Gör som Jesus – hedra #Backloggensdag idag

Robot
Gör som Jesus – hedra #Backloggensdag idag

Den längsta fredagen ska såklart fyllas med spel av alla dess slag.

#backloggens-dag, #backloggensdag, #helgdag, #häng-med-jesus, #långfredagen


Skägg.
10 Chambers

Är på landet så har bara Switch och mobil tillhands. Kanske ska lira lite mer Wolfenstein 2, på ultra easy, bara för storyns skull.


signatur
Medlem

Med hjälp av PS4 remote play blir det sista delen av uncharted på landet

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dolrak:

Med hjälp av PS4 remote play blir det sista delen av uncharted på landet

Funkar det bra vi internet?


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Ja rätt så bra faktiskt kanske inte lämpligt för vissa spel men jag har spelat ex Diablo 3 via remote på vitan över internet.

Medlem

😂 Hade hoppats kunna spela lite Red dead Redemption 2 på PC by now

Medlem

Blir lätt, har skadad mig under ett träningspass, kan knappt gå, då "får" man nog sitta och spela.
DV2 och ESO blir det för min del.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Funkar det bra vi internet?

Jag har använt det jättemycket på resande fot, fungerar superbra på vita. köpte även 3st playstation tv när dom sålde ut dem för 100kr styck så dessa kan jag koppla in överallt

Medlem

Under den här helgen spenderar jag tiden mest nedkopplad. Känns oerhört skönt. Många aktiviteter som ska göras utomhus.

Medlem

Tänkte äntligen bli färdig med ac odysséy. Finns ett par sektmedlemmar till som ska mördas så fort jag grindat (usch) till en högre lvl. Detta är ett spel som jag verkligen känner har mer innehåll än vad det behöver ha.

Medlem

D&D 5e Maraton! ( och litet Warframe )


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

På tal om backloggens dag så kan jag starkt rekommendera sidan https://backloggery.com/ (dock så har de, vid skrivande stund, säkerhetsproblem med deras host å arbetar på att fixa det) för att hålla koll på din backlogg och försöka arbeta sig igenom den.

Använder den själv å det finns något givande av att se sin backlogg i det stora hela och faktiskt börja arbeta sig igenom den och se den minska i antal.

Det finns inget sätt att importera direkt från steam utan tredje parts program men jag anser att att påbörja sin backlog är att faktiskt gå igenom din lista med spel och skriva ner dem.

Visst, man kan ju bara göra ett excel dokument å gå den vägen men backloggery är redan uppbyggt för att göra just detta å ser faktiskt lite finare ut än ett excel dokument =p

Avstängd

Bra fråga, har inget spel jag är direkt sugen på. Väntar på Atlantis expansionen till AC Odyssey på tisdag.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Blev inspirerad av bilden så idag blir det att ge sig an South Park: The Fractured but Whole

Mitt Switch är laddat med Breath of the Wild.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skägg.
10 Chambers

Kolla också in tråden signerad @Keffkebab - han utnämnt hela 2019 till backloggens år.

https://www.fz.se/forum/trad/433269-harmed-proklamerar-jag-20...


signatur
Testpilot

Fullt upp med Sekiro men smygstartade igång Transistor i går eftersom det var gratis, mysig cyberpunk.

Medlem
The Council

Det blir det något spretiga deckarpusselspelet The Council.

Medlem

Själv firar jag nacholångfredag sen många år tillbaka, en god tradition.

Ambassadör
Xbox

Jag har ju hakat på @keffkebab och hans backlog-challenge. Det går hyfsat, några snedsteg men ett tiotal titlar har strykts ur backloggen hittills. Just nu är det Assassin's Creed 3 Remastered som gäller, vilken också innehåller The Tyranny of King Washington DLC och AC Liberation så det blir några hack i backloggen där med!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Mitt Switch är laddat med Breath of the Wild.

Du har en riktigt trevlig 100-timmarsresa framför dig!

Själv ska jag ge mig på Prey under helgen.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Inaktiv

Jag har nyligen bockat av Metro Exodus (4/5) och något äldre South Park Stick Of Truth (3.5/5). Har haft det (nedladdat från ej godkänd källa) på datorn sedan 2014 och började spela när jag var utan internet några dagar. Tyvärr var det en game breaking bug i mitten av spelet så köpte det gladeligen på Ubisoft när internet var tillbaka Kul spel även om striderna inte direkt erbjuder något utmaning men South Park är alltid kul och uppskattar hur de har med referenser från hela seriens gång och inte bara nyare saker.

Nu blev det visst en minirecension av SP:TSOT men har även Last of Us på PS3 som är påbörjat samt Super Mario RPG på RetroPi. Glad påsk!

Redaktör
Ponny

@Bunisher: Tack för tipset! Och håller med dig till fullo: att kunna se backloggen är ju en bra början för att kunna ta sig igenom den.


signatur

En Bamseponny av folket

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

Min ambition är att spela så många timmar som möjligt av Tales of Vesperia Definitive Edition på Switch och Gravity Rush på PS Vita. Kommer inte hinna spela igenom dem under påsken eftersom jag lirar när mor och far har gått och lagt sig (spenderar påsk med päronen i Blekinges skogar), men ganska nära slutet av Gravity Rush lär jag komma. Tales of Vesperia har jag nog fortfarande en 30-40 timmar kvar av, minst.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Divinity: Original sin 2

Har haft det i min backlogg ett tag nu och jag har bara hört bra saker om spelet.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Backloggens befriare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kolla också in tråden signerad @Keffkebab - han utnämnt hela 2019 till backloggens år.

https://www.fz.se/forum/trad/433269-harmed-proklamerar-jag-20...

Ja! Backloggen skall dräpas, men först ska jag dräpa Baal på Hell i Diablo 2: Lord of Destruction för miljonte gången, eller så.. Fastnat stenhårt i D2 igen.. Det är så kul! Trots alla mint 10,000-tals timmar man lagt på det redan... Men det är alltid kul när det var längesen och man måste börja från noll! En helt annan utmaning än förr, när man liksom hade gear från level 1 till end-game redo för varje ny gubbe man gjorde.

Skrivet av Mortaigne:

Jag har ju hakat på @keffkebab och hans backlog-challenge. Det går hyfsat, några snedsteg men ett tiotal titlar har strykts ur backloggen hittills. Just nu är det Assassin's Creed 3 Remastered som gäller, vilken också innehåller The Tyranny of King Washington DLC och AC Liberation så det blir några hack i backloggen där med!

Yeah! Tunga titlar, men det är desto skönare när man kan checka av dem!


signatur

Ad hoc addendum

Inaktiv

Har hållit på att beta av den under 2019. Har bara några Limited run games Indie spel kvar nu och Immortal men det kommer jag aldrig någonsin att spela, enbart för prydnad. Så börjar känna mig ganska klar. Verkar dessutom bli ett svagare spelår än förra året så man hinner med det man vill när det kommer.

Medlem

Körde klart titanfall 2 igår när barnen sov på dagen. Kändes skönt!
Nu är det bara resten av backloggen kvar...

Medlem

@Fredrik Eriksson: You're welcome!

Verkar som att det är hosten som har installerat någonting i deras server system som inte skulle vara på publika sidor och det är därför som man får säkerhetsfelet som blockerar en att komma åt sidan. Hosten verkar arbeta på problemet och förhoppningsvis är backloggery uppe igen relativt snart.

Medlem

"Gör som Jesus - hedra backloggens dag idag".. Eller ".. hänga blodig på ett kors..".
Vad är syftet med rubriken och texten? Känns relativt provokativ och nonchalant mot kristendomen. Nog för att man ska ta det med glimten i ögat men jag ser verkligen inte det roliga.
Påsken är för mig att träffa familj, släkt och vänner. Inte direkt känd som backloggens dag.

12
Skriv svar