Chris Avellone berättar mer om Knights of the Old Republic 3 som aldrig blev

Robot
Chris Avellone berättar mer om Knights of the Old Republic 3 som aldrig blev

Uråldriga sith-lorder och en "episk final".

#knights-of-the-old-republic-3, #star-wars


Medlem

Synd. Kotor 2 är vida överlägset ettan. Hade nog blivit bra med Obsidian bakom spakarna.

Medlem

@RiddarKatig: Bra story, möjligtvis. Ospelbart vid launch, absolut.

Medlem

Nu med tanke på att Microsoft äger Obsidian, skulle det varit helt acceptabelt om Microsoft får tag i Disneys Star Wars-kontrakt efter EA, men lär väl inte hända, tyvärr.. Men det kanske hade blivit mer än ett par sketna Battlefield-front-spel i alla fall, kanske Jedi Fallen Order är något att ha, hoppas. Ett rejält Star Wars RPG behövs verkligen oavsett.

Quake-konnässsör

Oj, vill vi ha salt till våra sår, här har ni en hink.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Synd. Kotor 2 är vida överlägset ettan. Hade nog blivit bra med Obsidian bakom spakarna.

Nejnejnej, du har fått det om bakfoten: ettan kicks ass. Tvåan är okej.😉


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Vågar man hoppas på att Microsoft är mer öppen för en (spirituell) uppföljare när Star Wars-licensen löpt ut?

Inaktiv

Obsidian slog in öppna dörrar med tvåan, typiskt "bra för man får mer av samma" spel men att påstå att det slår KoTor (10/10) känns lite långsökt va

Medlem

Obsidians spel har alltid varit mer moralisk gråskala och skitigare, det gillar jag.

Jh
Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Obsidians spel har alltid varit mer moralisk gråskala och skitigare, det gillar jag.

Jag håller med. Mörkare, skitigare.. Gillas. Kotor 2 var helt fantastisk men buggigt även om jag lyckades undvika mycket om jag kommer ihåg rätt..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_326400:

Obsidian slog in öppna dörrar med tvåan, typiskt "bra för man får mer av samma" spel men att påstå att det slår KoTor (10/10) känns lite långsökt va

Konstigt resonemang. Att försöka göra en värdig uppföljare till ett unisont hyllat spel är knappast vad jag skulle kalla för att "sparka in öppna dörrar".

Men visst, ge Bioware chansen att göra Witcher 4 så står man på toppen igen. Är ju som att sparka in öppna dörrar - precis som det var med Dragon Age 2. Oh wait...

Inaktiv

@Sisyr: Säger inte att vemsomhelst hade kunnat göra en värdig uppföljare (Obsidian är ju erkänt bra RPG-makare) men det känns väldigt mycket "fortsättning" eller "mellanspel" snarare än något som skulle vara "helt överlägset" sin föregångare.

Medlem

Bli av då, minns tvåan med glädje! God stämning på detta pek å klicka-äventyr.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Konstigt resonemang. Att försöka göra en värdig uppföljare till ett unisont hyllat spel är knappast vad jag skulle kalla för att "sparka in öppna dörrar".

Men visst, ge Bioware chansen att göra Witcher 4 så står man på toppen igen. Är ju som att sparka in öppna dörrar - precis som det var med Dragon Age 2. Oh wait...

Jag tror inte det är en bra idé att Bioware någonsin gör ett spel igen.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Nu med tanke på att Microsoft äger Obsidian, skulle det varit helt acceptabelt om Microsoft får tag i Disneys Star Wars-kontrakt efter EA, men lär väl inte hända, tyvärr..

Själv hoppas jag ju att det inte blir exklusivitet när licensen löper ut, utan att man får pitcha sin ide till Disney och anses den bra, så får man göra spelet.

1
Skriv svar