Playerunknown's Battlegrounds drog in 8,6 miljarder förra året

Robot
Playerunknown's Battlegrounds drog in 8,6 miljarder förra året

Det går ingen nöd på spelet i Fortnites skugga.

#battle-royale, #bluehole, #fortnite, #pugb


Medlem

Jag lade av helt när jag insåg att folk drog ner grafiken, så när jag ligger och "gömmer" mig i vegetation, så finns det ingen vegetation på deras skärm utan jag låg på öppet fält i deras värld. Så, fuck that game. (Såg det genom killcam)


signatur

I drank what?

Medlem

Av alla BR jag har testat gillar jag tempot i PUBG mest! Och kartorna är inte så dumma heller. Tyvärr är det fortfarande en icke optimerad röra vilket har fått mig att sluta spela.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag lade av helt när jag insåg att folk drog ner grafiken, så när jag ligger och "gömmer" mig i vegetation, så finns det ingen vegetation på deras skärm utan jag låg på öppet fält i deras värld. Så, fuck that game. (Såg det genom killcam)

Det är tyvärr vanligt i online spel. Ibland önskar man att de valde en grafisk nivå som alla var tvungna att köra på i online delen av spel. I alla fall per server så de med klenare datorer kan få vara med men utan att få fördelar av att spela på ultra low.

Battlefield 5 med lite ändringar https://www.youtube.com/watch?v=qnTyLtaxzHU

Spelar war thunder en del. Testade att spela på lägsta lite det visar sig att vissa murar och sånt som man gömmer sig bakom försvann helt bara 50-100m bort så tog man skydd där så var man helt synlig. Förklarar vissa situationer jag dött i.

Medlem

Undra hur mycket pengar de spenderar på att utveckla spelet. Kartor/buggar/features på ett år..? Kanske är helt fel ute men tror ni de kostar dem mer än 1 miljon dollar om året? Eller är det till och med för mycket? En miljon låter så jävla mycket men med tanke på deras vinst så hade dem säkert kunnat lägga lite mer på utvecklingen känns de som? xD

Medlem

Inte dåligt för ett spel som bara är halvfärdigt.
Spelade massor under EA på steam.
Insåg snabbt efter release att inget hänt på mycket lång tid. Samma fel utan åtgärder.
Brukar installera och spela nån gång i månaden ungefär.
Nu senast märkte jag att spelet blivit något bättre. Men fortfarande halvfärdigt.

Låg fps, stuttering, hit reg från helvetet, om du är nära en motståndare så låt han skjuta först hans skott kommer garanterade bli osyknade och du kan med lätthet ha ihjäl honom, ljud som kommer från fel håll, många fuskar fortafarande osv.

Känns i mångt och mycket fortfarande som ett spel i betafas.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag lade av helt när jag insåg att folk drog ner grafiken, så när jag ligger och "gömmer" mig i vegetation, så finns det ingen vegetation på deras skärm utan jag låg på öppet fält i deras värld. Så, fuck that game. (Såg det genom killcam)

Sånt är ytterst irriterande.
jag vet inte varför fungerar det helt enkelt inte att om man kör low bara få buskar och övrig vegetation i lägre kvalite.

Varför inte 2D bilder.
Minns när rökgranaten kom till Counter strike, man kunde välja 2 lägen.
Antingen realistisk smoke som drog mer kraft eller en 2D variant. Såg ut som Super Mario moln typ


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Undra hur mycket pengar de spenderar på att utveckla spelet. Kartor/buggar/features på ett år..? Kanske är helt fel ute men tror ni de kostar dem mer än 1 miljon dollar om året? Eller är det till och med för mycket? En miljon låter så jävla mycket men med tanke på deras vinst så hade dem säkert kunnat lägga lite mer på utvecklingen känns de som? xD

Menade du miljon eller miljard nu? Jag kostar ungefär 1,5 miljon SEK per år i enbart timkostnad som konsult + lokalhyror och hårdvara och allt annat som tillkommer så att de bränner 1 miljon dollar är absolut långt ifrån omöjligt. Sen ligger ju företaget i Sydkorea men ändå.

Medlem

Kommer alltid ha en speciell avsmak för PUBG. Medans spelet var praktiskt taget ospelbart för någon som vill ha en hyfsad prestanda så tryckte dom ut lootboxes istället. Det var inte förrän typ ett år efter "release" som och jag testade spelet igen som var första gången jag tyckte prestandan var acceptabel.

Också när det kommer till gameplay så är det ett utmärkt exempel av något man fortsätter spela inte för att man är tillfredsställd utan specifikt för man inte blev det.

Inaktiv
Medlem

Tröttnade rejält pga alla fuskare...

1
Skriv svar