Amy Hennig om sitt nedlagda Star Wars-spel: "Det skulle se och kännas som Uncharted"

Robot
Amy Hennig om sitt nedlagda Star Wars-spel: "Det skulle se och kännas som Uncharted"

Speldesiginern reagerar på nyheterna om Respawns rena singleplayer-spel.

#amy-hennig, #ea, #star-wars, #visceral-games


Gnällkuk

Well, så märkligt kanske det inte är ändå. När ragtag lades ned så var väl inte SW BF2 ens lanserat? Det var ju innan lootlådeskandalen briserade inom spelvärlden och det är inte helt orimligt att EA ville ha så många spel som möjligt som kunde efterlikna FIFA, deras enorma kassako.

Jag tror att EA efter SW BF2, BF V och Anthem känner att de behöver bygga upp sitt varumärke igen. Apex Legends kom, men har väl svalnat av ganska mycket och överskuggades av Anthem och allt vi fått läsa av den gode Schriers rapporter.

Ett Star Wars-spel står sig nog så pass starkt ändå att de räknar med att sälja väldigt bra oavsett, däremot så finns det ju inga loot lådor eller ms. Jag skulle gissa att man istället räknar med att släppa dlc för priset om 20-40$ för att på så sätt tjäna mer pengar en bara en såld kopia.

Men, det är ju bara vilda spekulationer då vi inte vet något om spelet egentligen. Hoppas bara att de inte valt att bestycka spelet i dlc och att vi får tunt innehåll vid släpp pga. det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Det skulle se och kännas som Uncharted

😭

Skägg.
10 Chambers

@trickeh2k: Som Hennig själv sa, mycket har hänt i spelbranschen senaste två åren. Risken är väl dock nu att folk inte köper ett singleplayerspel från EA just på grund av allt strul i multiplayerspelen.


signatur

@trickeh2k: Jag tror helt klart att EA vill lappa ihop sitt anseende igen efter att det varit ganska tungt för dem med kontroversiella lanseringar. Men frågan är om de vågar gå så långt att de släpper ett tunt grundspel och fläska på med DLC.

Förhoppningsvis släpps ett gediget spel i november. Därefter tror jag ingen skulle klaga på att de släpper DLC för att förlänga spelets livslängd i efterhand. Men den som lever får se.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@trickeh2k: Som Hennig själv sa, mycket har hänt i spelbranschen senaste två åren. Risken är väl dock nu att folk inte köper ett singleplayerspel från EA just på grund av allt strul i multiplayerspelen.

Så kan det förstås vara, men jag har svårt att se att det inte kommer att sälja bra ändå. Mycket hänger väl dock på hur marknadsföringen för spelet kommer att se ut och hur mycket vi får reda på kring spelet innan släpp.

Skrivet av hannes.theorell:

@trickeh2k: Jag tror helt klart att EA vill lappa ihop sitt anseende igen efter att det varit ganska tungt för dem med kontroversiella lanseringar. Men frågan är om de vågar gå så långt att de släpper ett tunt grundspel och fläska på med DLC.

Förhoppningsvis släpps ett gediget spel i november. Därefter tror jag ingen skulle klaga på att de släpper DLC för att förlänga spelets livslängd i efterhand. Men den som lever får se.

Det kan också vara så pass illa att de är släpper spelet även om det inte riktigt är färdigt om de inte har mycket annat att backa upp försäljningen med än FIFA 2020. Vi får se helt enkelt, men hoppas på att det är ett komplett och fungerande spel vid släpp. Mest för Respawns skull som jag tycker behandlats ovärdigt av EA och som jag tycker förtjänar både respekt och framgång.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Hon låter mest kränkt?

@anon_326400: Snarare besviken.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Hon låter mest kränkt?

Jo. Det kan man nog lungt säga.

Hon blev mer eller mindre utslängd från ND. Typ utburen från kontoret när hon vägrade gå. Starka viljor som krockade. Sony tystade ner det rejält.

Sen skylldes allt på EA när hon lämnade dom, men hon hade stora problem med att få ihop det och klagade på allt möjligt, som skatt osv, antar att hon ville ha en större budget. När EA sedan ville peta in saker som skulle göra att kunderna återvände, så avslutade hon projektet och lämnade, trots att de var ganska långt in.

Både Sony och EA lämnade fina vitsord, trots att hon verkar omöjlig att jobba med. De officiella utalanden som gjordes var damage control i sitt esse, men folk på insidan vet att hon aldrig kommer få en anställning av en större studio igen och det vet hon själv med, därför hon säger att hon vill jobba i "en liten miljö". Sure!

Det hon gjorde för Uncharted var fantastiskt och kanske har hon lärt sig lite ödmjukhet av allt detta och kan göra något bra för VR. Men hennes storhetstid är över och jag skulle inte räkna med några AAA-titlar i nära framtid där hon står bakom.

Dvs. 50 % klättring och 50 % panga ner horder av skurkar?

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Jo. Det kan man nog lungt säga.

Hon blev mer eller mindre utslängd från ND. Typ utburen från kontoret när hon vägrade gå. Starka viljor som krockade. Sony tystade ner det rejält.

Sen skylldes allt på EA när hon lämnade dom, men hon hade stora problem med att få ihop det och klagade på allt möjligt, som skatt osv, antar att hon ville ha en större budget. När EA sedan ville peta in saker som skulle göra att kunderna återvände, så avslutade hon projektet och lämnade, trots att de var ganska långt in.

Både Sony och EA lämnade fina vitsord, trots att hon verkar omöjlig att jobba med. De officiella utalanden som gjordes var damage control i sitt esse, men folk på insidan vet att hon aldrig kommer få en anställning av en större studio igen och det vet hon själv med, därför hon säger att hon vill jobba i "en liten miljö". Sure!

Det hon gjorde för Uncharted var fantastiskt och kanske har hon lärt sig lite ödmjukhet av allt detta och kan göra något bra för VR. Men hennes storhetstid är över och jag skulle inte räkna med några AAA-titlar i nära framtid där hon står bakom.

Lustigt ändå att den sista delen av Uncharted, som gjordes efter att hon "lämnat", är tveklöst min favorit i serien. Hennes idéer där hade aldrig gjort att jag tyckt lika mycket om den.

Ryktet gör gällande att Amy var benhård på att brorsan skulle varit huvudskurken t ex.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar