla liv! Barnrumpor!

Nej så är det inte riktigt. Dessa "barnrumpor" är arga för att de får betala för saker som de redan har köpt. Det är inte DLC. Tänk dig ett bilköp och du får betala extra för att få veta vart A/C sitter. Tvånget kommer sedan från att göra speltiden överdrivet lång för att utföra. I detta fallet skulle det ta typ 5-6000timmar. Säg något spel där du lagt så mycket tid? Folk har rätt att vara arga nu.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Nej så är det inte riktigt. Dessa "barnrumpor" är arga för att de får betala för saker som de redan har köpt. Det är inte DLC. Tänk dig ett bilköp och du får betala extra för att få veta vart A/C sitter. Tvånget kommer sedan från att göra speltiden överdrivet lång för att utföra. I detta fallet skulle det ta typ 5-6000timmar. Säg något spel där du lagt så mycket tid? Folk har rätt att vara arga nu.

Din jämförelse fallerar. A/C är en grundfunktion i bilar och alla grundfunktioner får du med i spelet när du köper det.
Korrekt jämförelse hade varit att du får betala extra om du vill ha någon speciell färg eller t.ex. en vinge på bilen, vilket är EXAKT hur det fungerar i verkliga livet.

Om de bara fixar hur snabbt man tjänar currency in game så kommer jag totalskita i om där finns microtransaktioner eller inte. Spelet i sig är svinkul än så länge och kommer med massor av innehåll även om man bortser helt från skins.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Din jämförelse fallerar. A/C är en grundfunktion i bilar och alla grundfunktioner får du med i spelet när du köper det.
Korrekt jämförelse hade varit att du får betala extra om du vill ha någon speciell färg eller t.ex. en vinge på bilen, vilket är EXAKT hur det fungerar i verkliga livet.

Om de bara fixar hur snabbt man tjänar currency in game så kommer jag totalskita i om där finns microtransaktioner eller inte. Spelet i sig är svinkul än så länge och kommer med massor av innehåll även om man bortser helt från skins.

Jag har inte AC i min ena bil så det vet jag inte rikigt. Ne inte alls. Det jag menar är att alla knapparna är blanka i bilen. Liksom lootkistorna. Så alla knapparna måste du trycka på för att till slut få igång acn. Men du måste betala eller trycka 1000gånger på alla för att få rätt med en gång.

Hursomhelst. Att de först tar 600kr för spelet och sen vill ha mer för det som redan finns är totalt BS. Men de gör det för att spelare är dumma i huvet. De öppnar plånboken. Även om 5% av alla som köpt spelet lägger några hundra hit o dit så är det värt det i deras ögon. GTAV har ju tjänat mer nu långt efter första släppet genom GTAOnline delen. Vi snackar flera miljarder. Vi är alla får, men en o annan kan ju bli varg o yla på forumen.

Medlem

Tycker diskutionen är rätt löjlig. Du behöver inte köpa någonting, det viktigaste är väl ändå att gameplay är bra?


signatur

Welcome to the Manglerdome

1
Skriv svar