Trots att du är på flykt – ingen stealth i Star Wars Jedi: Fallen Order

Robot
Trots att du är på flykt – ingen stealth i Star Wars Jedi: Fallen Order
Medlem

Stealth passar inte in i ett sådant här spel ändå.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Stealth passar inte in i ett sådant här spel ändå.

Svårt att säga vad ett 'sådant här' spel är baserat på enbart en teaser vilka väldigt sällan beskriver spelens upplägg.

Medlem

Ljussabel med ljuddämpare. För mycket dötid...

Medlem

Skulle vara roligt med några sekvenser med "crowd system" där man kan gömma sig i en folkmassa, och lyckas man kan man undvika en del fighter, men det passar som sagt kanske inte in.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skribent

Mycket trist, och något jag befarade. Vi lär alltså inte få några häftiga scener där man glider in på någon sliskig bar med huvan uppe och sina Jedi mind tricks i högsta hugg för att leta reda på någon eller jaga rätt på information.

Det kommer nog bli alltför mycket action och på tok för lite RPG för min smak. Men men...

Medlem

No One's Ever Really Gone


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Bra stealth e så sjukt tråkigt!

Medlem
Skrivet av Yabba:

Bra stealth e så sjukt tråkigt!

Jag är inte så överförtjust i renodlad stealth, men stealth som är lik den som är i t.ex. Sekiro, Tomb Raider och Batman:Arkham-serien har jag inga problem med.

Så skulle detta spel ha något liknande system skulle jag inte klagat, förmodligen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Geeks Gaming

Stealth är inget jag vill ha ut av ett star wars spel. Ska va light sabers, explosioner och laser.

Medlem

Någon mer här som stör sig på hans namn "Cal Kestis".?. Hade inte Mike Smith passat bättre.?...

Hade varit nice med lite stealth moment iaf tycker jag. Hade räckt med några stycken. Ska bli spännande att se gameplay trailers senare mot E3 i sommar. Hoppas inte det bli för repetitivt. Då hade ju lite stealth moment kunnat rädda sådant. Vi får se...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Fast, en jedi, kanske den enda, sista jedi öht, borde ha all anledning att smyga, no? Om allt var light sabers och explosioner, så hade ju hela galaxen crashat ner i huvudet på honom väl?

Jag håller med om att det är roligare att få ösa, men man har ju sedan typ 15 år tillbaka haft lite möjlighet att välja. Det hade ju varit kul. Att inte kunna välja hur man tar sig an hinder gör mig lite orolig att man kanske inte kommer ha så mycket att välja runt sina krafter heller. Fast det kanske är en för tidig slutsats att dra helt.


signatur

K9
:.:

Medlem

Korkad AI bekräftad.

Medlem

Nu tycker jag inte att man ska haka upp sig för mycket på sådant här. Jämföra med funktioner vi känner till från andra spel och tänka att man missar något för att "de har ju inte med den och den här featuren". Respawn har säkert tänkt igenom sina designbeslut så att de matchar de upplevelser och den berättelse de vill förmedla.

Medlem

Detta lär väl bli någon form av Hack n Slash spel. Kanske likt GoW med tanke på Stig Asmussen medverkan. Tror det skulle kunna bli riktigt bra. Som de flesta ogillar jag EA MEN det är inte alls omöjligt att detta kan bli något bra. Tycker CAPCOM är ett prima exempel på ett spelföretag som verkligen vänt sitt rykte väldigt mycket de senaste åren och uppat kvalitén på sina spel rejält.

Avstängd

Ja. Det får man väl hålla med om som några av er säger här. Att tvingas handskas med spelmekaniker som stealth i ett full fledged och troligen open world action rpg. Sen med tanke på succeér som Battlefront 1 & 2 bör nästa tonas ner ytterligare tänker jag. Menar att inte få sin instaspot via ett radiustriggerscript, huja!, vad tråkigt. I dag 2019. Vill se något mer som t.ex. Destiny om jag ska vara ärlig. En överblickbar looter shooter med kraftigt begränsad basic mechanics. Strait forward och så linjärt det bara går i en open world-kuliss om jag får önska mig. Så långt från experimentkoncept som Star Citizen eller Arma det möjligen går. Förväntar mig horde mode checkpoints. Runt sjuttio stycken av dom i en linje. Regäl gunfight actions utan extra strul. Snäv och rigid gameplay kan nog passa en uppföjare lik denna. Mer av samma men kraftigt nerskalat i singleplayer. Får följa detta alster.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av vilma:

Ja. Det får man väl hålla med om som några av er säger här. Att tvingas handskas med spelmekaniker som stealth i ett full fledged och troligen open world action rpg. Sen med tanke på succeér som Battlefront 1 & 2 bör nästa tonas ner ytterligare tänker jag. Menar att inte få sin instaspot via ett radiustriggerscript, huja!, vad tråkigt. I dag 2019. Vill se något mer som t.ex. Destiny om jag ska vara ärlig. En överblickbar looter shooter med kraftigt begränsad basic mechanics. Strait forward och så linjärt det bara går i en open world-kuliss om jag får önska mig. Så långt från experimentkoncept som Star Citizen eller Arma det möjligen går. Förväntar mig horde mode checkpoints. Runt sjuttio stycken av dom i en linje. Regäl gunfight actions utan extra strul. Snäv och rigid gameplay kan nog passa en uppföjare lik denna. Mer av samma men kraftigt nerskalat i singleplayer. Får följa detta alster.

Spelet sägs väl vara ett renodlat actionspel och inte ett RPG?

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Spelet sägs väl vara ett renodlat actionspel och inte ett RPG?

Osäker. Misstänkte att det lades in element åt det hållet. Slarvigt formulerat. Typ Far Cry - New Dawn style. Förstår inte riktigt varför det kallas (rpg elements) för att vara uppriktig. But as I've heard.

1
Skriv svar