Hur studsar ni tillbaka efter en kass match?

Skribent
Hur studsar ni tillbaka efter en kass match?

Ok, det här är en fråga till alla er som spelar tävlingsinriktade spel oavsett om det är CS:GO, Dota2, Fortnite eller vad som helst. Om det är PvP spel så har vi alla varit med om situationen då du spelar som en kratta. Du missar allt, tar fel beslut, blir irriterad, tar ännu sämre beslut, missar ännu mer och sedan är den onda spiralen igång tills du och ditt lag har förlorat.

Jag kan absolut inte bara hoppa in i en ny match, måste lugna ner mig lite grann först. Kanske ta en kopp kaffe, se ett avsnitt av en serie, lyssna på lite musik eller bara ta lite frisk luft.

Igår hade jag två katastrofmatcher och två helt OK matcher, har nyligen börjat spela CS:GO igen efter ett uppehåll och det tar tid att komma in i spelet igen. Jag spelade solo så alla matcher var med olika medspelare. Efter första matchen, som förövrigt slutade 0-16, så lämnade jag datorn och såg GoT sen hade jag två ganska bra matcher där båda slutade 15-15. Sista matchen var jag helt offside och hade inte ett rätt tror jag. Vi förlorade med typ 10-16 och jag måste nog motvilligt ta på mig förlusten. Efter den matchen gjorde jag som Tyko Jonsson och somnade i vredesmod. Ska vila från spelet idag och ta nya tag imorgon kväll eller söndag.

Vad har ni för knep för att studsa tillbaka och få upp självförtroendet igen?

Moderator | Testpilot

Egentligen samma som du. Får jag två dåliga matcher på rad så brukar jag ta en paus och göra något annat. Felet många gör dock är att spela igen, och igen, och igen. En polare till mig hade ett saftigt rekord på cirkus 20 raka förluster, och även om han påstår att han inte spelade dåligt så märker man i replays att han gör diverse "rookie" misstag.

Problemet för många är nog att man inte tycker att en förlust är ens eget fel, så man hoppar in i en match till, blir sur över att man förlorar och att alla man spelar med är kass. Man tiltar helt enkelt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Jag är definitionen av idiot gällande detta, inte en aning när jag bör ta en paus. Istället går det så långt att jag blir skitförbannad på spelet och kan gå så långt att jag inte spelar det på en längre tid. Och med tanke på att jag är rätt kass på FPS-PvP så är det nog extra komiskt.

Bör tillägga att jag inte blir otrevlig i chat eller liknande utan endast på mig själv och av någon outgrundlig anledning spelet i sin helhet.

Skägg.
10 Chambers

Alla förluster är uppvärmning. I alla fall i Battle Royale-spel. Fast man har ju gjort ett antal ”mildly irritated quits”.


signatur
Medlem

Detta låter lite som den här tråden fast bara PvP. Just i PvP tror jag att jag bara skulle ta en paus och fortsätta senare, men det beror ju lite på vad det är för spel. Är det spel som kräver koncentration så kanske man märker att man helt enkelt är för trött, spelar då något annat spel eller kollar på TV.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent
Skrivet av conthox:

Detta låter lite som den här tråden fast bara PvP. Just i PvP tror jag att jag bara skulle ta en paus och fortsätta senare, men det beror ju lite på vad det är för spel. Är det spel som kräver koncentration så kanske man märker att man helt enkelt är för trött, spelar då något annat spel eller kollar på TV.

Jo, den var ju väldigt lika och dessutom inte så gammal. Konstigt att jag missade den. Mod kan slå ihop trådarna om den vill.

Medlem

Har aldrig en dålig match, det är alltid andras fel. Och dom får absolut höra att så är fallet.

Medlem
Lite OT och lite OnT om MOBA (lagsport).
Skrivet av kaealy:

Har aldrig en dålig match, det är alltid andras fel. Och dom får absolut höra att så är fallet.

Jag tar det som att du skojar nu.. 😉

Men för att vara lite allvarlig i just den frågan; Det finns ta mig f*n inget värre i MOBA (5v5) lagsport(!) där det förlorande laget skyller på sina egna medlemar. Kallar dom namn, hoppas dom får cancer o förstöra mammor, brukar vara återkommande teman.. 😕

Ha självkritik, absolut. Alla kan göra en match man skäms över.. Men ha det som ett LAG. Peppa dom det går lite dåligt för istället för att trycka ner dom så deras redan dåliga självförtroende trycks ner i skorna och på så sätt spelar dom 10x sämre.. Och för guds skull erkänn när det andra laget varit betydligt bättre..! (Väldigt sällsynt i just klassiska MOBA..)

OnT:

Personligen gör jag som TS. Jag tar en paus o spelar nått singelplayer lir. Tar en kaffe, kollar nån serie etc.
Man känner ju när man inte är i form helt enkelt.. Då är det ju bara att lägga ner det en stund. Sen känner man sig peppad igen!

1
Skriv svar