Rösten bakom Nathan Drake om Uncharted 5: "Skeppet har typ seglat"

Robot
Rösten bakom Nathan Drake om Uncharted 5: "Skeppet har typ seglat"
Gnällkuk

Utan tvekan! Uncharted har varit en av de absolut starkaste franschisen som Sony haft till förfogande och de har alltid varit grymt bra! Däremot tycker jag det är rätt beslut om det är så att ND inte är sugna på ett nytt, eftersom de har väldigt mycket att leva upp till vill man antagligen vara säkra på att man kan leverera det.

Jag är övertygad att vi får se en femma, men det kan dröja - och det gör mig inget.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

En bra film,spel eller serie ska ta slut på topp eller ha lite gas kvar i tanken så att säga. En till Uncharted skulle bara förstöra.

Medlem

Kanske får se mer utav det för PS5?

Medlem

Det har ryktats om att Sonys nya (ännu så länge namnlösa) studio i San Diego håller på med ett nytt Uncharted.

Utan tvekan vore det kul! Men samtidigt kanske det är värdefullt för spel och film producenter att lära sig när ett franchise har gjort sitt och inte återuppliva det gång på gång för att mjölka ut så mycket man kan. Risken är att man urvattnar hela franchiset istället för att behålla det som en gång va så bra och låta det va, svår balansgång det där.

Medlem

Nja, ser helst en ny serie.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Utan tvekan vore det kul! Men samtidigt kanske det är värdefullt för spel och film producenter att lära sig när ett franchise har gjort sitt och inte återuppliva det gång på gång för att mjölka ut så mycket man kan. Risken är att man urvattnar hela franchiset istället för att behålla det som en gång va så bra och låta det va, svår balansgång det där.

2-3 Uncharted + 1 The Last of us per konsolgeneration kanske är lagom? Så

Medlem

Jag gillade även Lost Legacy.så om dom skulle köra på mer spinoff, så skulle jag se fram emot det.

Medlem

Jag vill ha ett nytt Uncharted. Men inte med Nathan Drake. Jag gillar honom, men jag tycker att det blev en bra avslutning, och att göra en fortsättning skulle troligtvis förstöra det.

Eventuellt skulle de kunna göra så att han blir tvungen att vara på ett "äventyr" för att, till exempel, rädda sin dotter. Men att regelbundet leta efter skatter och utsätta sig för livsfarliga situationer känns som om det borde vara en del av sitt liv han lämnat bakom sig. Att göra ett spel som utspelas tidigare i hans liv känns inte helt rätt det heller.

Fragtjuv

Jag ser gärna ett Uncharted men Nathanael brorsa i huvudrollen. Sully får givetvis vara med igen.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Jag ser gärna ett Uncharted men Nathanael brorsa i huvudrollen. Sully får givetvis vara med igen.

Sam får gärna förbli en bikaraktär, men ett spel där man spelar som Sully hade varit guld!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Inaktiv

Nathans historia är slut. Men mer Uncharted kommer säkert. The Lost Legacy existerar ju inte i ett vakum heller så serien har liksom redan bytt huvudperson.

Medlem

Trevligt. Gillade alla Uncharted men nya serier är alltid mer intressanta.

KoP
Medlem

Uncharted 4 var ett värdigt slut. Kan dom inte bara låta serien vila i frid nu? -_- Ska dom börja prångla ut flera spel nu så är det uppenbarligen bara mjölkning och inget jag iaf kommer att kasta pengar på i framtiden. 4:an knöt ihop serien bra och det är så jag vill minnas Uncharted.

Skribent

Som många skriver här anser jag nog också att Nates historia är slut. Men det gåt bygga vidare i Uncharted-världen, kanske att Nate får spela någon cameo eller liknande? Oavsett är det bra att serien får vila ett tag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Remake på Golden Abyss

Hade vatt nice om de gjort en remake av Golden Abyss som aldrig släpptes till konsoll utan psp. Har för mig den delen utspela sig före del 1 och hade varit nice att gå i genom tanke på storyn hör ihop. Var ju många som missa den så tror det hade varit välkommet

Inaktiv

Varför finns inte PS Vita spel på PS Now!?

1
Skriv svar