Touché! Strax efter Sonys PS5-nyheter släppte Microsoft datum för Xbox-showen på E3

Robot
Touché! Strax efter Sonys PS5-nyheter släppte Microsoft datum för Xbox-showen på E3

Förväntas avtäcka två nya Xbox-konsoler.

#e3, #e3-2019, #microsoft, #xbox


Medlem

Spännande tider!

NuZ
Testpilot

Popcorn blir det i flera månader nu Gillar konsolkriget när det är med glimten i ögat. Sen att jag kommer köpa båda, det spelar mindre roll. Hoppas på bra spel 2020 också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Älskar E3 tider.

Synd bara Sony skippar det i år, men men, får hoppas på att dom kör ett PSX i slutet på året.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd

Får vi kanske ännu en generation från Microsoft byggt på lögner, svek och hyckleri? Hoppas inte så att man kanske skaffar Xbox three när den släpps. Just nu har jag noll förtroende och noll tillit till Microsoft.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Får vi kanske ännu en generation från Microsoft byggt på lögner, svek och hyckleri? Hoppas inte så att man kanske skaffar Xbox three när den släpps. Just nu har jag noll förtroende och noll tillit till Microsoft.

Vad har de ljugit om? (Jag har ingen aning vad du syftar på, genuint intresserad)


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Vad har de ljugit om? (Jag har ingen aning vad du syftar på, genuint intresserad)

4 gånger kraften från x1 med molnet, high fidelity VR till Xbox One x, hur Kinect var en väldigt viktig komponent till x1...


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

@DrAg00nEn: Tack Ja, det där är onekligen icke infriade löften!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

4 gånger kraften från x1 med molnet, high fidelity VR till Xbox One x, hur Kinect var en väldigt viktig komponent till x1...

Mycket har hänt. Du vet att det har gått 6 år va? Xbox one idag är inte som xbox one var 2013.

Ambassadör
Xbox

E3 kommer bli grymt kul! Ännu mer spännande blir ju E3 2020 då det lär bli fullt ös. I år blir det nog mer hype-byggande än konkret information i större omfattning gällande next-gen. Förhoppningsvis får vi lite namn, diverse features och dylikt nu i juni. Tror att både Xbox och Sony kommer att hålla ganska jämna steg i infodumpandet fram till release.

"Konsolkrig" är småkul i den mån att konkurrens är bra för oss konsumenter. "Konsol-krigare" på internet kan dock vara något av det töntigaste som finns. Det går jättebra att inte hoppa in med upprapande negativitet i varenda tråd man hittar om "fel" konsol. Testa!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av kanshira:

Mycket har hänt. Du vet att det har gått 6 år va? Xbox one idag är inte som xbox one var 2013.

Jepp. Därför väntar jag åtminstone 6 år till före jag överväger Xbox igen. Förhoppningsvis har Microsoft skärpt till sig och återvunnit mig som kund.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Jepp. Därför väntar jag åtminstone 6 år till före jag överväger Xbox igen. Förhoppningsvis har Microsoft skärpt till sig och återvunnit mig som kund.

Var det någon som frågade när du överväga dig att skaffa en xbox?

Medlem
Skrivet av kanshira:

Mycket har hänt. Du vet att det har gått 6 år va? Xbox one idag är inte som xbox one var 2013.

Mycket?
Snarare inget, bristen på exklusiva spel när Sony pumpat ut spel i toppklass är mer än oroande. De har visat att de bara vill ha kunder till sitt system utan att behöva göra något själva. De har verkligen inte gjort i närheten av tillräckligt för att bygga förtroende de senaste tre åren.

Avstängd
Skrivet av Emsa:

Var det någon som frågade när du överväga dig att skaffa en xbox?

Oj... Har tydligen trampat på en öm tå här. Beklagar.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv
Skrivet av Star Lord:

Mycket?
Snarare inget, bristen på exklusiva spel när Sony pumpat ut spel i toppklass är mer än oroande. De har visat att de bara vill ha kunder till sitt system utan att behöva göra något själva. De har verkligen inte gjort i närheten av tillräckligt för att bygga förtroende de senaste tre åren.

Det här verkligen. De har haft samma spel i omlopp ända sen generationen började, varav många dessutom lagts ner helt, eller kommit ut som tomma skal. Men egentligen började det här redan när de fick casualbånge på Xbox 360 tiden. Det syns ett tydligt före och efter där om man ser till hur de närmar sig spelutvecklingen.

Medlem

Står "9 juni klockan 22:00 är det dags för Xbox-showen från E3 i Los Angeles." men det borde stå 23:00 eftersom de har angivit i CET?

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Mycket?
Snarare inget, bristen på exklusiva spel när Sony pumpat ut spel i toppklass är mer än oroande. De har visat att de bara vill ha kunder till sitt system utan att behöva göra något själva. De har verkligen inte gjort i närheten av tillräckligt för att bygga förtroende de senaste tre åren.

Kan du förklara varför du är mer än oroad och så skulle jag vilja veta hur många exklusiva spel Sony har pumpat ut. Är det känt hur många av dessa kvantitetsspel son är något att räkna med kvalitetsmässigt?


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

Inte särskilt intresserad av deras Xbox-nyheter efter det totala misslyckandet som var Xbone.

Medlem

Exklusiva spel är väl inte positivt för kunden? Bättre med spel som fungerar på alla plattformar enligt mig.

Medlem

Medans Microsoft släpper Xbox One "SAD" för $250, en konsoll utan Bluray drive.
billigare att köpa en vanlig S.

Undrar vad fan dom tänkte.
$150 så skulle jag gå med på det.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skribent

Jag börjar tro att nästa generations landskap kommer se helt annorlunda ut. Tre aktörer som går olika vägar och inte direkt är 100% konkurrenter. Nintendo har ju alltid kört sitt eget spår medan Sony och Microsoft har slagits om samma kunder, det är de två senare som jag tror kommer ändras.

Jag tror Sony kör på med vad de gjort bra denna generation. PS5 blir en kraftfullare konsol, de lägger till bakåtkompartibilitet och har säkert redan sjösatt en uppsättning exklusiva spel som kommer sälja konsolen.

Microsoft tror jag tittar åt ett annat håll denna gång och anammar streamingmarknaden. Här på FZ pratas det ju om att detta aldrig kommer funka för det är latency etc som inte vi "harcore" gamers accepterar. Men jag tror de kommer flörta med causualmarknaden och där finns det mycket folk att plocka upp. Titta bara på Wii när den släpptes.

Nintendo, ja de gör nog vad Nintendo gör...kör på.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag törs påstå att Xbox valde att ge upp halvvägs genom livscykeln för Xbox One, och istället satsa på nästa konsol. Det var ganska tydligt att Sony hade vunnit marknaden och Xbox hade inte ett enda spel att locka med.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Jag har Xbox One x, tycker det är en fantastisk konsol och ska bli spännande att se vad som kommer efter. Är inte beroende av att spela just på Xbox, problemet för mej är Sonys handkontroller, kan inte vänja mej vid dom tyvärr. Hade bara den sett liknande ut, hade det stått en ps4 bredvid xboxen.

Medlem

Mycket negativitet i tråden som kanske inte är fullt representantivt av Microsoft i nuläget. Visserligen sköt Microsoft sig i foten i början av generationen (och fått halta sedan dess), men allteftersom har Xbox-utbudet blivit bättre och jag skulle ljuga om inte framtiden såg ljus ut hos Microsoft.

NuZ
Testpilot
Skrivet av BlueTeam:

Mycket negativitet i tråden som kanske inte är fullt representantivt av Microsoft i nuläget. Visserligen sköt Microsoft sig i foten i början av generationen (och fått halta sedan dess), men allteftersom har Xbox-utbudet blivit bättre och jag skulle ljuga om inte framtiden såg ljus ut hos Microsoft.

Håller helt med dig. Xbox är en riktigt bra maskin nu och Spencer leder verkligen MS xbox del i rätt riktning


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Avstängd

Spelar ingen roll vad dom presenterar på E3. Dom ligger så ofantligt långt efter Sony ändå.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Spelar ingen roll vad dom presenterar på E3. Dom ligger så ofantligt långt efter Sony ändå.

Jo då!
Vi såg sonys sattsning på PsP vita.
Lura kunder på 3500:-. Redan efter 6 mån lägga locket på och glömma.
Dom gav upp förtidigt.
PsP vita var underbar konsoll.

Medlem

Frågan är hur ms strategi kommer vara. Släpper de redan till hösten för att vara först så kommer Sony med största sannolikhet ha en kraftfullare maskin 2020. Eller har de en tre stycken på gång där två släpps i höst och en nästa höst för att kunna kontra Sony? Sen är det bara hoppas ms tar och släpper några riktigt bra exklusiva spel så det finns någon anledning att välja deras sida. Spännande är det i alla fall.

Avstängd
Skrivet av Varmkorv:

Jo då!
Vi såg sonys sattsning på PsP vita.
Lura kunder på 3500:-. Redan efter 6 mån lägga locket på och glömma.
Dom gav upp förtidigt.
PsP vita var underbar konsoll.

Men sedan PS4 kom så har ju Sony haft Microsoft som dörrmatta. Gillar ändå Microsofts hårda satsning på sea of thieves som ändå blev en flopp.

Finns inga spel som Spider-Man, Horizon zero dawn eller God of war till Xbox men det är kanske därför den heter Xbox med? Ex som i X, något man snabbt vill glömma.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv

"Men sedan PS4 kom så har ju Sony haft Microsoft som dörrmatta"

Man ska inte glömma att Sony alltid har dominerat den här branschen. Även när Microsoft dödade Xbox för tidigt för att vara två år före och vinna andelar med 360 hamnade de till slut trea. Och utöver Wii och bärbart har aldrig Nintendo heller varit i närheten av PS som alltid hamnar runtomkring 100m sålda.

12
Skriv svar