Nytt hopp! Se trailern från Star Wars Jedi: Fallen Order

Medlem

Jag är väldigt sugen på det.
Kommer bli en rolig jul för en. 🤓

Avstängd

Troligen inte. Men jag är å andra sidan inte närmare bekant med EA eller deras Star Wars-spel. Ändå. Nej. Det tror jag inte.

trailern sade ju nada. lite som visa en pås e godis och fråga vad tyckte du den smakade


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

trailern sade ju nada. lite som visa en pås e godis och fråga vad tyckte du den smakade

Antar du skämtar när du säger att trailern inte säger någonting.

Medlem

Trailer som trailer.... Finns ju ingen gameplay trailer som visar hur spelet ser ut i slutändan idag ändå. Alla nedgraderar ju sina spel fram till launch ändå verkar det som. Det enda jag tänker är Respawn = Win! Dom brukar göra bra spel, hoppas det håller i sig.


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Inaktiv

Tyckte den såg ganska generic ut. Befarar ett Titanfall 3 i Star Wars skin. Noll hype från mitt håll.

Skrivet av kalle.lindestrom:

trailern sade ju nada. lite som visa en pås e godis och fråga vad tyckte du den smakade

Det är en trailer. De håller fram en godispåse och skakar lite på den med förhoppning att du blir lite sugen på godis.

Skrivet av Turbodog:

Tyckte den såg ganska generic ut. Befarar ett Titanfall 3 i Star Wars skin. Noll hype från mitt håll.

Snarare ett God of War med Jedi-riddare.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Så hypad, gammeldags singelplayer rpg sånt görs inte längre allt ska vara multiplayer. Synd bara att det inte är turbaserat, som kotor.

@scirocco: Det lär nog inte vara RPG heller.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Är oerhört skeptisk gentemot spelet. Vill väldigt gärna ha ett bra Star Wars RPG spel men tror inte detta kommer bli det, större chans att det blir ett Titanfall med Star Wars tema vilket inte låter helt fel men ett KOTOR 3 förväntar jag mig inte ^^

Medlem

Precis som andra har sagt så sa trailern inget. Men jag tycker idén med singel rpg låter spännande. Men är rädd att de kommer att ha stressat fram det. Litar inte på EA.

Flakmonkey

Trailern sa väl rätt mycket samtidigt som den inte sa någonting? Vad gäller storyn sa den ju plenty tycker jag. Mer än så där vill jag egentligen inte veta, det räcker för att sätta grundpremissen och väcka intresset utan att spoila något. Däremot så sa den ju ingenting om gameplay, men det lär ju som flera andra påpekat E3 råda bot på.

Men men, att det är Respawn som ligger bakom det och att de enligt uppgift fått fria händer (med EA-mått mätt ska väl tilläggas) är imo bara något positivt. Att Stig är producent tycker jag också är något som höjer mina förväntningar. Inte för att jag vill ha ett God of War 3 i Star Wars-miljö utan för att han efter ett ha jobbat på Santa Monica studios vet vad som krävs för att göra ett välpolerat singleplayer-äventyr.

Medlem

Sweet! -tänkte jag när jag såg den precis nyss.

Medlem

En "movie trailer" till ett spel säger ju ingenting om hur spelet är, förstår inte att de ens släpper en trailer utan gameplay.

Skrivet av shelter:

En "movie trailer" till ett spel säger ju ingenting om hur spelet är, förstår inte att de ens släpper en trailer utan gameplay.

Ingen hjärngympa direkt. Nu startar deras långa kedja av intresseväckande marknadsåtgärder som, lite i taget, ska hålla dig intresserad (och helst få dig att boka upp spelet) hela vägen till släppet i november.

Du kan inte få allt på en gång.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av shelter:

En "movie trailer" till ett spel säger ju ingenting om hur spelet är, förstår inte att de ens släpper en trailer utan gameplay.

Du förstår inte att ett företag gör reklam för sin produkt..?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Du förstår inte att ett företag gör reklam för sin produkt..?

Fast i detta fallet är det som om Volvo säger det kommer en ny bilmodell, sedan visar konceptbilder på den utan några fler detaljer än "den har hjul, och en motor!". Det är intetsägande. De kunde lika gärna stannat vid "vi gör ett star wars spel" eftersom det säger lika mycket om själva spelet med nuvarande trailer.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast i detta fallet är det som om Volvo säger det kommer en ny bilmodell, sedan visar konceptbilder på den utan några fler detaljer än "den har hjul, och en motor!". Det är intetsägande. De kunde lika gärna stannat vid "vi gör ett star wars spel" eftersom det säger lika mycket om själva spelet med nuvarande trailer.

De (och alla andra biltillverkare) släpper väl konceptbilder hela tiden, som aldrig visar hela bilden?

Trailern visar omständigheterna och story:n för spelet, att du sen vill ha mer gör inte trailern intetsägande. PR-maskinen för storspelen sätter i princip alltid igång långt innan släpp.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

De (och alla andra biltillverkare) släpper väl konceptbilder hela tiden, som aldrig visar hela bilden?

Trailern visar omständigheterna och story:n för spelet, att du sen vill ha mer gör inte trailern intetsägande. PR-maskinen för storspelen sätter i princip alltid igång långt innan släpp.

Jag tror vi får enas om att vi ser på trailern med olika synsätt och resonemang.


signatur

I drank what?

Skrivet av Mirage:

Fast i detta fallet är det som om Volvo säger det kommer en ny bilmodell, sedan visar konceptbilder på den utan några fler detaljer än "den har hjul, och en motor!". Det är intetsägande. De kunde lika gärna stannat vid "vi gör ett star wars spel" eftersom det säger lika mycket om själva spelet med nuvarande trailer.

Det är i princip vad du får tidigt i biltillverkarnas marknadsföringsplanering. Du har kanske sett på motorvägen ibland att det kommer biltrailers med sproilans nya bilar men de är täckta med dukar för att skymma vad det är för modell och dölja karossens utformning. Du får på din höjd veta vad det är för motor som ska sitta i den nya modellen, kanske lite resultat från olika tester men utformningen är helt hemlig fram till det officiella avtäckandet närmre bilmodellens lansering.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det är i princip vad du får tidigt i biltillverkarnas marknadsföringsplanering. Du har kanske sett på motorvägen ibland att det kommer biltrailers med sproilans nya bilar men de är täckta med dukar för att skymma vad det är för modell och dölja karossens utformning. Du får på din höjd veta vad det är för motor som ska sitta i den nya modellen, kanske lite resultat från olika tester men utformningen är helt hemlig fram till det officiella avtäckandet närmre bilmodellens lansering.

Fast detta är ju inte tidigt utan snarare i slutskedet. Spelet lär ha haft utvecklingstid på 2+ år. Man fick reda på att det ens existerade mindre än ett år innan det är planerat att släppas. Spelet har lämnat konceptstadiet sedan länge och vill nu visa lite muskler för att bygga intresse. Det jag och andra hänger upp oss på är att de vill bygga intresse, men inte visa själva spelet. Då är det (iaf för mig) svårt att bygga något intresse som är starkare än "meh.".


signatur

I drank what?

Skrivet av Mirage:

Fast detta är ju inte tidigt utan snarare i slutskedet. Spelet lär ha haft utvecklingstid på 2+ år. Man fick reda på att det ens existerade mindre än ett år innan det är planerat att släppas. Spelet har lämnat konceptstadiet sedan länge och vill nu visa lite muskler för att bygga intresse. Det jag och andra hänger upp oss på är att de vill bygga intresse, men inte visa själva spelet. Då är det (iaf för mig) svårt att bygga något intresse som är starkare än "meh.".

De kan förstås inte fläska på med allt redan nu. Då lär det vara bortglömt efter sommaren och då har de inget material att bygga upp förväntningarna ytterligare om de inte vill börja avslöja stora bitar av handlingen. Vi har ju sett från filmbranschen att när filmbolagen är för tidigt ute med trailers för filmer så kan de inte göra mycket annat än att börja visa upp story-kritiska moment från filmerna när det börjar vankas premiär.

Så du får lite nu och du kommer förmodligen få ännu mera när det vankas E3. EA kommer visserligen att skippa E3 men de kommer ändå vilja konkurrera om din uppmärksamhet.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast detta är ju inte tidigt utan snarare i slutskedet. Spelet lär ha haft utvecklingstid på 2+ år. Man fick reda på att det ens existerade mindre än ett år innan det är planerat att släppas. Spelet har lämnat konceptstadiet sedan länge och vill nu visa lite muskler för att bygga intresse. Det jag och andra hänger upp oss på är att de vill bygga intresse, men inte visa själva spelet. Då är det (iaf för mig) svårt att bygga något intresse som är starkare än "meh.".

Det är iofs så marknadsföring av produkter (särskilt inom spelindustrin) alltid fungerar (antagligen för att det fungerar väldigt bra), så då är det nog inte så mycket just denna trailern du har att klaga på


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Den var helt ok!
Önskar att spelet bjuder på mer än bara jakt igenom olika miljöer för att sedan övergå till de Force Unleashed.

Sedan vore det fint om de använder äventyrselementet ordentligt så man kan dra i sig java-juice i någon kantina.
Bygga sin pod-racer och köra några dödsrace hade suttit fint med.
Jag skulle gärna se ett 740-chassi som dras bakom två Sebulba-stånkare.
Oj, vad det drar iväg... hoppas det inte är så linjärt iaf.

Medlem

Kul att folk gnäller på att trailern inte säger nått....
Den förklarar ju vem huvudpersonen är, vilken tid han lever i och vad han måste försöka överleva.
för en första trailer säger det ganska mycket.

Men gameplay vill jag gärna se, men de kan gärna vänta till E3 eller till hösten.

Så länge de inte tvingar fram spelet utan ser till att det är färdigt först så kommer jag helt klart att köpa det, efter nån månad.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Kul att folk gnäller på att trailern inte säger nått....
Den förklarar ju vem huvudpersonen är, vilken tid han lever i och vad han måste försöka överleva.
för en första trailer säger det ganska mycket.

Men gameplay vill jag gärna se, men de kan gärna vänta till E3 eller till hösten.

Så länge de inte tvingar fram spelet utan ser till att det är färdigt först så kommer jag helt klart att köpa det, efter nån månad.

Jag tycker nästan att det är bra att inte visa gameplay för tidigt.
Det enda det gör är att utvecklarna blir låsta till det de visat och att de inte kan ändra till något de tror är bättre, för annars kommer en hord av gnällspikar och gnäller över att spelet inte ser likadant ut...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Vad jag menade med att en trailer inte säger något är ju att spelet kan ju vara helt kass även om trailern är skitbra. Sen att dom måste göra reklam för sitt spel fårstår man ju.
Det kan ju även vara tvärtom, att man visar gameplay och sen blir det något helt annorlunda när det släppts.

Skriv svar