En titt i spåkulan - E3 2019

Medlem
En titt i spåkulan - E3 2019

Det är mindre än två månader till E3 2019. I den här tråden tänkte jag att vi ska dela med oss av tre spådomar inför E3. Inte främst saker vi hoppas att få se utan saker vi tror att vi kommer att få se. Här kommer mina tre spådomar:

1. Rockstar visar upp nästa GTA och utannonserar Red Dead Redemption 2 till pc (med release till julhandeln).

2. From Software visar upp en teaser (ingen trailer) till deras kommande projekt. Förhoppningsvis en ny ip, men magkänslan säger Bloodborne 2.

3. Nintendo visar upp nästa ”stora” Zelda. Det bygger på BotW-motorn, men är ett helt nytt äventyr (inte en direkt uppföljare som Ocarina of Time och Majora’s mask).

Nå, vad tror ni presenteras i Los Angeles i början på juni?

Medlem

Är Microsoft på plats i år? Förhoppningsvis visas isåfall Age of Empires upp på mässan. Känns som evigheter sen de annonserade spelet.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Looking Glass Studios annonserar Thief 3.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Maxiz!:

Är Microsoft på plats i år? Förhoppningsvis visas isåfall Age of Empires upp på mässan. Känns som evigheter sen de annonserade spelet.

Yup.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Tvekar på att vi får se Zelda. Det kommer ta lång tid innan ett släpp. Möjligen att vi får en liten tease men har svårt att tro även det.

Hoppas på något från Metroid. Även om det bara är utvecklarna som säger någon kort grej, men bara så man får en lite information om hur det går med tanke på att de startade om hela utvecklingen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tvekar på att vi får se Zelda. Det kommer ta lång tid innan ett släpp. Möjligen att vi får en liten tease men har svårt att tro även det.

Hoppas på något från Metroid. Även om det bara är utvecklarna som säger någon kort grej, men bara så man får en lite information om hur det går med tanke på att de startade om hela utvecklingen.

Men hörrö! Du skulle inte spräcka min spåkula, du skulle bidra med tre spådomar från din egen

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vamp:

Men hörrö! Du skulle inte spräcka min spåkula, du skulle bidra med tre spådomar från din egen

Jag är mod och gör vad jag vill..!

Skämt åsido, jo jag läste inte tråden ordentligt ska jag erkänna. Blir sådär när man har en kort rast på jobbet, gomen'nasai!

Föredrar oftast att försöka skriva om något jag tror är troligt, men ärligt så har jag ingen bra idé på något vi inte redan vet på något sätt kommer visas. T ex Last of Us skulle jag kunna skriva.. Men det är precis som att "gissa" på Cyberpunk som vi redan vet kommer vara på E3.

Jag kör på en, precis som innna, och säger Metroid. Även om vi inte får se någon trailer eller gameplay så skulle det bara vara skönt att få höra något från utvecklarna.
En liten addon på det nu i skrivande stund: Pokemon. Jag tror vi kommer få se något från de nya Pokemon-spelen som faktiskt har release senare det här året.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

1. Xbox visar upp sin nya konsol, fokus på streaming via egen tjänst.
2. Cyperpunk 2099 får releasedatum, våren 2020, men vi får hands-on.
3. Nintendo avtäcker två Switch-modeller, en med något större och bättre skärm och en som du inte kan docka.


signatur
Releasehästryttare

Hasbro visar upp ett trippel A Min lilla pony spel!

#drömmakanman

Medlem

1. Ny konsol från Microsoft
Den här generationen har de redan förlorat mot Sony. Detaljer har börjat läcka, och till viss del bekräftats, om PS5. Microsoft kommer slå på stora trumman och satsa större delen av sin presskonferens till Xbox Two.

2. CDPR vinner E3
De visar mer gameplay från Cyberpunk och bekräftar på MS presskonferens att det blir en cross gen titel. Releasedatum avslöjas. @Gustav Höglund och @Joakim Bennet gråter av lycka i livestreamen. Hela FZ jublar och betyget 5 / 5 sätts redan dagen efter i FZs recension. Jocke tyckte inte han behövde invänta recensionskoden.

3. Bethesda om Fallout 76
Bethesda meddelar att F76 blir F2P under sommaren och presenterar en ny roadmap för innehåll i spelet och avslöjar några ändringar i spelets shop som ska finansiera spelet för lång tid framöver. Todd Howard lovar på scenen att alla som redan köpt spelet kommer få 500 atoms att spendera i shoppen som kompensation när spelet nu blir gratis.

Redaktör
Ponny

Mina tre spådomar. Eller önskedrömmar. Eller både och.

1. Cyberpunk 2077 släpps hösten 2020 till både current- och nextgen. Kanske, kanske får vi se en glimt av studions nästa AAA-rollspel: ett mörkt fantasyrollspel i Witcher-världen med Ciri i huvudrollen.
2. Nintendo låter spelen tala – Pokémon Sword/Shield, Link's Awakening, Animal Crossing, Fire Emblem: Three Houses, Luigi's Mansion 3. Störst snackis blir dock en fullfjädrad remake av Super Mario 64.
3. Microsoft presenterar två nya Xbox-konsoler (varav en för streaming). Halo Infinite blir lanseringstitel.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Bennii:

Todd Howard lovar på scenen att alla som redan köpt spelet kommer få 500 atoms att spendera i shoppen som kompensation när spelet nu blir gratis.

Och en gratis kopia av Skyrim

Medlem

Microsoft och Nintendo visar streaming till switch med gamepass

Kontot avslutas

1. Nintendo visar upp Switch Mini som är helt bärbar (Den förbättrade Switch väntar Nintendo med att avslöja eftersom de är rädda för att det kan påverka försäljningen av Switch Mini)

2. I december avslöjade Reggie att Nintendo inte hade några planer just nu på någon ny mini konsol men på E3 kan ju det vara ändrat och vi får se Nintendo 64 Classic Mini. (Jag tror egentligen inte att det skulle avslöjas under E3 i så fall men man kan ju önska)

3. Joy-con plus avslöjas till Switch. Nya Joy-con kontroller med nya förbättringar för att spel upplevelsen ska bli ännu bättre. Styrspakarna kommer även vara utbytta för att det inte ska riskera att komma in något i de som ställer till med problem med styrningen.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Gabe eldar upp sin dumma knivsamling och utannonserar Half-Life 3.

Fragtjuv

Självklart för vi se RDR2 till PC men Rockstar passar även på att visa upp Bully 2.

Valve dyker helt plötsligt upp och visst visar de upp en efterlängtad trea. Det rör sig emellertid om Portal 3.

Nintendo visar hur långt de kommit med Metroid-uppföljaren.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Vad som helst nytt gällande Metroid prime 4 hade varit välkommet!

Medlem

1. Nintendo visar en trailer från Metroid Prime 4.

2. Nintendo avslöjar Switch "PRO".

3. CD Project visar nytt från Cyberpunk plus ett release datum.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag förutspår en annonsering av Xbox Two och Fable reboot

Medlem

Playstation kommer inte till E3 för Playstation kommer vissas på MS show! skulle inte förvånna mig alls.. Även om oddsen är galet.. Men vi lever i en värld där allt kan hända.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Jag tror det blir en E3 mässa som alla andra med massor av hype. Man skall vara försiktig med hype och PR generellt

Epic store kommer annonsera exklusivitet för titlar redan första gången de annonseras. Microsoft kommer gotta sig över två nya konsoler där en av dem i princip bara är en bärare av deras Streamingtjänst. Sagda tjänst kommer hypas lite extra då MS tror det är framtiden och vill låsa in fler kunder i sin infrastruktur innan Google hinner etableras på allvar. Allt för att flytta fokus från att varken Microsoft eller Google sitter på speciellt många exklusiva spel. Det kommer handla om hur vi konsumerar spel, inte om spelen vi konsumerar.

Google kommer förövrigt spendera stora pengar på PR för sin streamingtjänst. Folk kommer känna hypen och det kommer vara fanboy wars på forum mellan Microsoft fanboys och Google fanboys (de finns säkert i något skrymsle de också).

Sony kommer sitta vid sidan om och vara nöjda med att de har det starkaste spelutbudet denna generation och är nuvarande generations självklara vinnare. Det är intet för intet som de redan annonserat att den nya konsolen kommer vara fullt bakåtkompatibel efter ett par nya patenterade lösningar löst problemet de haft med detta tidigare. Detta så de tryggt kan köra sin avtäckning av sin konsol en bra bit efter vissa konkurrenter, som inte har haft spelen denna generation, och därmed får möjligheten att överträffa dem. Konkurrenterna kommer dock kontra med "Meh who cares about games, or even consoles. Our streaming service is the future" varefter de tar på sig finaste ekonom slipsen, slår till med bästa superskurk skrattet och gottar sig över sin nya digitala sedelpress. Detta under tiden som arméer av fanboys har fältslag på alla tänkbara forum enligt traditionen vid släpp av en ny generation.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

1. Xbox visar upp sin nya konsol, fokus på streaming via egen tjänst.
2. Cyperpunk 2099 får releasedatum, våren 2020, men vi får hands-on.
3. Nintendo avtäcker två Switch-modeller, en med något större och bättre skärm och en som du inte kan docka.

Shit, du tror Cyberpunk 2077 får en uppföljare så snabbt?

Ambassadör
Xbox

1. Xbox Scarlett-familjen av konsoler teasas med lite features utan att avslöja alltför specifika specs.

2. Ninja Theory visar upp sitt sci-fi, co-op-spel.

3. Ett nytt Splinter Cell utannonseras.

Kan skriva massor av spekulationer, välja ut 3 är svårt haha.


signatur

Jump in.

Inaktiv

Realistiskt:

Svårt att säga, återstår ju att se om det kommer trappas ner lite nu när det börjat tisslas om nya konsoler som jag också gissar inte kommer utannonseras för tidigt. Xbox One är ju redan ett förlorat skepp så Microsoft kan ju säkert vilja göra en "Xbox->Xbox 360" igen och vara tidigt ute. Skulle inte förvåna mig alls om nästa konsol, som det spekulerats om, utannonseras nu och att den mer blir en streamingplattform. Om de utannonserar den kommer de säkert också passa på med Halo Infinity trailer och bekräftelse på att det kommer till nästa Xbox med.

Vi kommer väl också få se det nya Battletoads spelet, om de tänkt fullfölja den utannonseringen.

Nintendo lär säkert, sin vana trogen, fokusera på mycket redan utannonserat, inklusive att visa det de bara gjort "loggo" på innan, nya Animal Crossing till exempel. Känns som en lågoddsare med många retroosande indiespel och en eller annan Mario-spin off.

Sony kommer gissningsvis ha sin "Direct" kopia runtomkring denna tid med. Kanske kommer de spel som det ryktades om till premiären av showen visas då istället. Med gameplay från årets spel som Death Stranding, MediEvil, Ghost of Tsushima, Last of Us 2 och så vidare.

Och den där comebacken och datum för WiLD som "bomben".

Drömmen:

Nästa Xbox är en ordentlig ny konsol som släpps redan i höst. Man la ner One-versionen av Halo Infinity tidigt för att helt kunna adapta det till den otroligt mycket kraftfullare hårdvaran, som blir launchspel. Obsidians "Stormlands" återuppstår också nu när de återvänt till Microsoft. De har använt Xbox 360-releasen som mall med stort fokus på prestanda, två eller tre olika modeller för olika behov, och en mängd spel av olika sorter.

Nintendo visar upp Retro Studios nästa spel, det där som de sades ha jobbat med i fem år innan Metroid Prime 4 kom på tal för dom, och det är ett nytt IP som släpps till Switch i år. Nintendo har många nya samarbeten med tredjepart av slaget MGS: Twin Snakes, FF: Crystal Chronicles, Capcom Five och så för att ta stora serier till Switch utan att det bara rör sig om gamla /sämre portar av spel man redan har spelat förut. De chockar alla med en ny Mario-trailer redan (Odyssey var ju först under utveckling för Wii U så inte otänkbart).

De förstår att de aldrig kommer kunna toppa F-Zero GX och släpper en HD-remaster med online multiplayer redan i sommar.

Sony har sin Direct kopia och utannonserar att WiLD släpps i jul. En remake av första Alundra utannonseras med (i samma grafiska stil) för hösten och ett G-Police kommer till till Playstation VR. Kanske till och med att Guerilla Cambridge fått ansvaret att göra ett sista Killzone till PS4..... och så ett Until Dawn 2 med till vintermörkret!!

Medlem

Microsoft utannonserar deras planer för den nya generationen och visar upp en teaser av Fable utfärdat av Playground Games. Halo Infinite visas upp med banbrytande naturliv (grafisk demonstration) och bekräftas vara ett launchspel för Scarlett.

Avstängd
Skrivet av Vamp:

Det är mindre än två månader till E3 2019. I den här tråden tänkte jag att vi ska dela med oss av tre spådomar inför E3. Inte främst saker vi hoppas att få se utan saker vi tror att vi kommer att få se. Här kommer mina tre spådomar:

1. Rockstar visar upp nästa GTA och utannonserar Red Dead Redemption 2 till pc (med release till julhandeln).

2. From Software visar upp en teaser (ingen trailer) till deras kommande projekt. Förhoppningsvis en ny ip, men magkänslan säger Bloodborne 2.

3. Nintendo visar upp nästa ”stora” Zelda. Det bygger på BotW-motorn, men är ett helt nytt äventyr (inte en direkt uppföljare som Ocarina of Time och Majora’s mask).

Nå, vad tror ni presenteras i Los Angeles i början på juni?

För tidigt för RDR 2 till PC, kommer nog först nästa höst i samband med nya konsolgenerationen.

Vad jag hoppas på till detta E3.

1. Ubisoft visar en glimt ut vikinga Assassin's Creed.

2. Se lite mer av Cyberpunk.

3. Att det kommer en rejäl överraskning.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

1. Ett nytt fantastiskt Silent Hill visas upp.

2. En Dino Crisis remake kommer att visas, och ett spelbart demo blir släppt.

3. Något trevligt från FromSoftware


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av breahl:

För tidigt för RDR 2 till PC, kommer nog först nästa höst i samband med nya konsolgenerationen.

Njae, för tidigt vet jag inte. Tog väl ett år för GTAV ungefär?

Medlem
Skrivet av Fezk:

1. Ett nytt fantastiskt Silent Hill visas upp.

Eller att de återupptagit utvecklingen av "Silent Hills".

Nåja, drömma går ju alltid....

Medlem

1. Epic köper Steam.
2. Att målet med nya Xboxen inte är 8k.
3. En Rdr2 addon lika stor som grundspelet, fast med botemedel mot tuberkulos.

12
Skriv svar