Horizon Zero Dawn 2 släpps om två år till Playstation 5, enligt rykte

Robot
Horizon Zero Dawn 2 släpps om två år till Playstation 5, enligt rykte
NuZ
Testpilot

Om den blir med bakåtkompatibilitet, varför?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

gött ser jag fram emot, denna kan dom ta tid på sig... har inte klarat spelet än av nån anledning.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Om den blir med bakåtkompatibilitet, varför?

Money.

Medlem

Har inte spelat igenom ettan, gett det flera försök. Tycker det är väldigt överskattat. Lika öppet som ett nyckelhål och känns "arkadigt".

Medlem

Älskar 1an! Ett av mina favoritspel någonsin

Medlem

Hoppas verkligen dom inte släpper en jädra massa remaster. Ps4 är inget annat än en remaster av the remaster.

Medlem
Skrivet av Hexon:

Hoppas verkligen dom inte släpper en jädra massa remaster. Ps4 är inget annat än en remaster av the remaster.

Så länge de fortsätter pumpa ut kvalitativa AAA-spel i samma takt som de har gjort denna generation får de gärna släppa hur många remasters de vill.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Om den blir med bakåtkompatibilitet, varför?

Raytracing... Rejäl uppgradering utseendemässigt, samma som de gjorde med ettan. Sure, PS4 inte bakåtkompatibelt så det fanns ytterligare anledning (GTAV, host) att dra in pengar på, men så tokigt som fans älskar titeln så lär många köpa både konsolen och spelet bara för att spela just det spelet. (Ja, en del har lite för mycket pengar och fritid kanske...)
Själv får jag fysiskt ont i spelhjärtat när jag tänker på min PS3-backlog som jag knappt rört. Köpte till och med en refurbished gammal PS3 när min gamla pianolack dog. ...och sedan rörde jag den inte efter första helgen. Vet inte om den fungerar ens idag. Så intressant var jättehögen med PS3-spel i verkligheten. Men en dag ska jag spela dem alla, och komma ifatt med Steam-backlogen, och... (Känner mig ibland som muppen i Phenomenon-låten "Mana-mana" som försöker rocka loss, men.. nope!)

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Raytracing... Rejäl uppgradering utseendemässigt, samma som de gjorde med ettan. Sure, PS4 inte bakåtkompatibelt så det fanns ytterligare anledning (GTAV, host) att dra in pengar på, men så tokigt som fans älskar titeln så lär många köpa både konsolen och spelet bara för att spela just det spelet. (Ja, en del har lite för mycket pengar och fritid kanske...)
Själv får jag fysiskt ont i spelhjärtat när jag tänker på min PS3-backlog som jag knappt rört. Köpte till och med en refurbished gammal PS3 när min gamla pianolack dog. ...och sedan rörde jag den inte efter första helgen. Vet inte om den fungerar ens idag. Så intressant var jättehögen med PS3-spel i verkligheten. Men en dag ska jag spela dem alla, och komma ifatt med Steam-backlogen, och... (Känner mig ibland som muppen i Phenomenon-låten "Mana-mana" som försöker rocka loss, men.. nope!)

Man ska inte dra ut på sånt. Välj ett spel i högen du har, börja spela det. Du kommer inte att ångra dig. Tror snarare skulle ångra att du inte gjorde det.

Jag har gjort likadant, men nu har jag äntligen kommit igång å kunna köra några spel. Har haft massor med spel som har haft plasten kvar efter köp, bara legat på hög.. Finns ingen anledning att äga sånt man inte använder, så använd skiten

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jaha, blir att köpa PS5 då. HZD2 är det spelet jag ser allra mest fram emot!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Inaktiv

Remaster på ett spel som inte släppts. Det ordet är lika överanvändt/felanvändt som beta idag

Medlem
Skrivet av Grukk:

Jaha, blir att köpa PS5 då. HZD2 är det spelet jag ser allra mest fram emot!

Samma här! Fler köpargument än HZD2 behöver jag inte för att skaffa PS5an.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Oavsett vad som stämmer av alla rykten och bekräftelser, släpps Horizon Zero Dawn 2 på PS5 så blir det köp. Horizon Zero Dawn är bland det bästa jag spelat på senaste åren.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Nomman:

Samma här! Fler köpargument än HZD2 behöver jag inte för att skaffa PS5an.

Helt rätt! Blir att börja spara redan nu 😉


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

FM-guru
F.d. Sisyr

Körde aldrig ens klart ettan, faktiskt. Inget snack om att det är ett bra spel, men det var inget för mig.

Medlem

För egen del uppskattar jag både remasters samt möjlighet till bakåtkompatibilitet.
Jag hoppas verkligen att de gör som t.ex Dice gjorde med Battlefield 4, där jag kunde uppgradera mitt Battlefield PS3 till PS4-versionen för ungefär 100:-

1
Skriv svar