Releasehästryttare
Steamspel #8

Har nu gått igenom 30k spel på Steam så firar med en ny Steamspels tråd.

Här är vad jag hittat sen Steamspel #7

Subverse - Sommaren 2019

StudioFOW blasts onto Steam with "Subverse" - a sexy new Sci-Fi parody where you command your own starship filled with the hottest babes in the universe! Explore a vast galaxy filled with wacky scumbags and ancient mysteries before unwinding in your quarters with your favorite alien waifus.

Cyber Shadow - kommer snart

The world has been taken over by synthetic lifeforms. A desperate plea for help sets Shadow on a journey to uncover what started the path to perpetual ruin. Slash through the techno hordes, leap past traps, and nimbly navigate the ruins of Mekacity.

Astalon: Tears of the Earth - 2019

Three explorers wander through a post-apocalyptic desert to find a way to save the people in their village. A dark, twisted tower has been pushed up from the depths of the Earth... but does it hold the answers they seek?

Hell Architect - 2020

Hell Architect is a game about building and managing your own hell. You take on a role of a hell manager and are tasked with developing the underworld in a way that would make Lucifer himself fall off his chair.

My Little Army - kommer snart

Become the forsaken evil lord and reclaim dungeons with army of mindless minions! Command them with rune-spelling or with your own voice.

Ingen trailer än.

Whipseey and the Lost Atlas - kommer snart

Jump and Whip your way through this epic adventure to help Whipseey solve the mystery of the Lost Atlas in this retro inspired action platformer.

Elleros Origins: Wytchsun - 29 april

Experience the land of Elleros, a complete open world for you to explore in any way you choose. From exploring ancient caves to battling corrupted necromancers, Elleros enables you to play the way you choose. Every 400 years a cataclysm wipes out nearly all life. The last cataclysm was 399 years ago.

Kommentera gärna om ni tycker spelen ser bra eller dåliga ut!

Medlem

Tack för dessa trådar Devan !
Subverse ser rätt b ut, men humorn verkar vara kul i alla fall

Releasehästryttare

@schmuttah: "Don't you guys have Steam?"

De har en kickstarter för spelet som dragit in snart 1.3m dollar redan!

https://www.kickstarter.com/projects/990500595/subverse

Det har ju kopierat "lite" från mass effect.

Medlem

Tack, många fina tips denna gången också.
Ser också att några av spelen var annonserade för switch, extra bra då jag har switch som min "indieplattform"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Devan:

@schmuttah: "Don't you guys have Steam?"

De har en kickstarter för spelet som dragit in snart 1.3m dollar redan!

https://www.kickstarter.com/projects/990500595/subverse

https://ksr-ugc.imgix.net/assets/024/413/121/0f1bdd06183eb976...

Det har ju kopierat "lite" från mass effect.

Tycker det ser ut att skilja sig ganska ordentligt från Mass Effect:

Releasehästryttare
Skrivet av Molotov:

Tack, många fina tips denna gången också.
Ser också att några av spelen var annonserade för switch, extra bra då jag har switch som min "indieplattform"

Mm de som gör bra spel borde ju inte ha problem att få in dem på switchen heller, så inte jätte konstigt att många spel jag hittar även kommer dit

Combat delen av spelet ja, spelet hade ju blivit betydligt dyrare att göra och ta längre tid om de ville ha Mass effects system där du springer runt i en 3d värld. (med samma kvalitet)

Ser fram emot vad de har att komma med, om det är rätt gjort så gillar jag gridbased combat (typ xcom).

Kan ju också nämnas att spelet sitter i ett varumärkes tvist med ett annat företag som kallar sig Subverse, så får se hur det går också.

Medlem

@Devan:

"Subverse" - a sexy new Sci-Fi parody where you command your own starship filled with the hottest babes in the universe! Explore a vast galaxy filled with wacky scumbags and ancient mysteries before unwinding in your quarters with your favorite alien waifus.

Gnällkuk

To be honest, allt såg ut som typ skit. Okey, lite att ta i kanske. Första spelet tilltalar mig inte, så det kan jag egentligen inte säga något om, annat än att det rent grafiskt såg rätt ballt ut.

Sen är hälften generiska plattformsspel med pixelgrafik, härligt. Vi behövde verkligen tre nya, fanns ju bara 50 000 innan *gäsp*.

Hell Arcitech såg halvkul ut, men förstod verkligen inte vad det ens gick ut på riktigt.
My little army, well... en kort halvt intetsägande beskrivning akompanjerat av två skärmdumpar var ju inte mycket att gå på... Overlord meets Dungeon Keeper? Who knows...

Elleros... well. Ser ut som Skyrim med grafikmod, förstod inte heller riktigt vad det gick ut på. Men det känns väl som den största utmanaren till första spelet kanske när det gäller populäritet. Själv är jag inte mycket för walking simulators.

Men, tack för jobbet Devan! Jag går själv igenom spel på Steam då och då, men det här summerar ju också min uppfattning. 90% av alla spel idag kopierar andra rakt av, ett fåtal verkar intressanta eller gör det bra, de som gör de bra lider i 9/10 fall av en extremt utdragen utvecklingsprocess där spelet kanske tom görs om en eller ett par gånger på vägen.

Steams problem idag som jag ser det. Det är den största plattformen med störst potential att nå ut till så många som möjligt, men det är också nackdelen. Du fullkomligt drunknar i mängden indietitlar och det är svårt att nå ut, även om spelet i sig kanske är bra


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

To be honest, allt såg ut som typ skit. Okey, lite att ta i kanske. Första spelet tilltalar mig inte, så det kan jag egentligen inte säga något om, annat än att det rent grafiskt såg rätt ballt ut.

Sen är hälften generiska plattformsspel med pixelgrafik, härligt. Vi behövde verkligen tre nya, fanns ju bara 50 000 innan *gäsp*.

Hell Arcitech såg halvkul ut, men förstod verkligen inte vad det ens gick ut på riktigt.
My little army, well... en kort halvt intetsägande beskrivning akompanjerat av två skärmdumpar var ju inte mycket att gå på... Overlord meets Dungeon Keeper? Who knows...

Elleros... well. Ser ut som Skyrim med grafikmod, förstod inte heller riktigt vad det gick ut på. Men det känns väl som den största utmanaren till första spelet kanske när det gäller populäritet. Själv är jag inte mycket för walking simulators.

Men, tack för jobbet Devan! Jag går själv igenom spel på Steam då och då, men det här summerar ju också min uppfattning. 90% av alla spel idag kopierar andra rakt av, ett fåtal verkar intressanta eller gör det bra, de som gör de bra lider i 9/10 fall av en extremt utdragen utvecklingsprocess där spelet kanske tom görs om en eller ett par gånger på vägen.

Steams problem idag som jag ser det. Det är den största plattformen med störst potential att nå ut till så många som möjligt, men det är också nackdelen. Du fullkomligt drunknar i mängden indietitlar och det är svårt att nå ut, även om spelet i sig kanske är bra

Tycker man om 2d plattformsspel med pixelgrafik så finns det ju mycket att spela iaf


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk
Skrivet av Molotov:

Tycker man om 2d plattformsspel med pixelgrafik så finns det ju mycket att spela iaf

Så är det ju och det finns det ju en del som gör, jag tilltalas dock inte av vare sig plattformsspel eller pixelgrafik. Inte så att jag förkastar det för att det är pixelgrafik, bara att jag är så trött på det


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Subverse ser ut som ett porrspel?

Skrivet av McNord:

Subverse ser ut som ett porrspel?

Because it is

Medlem

My Little Army kommer inte i år:

Citat från utvecklare för ett par veckor sedan:
"Probably 2020 but we're still far from giving a more accurate date."

Releasehästryttare

@Joakim Palm:

Releasehästryttare
Skrivet av FZGurka:

My Little Army kommer inte i år:

Citat från utvecklare för ett par veckor sedan:
"Probably 2020 but we're still far from giving a more accurate date."

Japp, tyvärr är MÅNGA utvecklare liberalt generösa med ordet "soon"
Följer säkert 10 spel som har haft "coming soon" som släpp datum i över ett år redan.
Och ja, tycker det är bedrövligt, hade heldre sett 2020 så jag kan sortera wishlisten enklare.

Medlem
Skrivet av Devan:

Japp, tyvärr är MÅNGA utvecklare liberalt generösa med ordet "soon"
Följer säkert 10 spel som har haft "coming soon" som släpp datum i över ett år redan.
Och ja, tycker det är bedrövligt, hade heldre sett 2020 så jag kan sortera wishlisten enklare.

Dom borde ta efter 3d realms "When it's done"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Releasehästryttare
Skrivet av Molotov:

Dom borde ta efter 3d realms "When it's done"

Håller helt med, betydligt bättre.
Tror när folk lägger upp sina spel på Steam så rekommenderar Steam några fraser som man kan använda och många ser coming soon och väljer det utan att tänka efter. (givetvis bara spekulation från min sida då jag ej gett ut nått spel på plattformen)

Gnällkuk
Skrivet av Molotov:

Dom borde ta efter 3d realms "When it's done"

Eller bara köra Blizzards.

Soon™: Copyright pending 2004-2019 Blizzard Entertainment, Inc. All rights reserved. "Soon™" does not imply any particular date, time, decade, century, or millennia in the past, present, and certainly not the future. "Soon" shall make no contract or warranty between Blizzard Entertainment and the end user. "Soon" will arrive some day, Blizzard does guarantee that "soon" will be here before the end of time. Maybe. Do not make plans based on "soon" as Blizzard will not be liable for any misuse, use, or even casual glancing at "soon."


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tror inte de var Blizzard som börja med Soon. CCP körde den redan med EVE Online, har till och med en Tshirt från ett av deras meetup på island Innan Wow släpptes.

Medlem

Har backat Subverse nu.
- humor, sexiga brudar och sci-fi.

https://www.kickstarter.com/projects/990500595/subverse
Nu backas kickstartern av 43,722 personer och har nått upp till $1,621,587
och det är 4 dagar kvar.

Deras twitter:
https://twitter.com/Studiofow

Medlem

Helskotta-vette!
Kolla upp supporten för Subverse på Kickstarter!

4 hours left
$2,156,142 pledged of
$130,434 goal.

58,939 backers (and counting ++)

https://www.kickstarter.com/projects/990500595/subverse

Releasehästryttare

@Joakim Palm: Jösses, hoppas bara de kan leverera ett bra spel nu då, annars kommer vi få vänta minst 10 tills nästa försök till ett nytt "aaa" porr spel!

Releasehästryttare

@Guybrush82: Coolt, jag skickar in det som nyhetstips!

59 minuter kvar nu på kickstartern

Medlem

Barotrauma
Avdelningen ovanligare spel. Ett 16-spelars coop där man tillsammans sköter en ubåt under massiva isen på månen Europa på Jupiter. Det finns också single player lägen. Släpps 5 juni i Early Access på Steam.
https://store.steampowered.com/app/602960/Barotrauma/

Video

Medlem

Backbone: Prologue är en kort men gratis demo av spelet som är planerat släppas först 2020. Det är ett äventyrsspel i noirstil med pixelgrafik. Man spelar en tvättbjörnsdektektiv.

"Backbone: Prologue is the demo of an upcoming noir-inspired detective adventure. As raccoon private eye Howard Lotor, sniff out clues, collect evidence, interrogate witnesses, and explore beautiful pixel art version of dystopian Vancouver, BC. "

De började med en Kickstarter
https://www.kickstarter.com/projects/106061903/backbone-pixel...

1
Skriv svar