Nästa dlc-trilogi till Assassin's Creed Odyssey inleds med en tur till Atlantis

Robot
Nästa dlc-trilogi till Assassin's Creed Odyssey inleds med en tur till Atlantis

Spana in release-trailen, full av fagra gudar, slemma varelser och bedårande vyer.

#assassins-creed-odyssey, #atlantis, #dlc


Medlem

Köpte till första DLC pack "Legacy of first blade" och tänkte nöja mig dä... men Jeeeez!

Trailern är smaskig som fan! Ser nästan ut som ett nytt spel.

Blir nog ett köp.

Medlem

För er som spelat Odyssey, är det mycket "Realism" eller är det mer mytologiskt? Jag har så svårt att greppa tonen från trailers. AC har ju alltid varit ganska realistiskt grundat med lite övernaturliga delar, men förstår inte hur det passar in i Odyssey.


signatur

Videomupp

Medlem

YES!
Ett riktigt bra Assassin´s Creed spel.
Mer DLC Tack.

Medlem
Skrivet av WildThing:

För er som spelat Odyssey, är det mycket "Realism" eller är det mer mytologiskt? Jag har så svårt att greppa tonen från trailers. AC har ju alltid varit ganska realistiskt grundat med lite övernaturliga delar, men förstår inte hur det passar in i Odyssey.

Allt som inte har med Atlantis att göra (typ 80-90% av spelet) har en någorlunda realistisk ton och historia, som övriga spel i serien.

Är inte heller stort fan av just det övernaturliga, för den delen (är mest mot slutet) tog mig ur spelet lite... Kändes mest inslängt

Medlem
Skrivet av B-itta:

Allt som inte har med Atlantis att göra (typ 80-90% av spelet) har en någorlunda realistisk ton och historia, som övriga spel i serien.

Är inte heller stort fan av just det övernaturliga, för den delen (är mest mot slutet) tog mig ur spelet lite... Kändes mest inslängt

Ah tack! Jag är nog mer tvärt om Hade nog uppskattat ett mer övernaturligt spel. Såg att det var cykloper och sånt med, och om allt var typ "Age of Mythology" så hade jag kanske blivit mer hypead. Men det är säkert bra ändå


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Ah tack! Jag är nog mer tvärt om Hade nog uppskattat ett mer övernaturligt spel. Såg att det var cykloper och sånt med, och om allt var typ "Age of Mythology" så hade jag kanske blivit mer hypead. Men det är säkert bra ändå

Ah men då så, finns en del coola monster/cykloper att ta ner men detta mot slutet av spelet, behövs bara en hel del timmar av campaign/levelbyggande innan dess

Medlem

@WildThing:
Lite från Black Flag och en blandning av realism/mytologi.
Många uppdrag att välja på och gigantiska yter att springa/rida/segla. Bra fightingsystem bättre än Origins.
Utmanande strider mot Mercenaries/Cultist/Mytologiska varelser.
I mitt tycke det bästa Assassin´s Creed spel.
Efter har spelat det i ca: 300 timmar så vill jag ha mer.

Gen
Medlem

@B-itta: Spoiler alert :< Jag har inte varvat det än. Nåja, har något trevligt att se fram emot iaf

Testpilot
Skrivet av WildThing:

För er som spelat Odyssey, är det mycket "Realism" eller är det mer mytologiskt? Jag har så svårt att greppa tonen från trailers. AC har ju alltid varit ganska realistiskt grundat med lite övernaturliga delar, men förstår inte hur det passar in i Odyssey.

Det är inte överdrivet mytologiskt. Man slåss mot mytologiska bestar och varelser i en del uppdrag i grundspelet. Dessa fighter är bra gjorda men det är inte så att du stöter på dem i vanliga världen utan det krävs en hel del jobb innan.
Iallafall inte de flesta av dem ,

vill minnas att en av Cyclops bossarna är ute i fria världen.

Skrivet av Harakiri:

Det är inte överdrivet mytologiskt. Man slåss mot mytologiska bestar och varelser i en del uppdrag i grundspelet. Dessa fighter är bra gjorda men det är inte så att du stöter på dem i vanliga världen utan det krävs en hel del jobb innan.
Iallafall inte de flesta av dem ,

vill minnas att en av Cyclops bossarna är ute i fria världen.

Yup, blev ganska förvånad när jag bara var ute och utforskade xD

Medlem

Borde inte namnet, "The Fate of Atlantis", vara upphovsrättsskyddat av gamla Lucasarts (numera Disney) finfina peka&klicka spel -Indiana Jones and The Fate of Atlantis?

Ser fram mot att spela det i vilket fall, första delen av dlc paketet gav mersmak.

Är helt övertygad om att jag stängde porten till Atlantis tidigare i spelet när man spelade mötte sin smått överåriga och väldigt kända farsa. Hur ska de lösa den paradoxen?

Medlem

Ett spel jag inte ångrar att jag köpte som "gold" när det släpptes.
Känns som old school dlc´s. Ger något nytt, mer att utforska, mer att göra. Inte bara en bana hit elle dit. Eller ett skin som vanliga pengar inte kan köpa.

Tumme upp för min del.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Bra spel som fasiken.
Inte spelat färdigt än men kan rekommendera för de som tvekar.

Medlem

Lirar inte spelen, men måste säga att trailern var riktigt fet faktiskt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag gillade grundspelet och har lite mer än 100 timmar spelade.

Hur är Legacy of the First Blade? Är det värt € 25?

Medlem

@m1cke:

Kostar det 25€ för bara ett dlc så är det dyrt som fan, men är det priset för ett säsongs-pass så är det värt pengarna enligt mig i alla fall. Själv köpte någon slags super edition, där jag fick med alla små dlc's, ett seasonpass givetvis och det ingick även det remastrade AC 3, samt att jag fick tillgång till spelet ett par dagar tidigare än det släpptes officiellt. Trots det dyra priset är det inget köp jag ångrar. Mellan 80 eller 90€ tror jag det kostade mig för den digitala PC versionen av spelet jag köpte.

Den första delen av DLC paketet gav mig dryga 15-25 timmar extra (sen vet jag inte om det är så för alla, då jag spelade jag runt ytterligare i världen lite planlöst och gjorde andra uppdrag än bara de från dlc't), så enligt mig är det helt klart värt pengarna då det kommer fler story dlc's framöver. AC - Odyssey är ett för jäkla bra spel faktiskt, det har seglat upp på min lista som min personliga favorit i AC serien efter det oslagbara AC - Black Flag.

Medlem

@WildThing:

Det finns en hel del mytologiska varelser att upptäcka i världen, det är ju trots allt det antika Grekland spelet utspelar sig i, där gudarna tog mänsklig form i tid och otid och ställde till allmän oreda. Men stora delar av spelet är baserat på fakta så vitt jag vet, med kända personer från tidsperioden spelet utspelar sig i att interagera med.

Sen är det som sagt ett AC spel så givetvis finns ju hela den nutida storyn om ISU varelserna & animus grejen med på ett hörn också, fast Ubisoft har tonat ner den delen rejält (lite för mycket tycke jag personligen) i just Odyssey.

Medlem
Skrivet av Chomag:

@m1cke:

Kostar det 25€ för bara ett dlc så är det dyrt som fan, men är det priset för ett säsongs-pass så är det värt pengarna enligt mig i alla fall. Själv köpte någon slags super edition, där jag fick med alla små dlc's, ett seasonpass givetvis och det ingick även det remastrade AC 3, samt att jag fick tillgång till spelet ett par dagar tidigare än det släpptes officiellt. Trots det dyra priset är det inget köp jag ångrar. Mellan 80 eller 90€ tror jag det kostade mig för den digitala PC versionen av spelet jag köpte.

Den första delen av DLC paketet gav mig dryga 15-25 timmar extra (sen vet jag inte om det är så för alla, då jag spelade jag runt ytterligare i världen lite planlöst och gjorde andra uppdrag än bara de från dlc't), så enligt mig är det helt klart värt pengarna då det kommer fler story dlc's framöver. AC - Odyssey är ett för jäkla bra spel faktiskt, det har seglat upp på min lista som min personliga favorit i AC serien efter det oslagbara AC - Black Flag.

Tack för ett utförligt svar! Jag tror jag avvaktar lite då.

/m

Medlem

@m1cke:

Så lite så.

Gillade du grundstoryn/spelvärlden och la dryga 100 timmar på det så är det som sagt värt att köpa story dlc paketen i mitt tycke. 3 delar x10-20 timmar (om man utgår från första delen av de 3 och att de efterföljande är i samma storlek) extra speltid i ett spel man har lagt dryga 100 timmar på och därmed säkerligen tyckte att spelet var bra, ger ändå relativt mycket extra spelglädje för "bara" 25€. Men verkar de ointressanta så ska du givetvis avvakta.

Medlem

@Chomag: Alla 3 delar (season pass) kostar 40€. Hade det kostat 25€ hade jag eventuellt kunnat tänka mig att köpa det.

Det är lurigt med DLC för jag tycker det skiftar väldigt i kvalitet och innehåll från spel till spel men i detta fall verkar det ju vara värt sitt pris.

1
Skriv svar