Tunga Anthem-uppdateringar skjuts upp när Bioware lägger fokus på att laga spelet

Robot
Tunga Anthem-uppdateringar skjuts upp när Bioware lägger fokus på att laga spelet

"Vi vet att vi har en lång väg kvar."

#anthem, #bioware


Medlem

Jag spelade bara den öppna betan, och vill inte direkt ge mig in i en diskussion om hur bra Anthem är. Men spelindustrin är fascinerande, där man utan att skämmas kan gå ut och säga att det är långt kvar tills den produkt man tagit betalt för och släppt till allmänheten, är så bra som man vill att den ska vara.

Trött bilanalogi:
Volvo: Det är långt kvar tills våra kunder kan använda sin bil som vi tänkte att den skulle fungera.

Medlem

"We believe the game will be great, but we recognise getting there will take a lot of hard work. We want to do that work and we want you all to join us on the journey to get there"

Early acces.

Medlem

Jag kan inte låta bli att undra lite ifall det här är ett "snyggt" sätt att skifta fokus från nytt innehåll för att vid ett senare datum gå ut med att det inte kommer att komma något nytt innehåll till spelet...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Inaktiv

Några patchar till sen.......

ANTHEM 2

Ambassadör
Xbox
Skrivet av marsson90:

Jag kan inte låta bli att undra lite ifall det här är ett "snyggt" sätt att skifta fokus från nytt innehåll för att vid ett senare datum gå ut med att det inte kommer att komma något nytt innehåll till spelet...

Fick också de vibbarna lite smått. Det börjar osa Mass Effect Andromeda-behandlingen.

Väntar fortfarande spänt på Quarian DLC...


signatur

Jump in.

Medlem

Det är väl bra att de tror på sitt projekt och att de vill förbättra det, men... ehm... "and we want you all to join us on the journey to get there."

Skulle inte tro det va? Jag kommer först när spelet tilltalar.

Medlem

Spelet borde nog ha varit i utveckling ett par år till.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tycker är de borde börja arbeta på nästa projekt och låta Anthem dö


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Frågan är hur länge EA har tålamodet att betala för kalaset.

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Jag spelade bara den öppna betan, och vill inte direkt ge mig in i en diskussion om hur bra Anthem är. Men spelindustrin är fascinerande, där man utan att skämmas kan gå ut och säga att det är långt kvar tills den produkt man tagit betalt för och släppt till allmänheten, är så bra som man vill att den ska vara.

Trött bilanalogi:
Volvo: Det är långt kvar tills våra kunder kan använda sin bil som vi tänkte att den skulle fungera.

Volvo: Det är långt kvar tills bilen du köpt går att köra.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tycker är de borde börja arbeta på nästa projekt och låta Anthem dö

Faktiskt det första jag tänkte. Men sedan kan man förstå att dom vill försöka. Någonstans har det funnits en gnutta passion och en vision.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tycker är de borde börja arbeta på nästa projekt och låta Anthem dö

skrota bioware helt och hållet. Riktigt rutten studio numera. Vad ska de åstadkomma för bra spel när de inte kan fixa detta äns...

Hoppas EA lägger ner dem och de aldrig mer återuppstår.

Medlem

Jag tror fortfarande dom kan lyckas. För gameplayet sitter där. Det är det viktigaste. Körde nya strongholdet nyss och tycker den var helt okey. Fick lite masterworks och lyckades ta 2 trophies jag inte tagit. Vill ge dem lite mera tid för jag gillar grunden.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tycker är de borde börja arbeta på nästa projekt och låta Anthem dö

Ärligt talat tror jag inte detta löser något i så fall. Jag kan tänka mig att de kommer begå samma misstag de nu gjort om och om igen, så jag ser hellre att de faktiskt tar tid på sig att lära sig av sina misstag denna gången med Anthem eller låta EA strukturera om studion helt och hållet.

Medlem

Såg ett youtube klipp som berättade att dom har sagt på reddit att anthem är ett early access spel. Det är väl deras sätt att skydda sig genom att sätta en "beta" stämpel på spelet men borde inte det här kunna ses som bedrägeri?

Annonserar som AAA spel och sen senare berättade vad det egentligen är. Fatta hur det skulle bli om ett bilföretag gjorde samma sak.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Såg ett youtube klipp som berättade att dom har sagt på reddit att anthem är ett early access spel.

Det har endast blivit kallat ett "early access spel" av mäniskor som är lite långsamma.

Anthem har varit ute i 10 veckor sedan deras "early access". Early access är i detta fall inte steams early access där man släpper ett spel mitt under development. Bioware släppte spelet i två stadier. Först släppes det som early access för de som betalade för Origin Access och en vecka senare släpptes spelet officiellt för alla andra.
Detta leder således till att spelet har varit ute i 9 veckor sedan den officiella launchen och 10 veckor sedan early access launchen.

Medlem
Skrivet av Striva:

Det har endast blivit kallat ett "early access spel" av mäniskor som är lite långsamma.

Anthem har varit ute i 10 veckor sedan deras "early access". Early access är i detta fall inte steams early access där man släpper ett spel mitt under development. Bioware släppte spelet i två stadier. Först släppes det som early access för de som betalade för Origin Access och en vecka senare släpptes spelet officiellt för alla andra.
Detta leder således till att spelet har varit ute i 9 veckor sedan den officiella launchen och 10 veckor sedan early access launchen.

I och med att spelet har en kvalitet som ett early access spel på stream, bildas ett riktigt saftigt paradox 🧐😁

Medlem

Det ansvarsfulla hade varit att återkalla spelet, ge alla full återbetalning och släppa spelet om 1 år igen när det är färdigt, men det kommer aldrig att hända.

Jag har tyvärr tappat förtroendet för BioWare och det kommer inte bli lätt för dem att återställa detta, förtroendet för EA försvann får ett antal år sedan.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

I och med att spelet har en kvalitet som ett early access spel på stream, bildas ett riktigt saftigt paradox 🧐😁

Det var extremt klumpigt formulerat av Ben and Chad på Reddit, och Early Access uttalandet har ju missuppfattats rejält på grund av det.
Men det är exakt som du skriver, det är i samma kvalitet på detta spelet som ett spel som säljs som early access, fast de valde att ta fullpris för det och säga att det var färdigt när det släpptes

1
Skriv svar