Vad tror ni om Brightburn?

Medlem
Vad tror ni om Brightburn?

Synopsis:

What if a child from another world crash-landed on Earth, but instead of becoming a hero to mankind, he proved to be something far more sinister

Föredrar mörkare tolkningar som den här av hjälterollen framför Marvels glättiga rullar. Även om personen i Brightburn inte benämns som Clark Kent så vet man att det är stålmannen som avses. Ser fram emot en biorelease!


signatur

Burn in the light.

Frilansare

Känns lite Stålmannen möter äckelungen i Omen! Jag kan tänka mig att kolla.

Releasehästryttare

Jag hade en nästan exakt likadan tråd som den här om filmen redan

https://www.fz.se/forum/trad/434115-brightburn-trailer-2

Det va då 3 pers som orkade rösta, så intresset för filmen är ganska svalt på Fz

Skribent

Förstår mig inte på såna här trailers. Känns som att de visar vad 95% av filmen kommer handla om.

Medlem

Känns realistiskt på nåt sätt. Om det kom en supermänniska till jorden skulle han troligtvis använda sina krafter till annat än hjältedåd.

Medlem

Rekommenderar Irredeemable serietidningen för de som vill läsa något liknande. The Plutonian är stålmannen i den världen, med skillnaden att han inte klarar av pressen utan knäcks och blir ond istället. Ingen oändlig serie utan är fullt utgiven med ett början och slut.

Min egna tanke runt det hela är en riktig Superman skulle nog varken bli ond eller god, bara egoistisk. Dvs kan han rädda liv skulle han göra det i förbifarten, kan han plocka på sig pengar för att köpa vad han vill skulle han göra det och leva lyxliv.

Ingen skulle vilja vara superskurk eller superhjälte på riktigt.

Medlem

@Jonny Myrén: jepp, Amerikanska sinnen vettu, finns nån undersökning som visar att "folk" tycker bättre om filmer om dom redan vet vad som kommer hända.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar