Grand Theft Auto 6 under utveckling enligt cv från f.d. Rockstar-anställd

Robot
Grand Theft Auto 6 under utveckling enligt cv från f.d. Rockstar-anställd
Medlem

Ingen är väl förvånad.

Medlem
Skrivet av Shazam:

Ingen är väl förvånad.

Nä, vore väl rentav dumt om de INTE jobbade lite på ett nytt, var ju en jäkla massa år sedan 5an kom nu också så.

Medlem

Gta börjar kännas lite gjort tyvärr. Gta 5 var riktigt bra såklart, men jag hypar inte sönder nästa del.

Medlem

Alla vet ju att det ska komma ett GTA 6, så han har ju inte avslöjat något om detaljer om tex när.

Medlem

Vem kunde ana att världens bäst säljande spel skulle få en uppföljare hmm...

ELF
Medlem

<sarkasm> I så fall hoppas jag på minst lika många fuskare och griefers som i femman. </sarkasm>

Tröttnade på mp pga detta. Hoppas i så fall på mer sp content eller bättre anti cheat och grief protection. Anti grief är ju skit i femman då man själv blir helt inkapabel (går ej att köra missions).


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skägg.
10 Chambers

Jag skulle gärna se en ny stad, typ San Fransisco, som grund.


signatur
Medlem

Rykten säger att det kommer ett nytt NHL.
Som sagt, att spel tar rätt lång tid att producera är ju ingen hemlighet, måste ju börja nångång. Men jag hoppas verkligen dom redan hållt på i 2-3 år..

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag skulle gärna se en ny stad, typ San Fransisco, som grund.

Vill minnas att San Fierro i Gta: San Andreas var ett rätt mysigt ställe så det skulle jag inte tacka nej till 👌

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag skulle gärna se en ny stad, typ San Fransisco, som grund.

Har länge tänkt att jag skulle vilja se ett GTA i San Francisco på 70talet där karaktärerna känner varandra från kriget, och nån/ett par av dem är kriminella men en är en korrupt polis, hade varit intressant att ha möjligheten att leka polis lite mer i GTA-världen, LCPD-modden till GTA 4 visade ju hur jäkla kul det kan vara t.ex. En korrupt polis som är inblandad i sina gamla krigspolares bus på sidan av samtidigt som han polisar omkring hade ju varit en frisk fläkt i GTA (passar ju bra nu när de har etablerat konceptet med flera spelbara karaktärer också, blir inte lika stort hopp som om man BARA spelade som den karaktären).

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag skulle gärna se en ny stad, typ San Fransisco, som grund.

Det hade varit trevligt, kul stad att köra bil i i andra spel. Många möjligheter till varierande uppdragsmiljöer med Alcatraz, bron, mycket vatten m.m.
Las vegas hade nog kunnat vara en bra stad också, med närheten till Area 51. Dock kanske miljöerna blir lite trista efter ett tag med enbart öken och inga uppdrag som utspelar dig till sjöss.

Medlem

Ge oss Amsterdam!

Medlem

Vice City hade varit kul, men hade inte sagt emot helt ny stad till GTA.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

Hoppas det utspelar sig i Skaraborg.

Medlem

Ett mörkt GTA igen. Typ GTA IV story, fast man kan välja mellan två huvudkaraktärer. Snut eller bov. Väljer man det ena kan man utföra det på ett snyggt, lagligt sätt eller vice versa med båda karaktärerna som i slutet svetsas ihop med en rad olika brott som haft sin följd.

Mindre vapen på sig, likt Max Payne 3. Vapen i bagageutrymmet på bilen. Rätt vapen har stor betydelse innan strid kan göra skillnad, mindre ammunition också. Det ska vara lättare att ta kål på andra och själv ta stryk på samma sätt. Även mer interaktion med miljön(hoppa över hinder, använda skydd på olika sätt vad det nu kan va, ta upp diverse gatustenar m.m och kasta som vapen). Tyngre fordonsfysik, olika närstridstekniker... Listan kan göras lång.

Allt detta i en ny miljö hade inte varit fel. Något årtal som ingen har väntat sig. Tidigt 50-tal, kanske 70-tal. Hade varit fantastiskt med lite variation.

Men efter senaste spel med arkadig fysik, tråkiga vapen som alla är likadana beroende på klass och platta karaktärer, så lär nästa spel bli detsamma på många punkter. Och såklart den eviga "grindingen" online.
Det som jag älskade med GTA V var gångerna man bytte mellan de tre karaktärerna i kampanjen under uppdragen. Den enformiga dialogen, med fula ord i varje mening blev fort väldigt tråkigt. Hela kartan var trots allt välgjord. A.I:n jämfört med tidigare spel var dock inte levande på samma sätt.

Ge oss något fräscht som en överraskning! Gärna med en rejält upphottad spelmotor som kan ställa många andra spel mot väggen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag skulle gärna se en ny stad, typ San Fransisco, som grund.

Staden heter San Fierro i GTA-universumet, och var ju en av städerna i San Andreas. Så inte direkt ny.

Skribent
Skrivet av Buster:

Hoppas det utspelar sig i Skaraborg.

Man kan alltid drömma...


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Avstängd

Har hört att det ska utspela sig i Stockholm och man har FZ:as nya kontor som högkvarter. Gurra kommer även ha en stor roll i GTA 6.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Hoppas starkt på Tokyo.
Visserligen vänstertrafik, så kanske blir förvirrande.

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Det hade varit trevligt, kul stad att köra bil i i andra spel. Många möjligheter till varierande uppdragsmiljöer med Alcatraz, bron, mycket vatten m.m.
Las vegas hade nog kunnat vara en bra stad också, med närheten till Area 51. Dock kanske miljöerna blir lite trista efter ett tag med enbart öken och inga uppdrag som utspelar dig till sjöss.

San Andreas utspelades till viss del i Las Vegas (eller Las Venturas). Det fanns också en del ufo-relaterat i öknen.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Gnällkuk
Skrivet av Ftmch:

Har länge tänkt att jag skulle vilja se ett GTA i San Francisco på 70talet där karaktärerna känner varandra från kriget, och nån/ett par av dem är kriminella men en är en korrupt polis, hade varit intressant att ha möjligheten att leka polis lite mer i GTA-världen, LCPD-modden till GTA 4 visade ju hur jäkla kul det kan vara t.ex. En korrupt polis som är inblandad i sina gamla krigspolares bus på sidan av samtidigt som han polisar omkring hade ju varit en frisk fläkt i GTA (passar ju bra nu när de har etablerat konceptet med flera spelbara karaktärer också, blir inte lika stort hopp som om man BARA spelade som den karaktären).

Låter lite för likt L.A. Noire, men det hade varit intressant att kunna axla rollen som ”god” istället för enbart olika varianter av ondhet. Fast, det hade ju försvunnit den ikoniska delen med sheriff-stjärnor och hetsjakt med helikoptrar och militär.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nioreh:

Staden heter San Fierro i GTA-universumet, och var ju en av städerna i San Andreas. Så inte direkt ny.

Justja! Att det var 15 år sedan....


signatur
Medlem

Jag har inte köpt och spelat ett GTA spel sen originalet på en AMD K6-2 med voodoo 2. Har dock alltid haft det på tapeten att köpa nästa GTA i 20 år nu...aldrig blivit av.
Det är ett spel som man beundrar men samtidigt är livrädd att börja spela, en "weird flex".

Kan kolla på när folk streamar på twitch.tv och lever in sig i karaktärerna Soda/Lirik hut mycket som helst, men kommer förmodligen aldrig spela själv.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Skulle inte skada om vi besöker Vice City igen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd
Skrivet av cybo:

Jag har inte köpt och spelat ett GTA spel sen originalet på en AMD K6-2 med voodoo 2. Har dock alltid haft det på tapeten att köpa nästa GTA i 20 år nu...aldrig blivit av.
Det är ett spel som man beundrar men samtidigt är livrädd att börja spela, en "weird flex".

Kan kolla på när folk streamar på twitch.tv och lever in sig i karaktärerna Soda/Lirik hut mycket som helst, men kommer förmodligen aldrig spela själv.

Livrädd att börja spela? Vad fan menar du egentligen?

Medlem
Skrivet av NiceAsBice:

Livrädd att börja spela? Vad fan menar du egentligen?

Kanske inte livrädd men ängslig för all tid man kommer slösa på ett spel som ändå utspelar sig i nutid. En flykt från verkligheten som ändå är verkligheten fast det inte är det. Grinda/jobba, ingame pengar för att köpa ett låtsas bil? Jag grindar hellre för att få rida en låtsas drake.
Jag förstår att spelet tilltalar många, men trots åldersgränsen på 18 år så tror jag det tilltalar de som är 13-17 mer än vuxna. (bara ett antagande)


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Inte så förvånande då dom sa att dom hade idéer för 45år framöver stax efter att GTA5 släpptes.
Jag tycker nog att GTA blir rätt mycket bättre för varje uppföljare som kommer och välkomnar ett nytt GTA,speciellt om det kan dra nytta av prestandan av kommande generations konsoler.
Glöm inte att GTA5 var i grunden anpassat för att fungera bra på PS3/Xbox360, så det enorma prestandaklivet skulle vara väldigt intressant.

https://www.ign.com/articles/2013/10/03/gta-6-and-beyond-rock...

Avstängd
Skrivet av cybo:

Kanske inte livrädd men ängslig för all tid man kommer slösa på ett spel som ändå utspelar sig i nutid. En flykt från verkligheten som ändå är verkligheten fast det inte är det. Grinda/jobba, ingame pengar för att köpa ett låtsas bil? Jag grindar hellre för att få rida en låtsas drake.
Jag förstår att spelet tilltalar många, men trots åldersgränsen på 18 år så tror jag det tilltalar de som är 13-17 mer än vuxna. (bara ett antagande)

Så du undviker alla spel som utspelar sig i nutid? Okejtackbrahej.

Medlem
Citat:

Dan Houser has said he’s "thankful" to be releasing Red Dead Redemption 2 and not GTA 6 this week, because the latter would be "out of date within two minutes."

Rockstar co-founder discussed how his flagship franchise's tone doesn't quite mesh with the current cultural climate:

"It’s really unclear what we would even do with [GTA 6], let alone how upset people would get with whatever we did. Both intense liberal progression and intense conservatism are both very militant, and very angry. It is scary but it’s also strange, and yet both of them seem occasionally to veer towards the absurd.

"It’s hard to satirise for those reasons. Some of the stuff you see is straightforwardly beyond satire. It would be out of date within two minutes, everything is changing so fast."

Det här sa alltså Dan Houser i oktober. Tror inte de har ändrat sig nämnvärt eller haft GTA6 under utveckling ens. Kanske leker runt lite med nya motorn och skapar lite lösa assets, men utan ett klart koncept lär de ju inte ens påbörjat arbetet på allvar.
Att hoppas på en utannonsering i närtid är då kanske lite naivt. Blir ingen teaser på E3 i år, Rockstar brukar inte teasa så många år innan släpp, då de lärde sig utav förseningarna med GTA4.

Jag räknar med GTA6 när installbase på PS5 är tillräckligt stor, tidigast julen 2022. En lågoddsare är då att spelet inte kommer vara nutid, just då pga det han säger ovan.

Jag antar att de fått devkits för länge sedan och förstått att de inte kan göra sexan på nuvarande generation, så glöm cross-generation-titel. GTA6 blir enbart för next-gen denna gång. Förväntningarna är för höga för att pressa ut GTA5.5

Då tror jag mera på en DLC eller uppföljare till RDR2. Dan hintade det ungeför vid samma tidpunkt(oktober) under en fransk intervju, där han sa att om tvåan säljer bra och de kommer på en story värd att berätta, så är det mycket möjligt.

12
Skriv svar