Inga mikrotransaktioner eller loot-lådor i Star Wars Jedi: Fallen Order

Medlem

Har det skrivits något om releasedatum?

Det verkar bli den 15 november

https://i.redd.it/0564cgx3tyr21.jpg

"Jedi: Fallen Order pin from Celebration lists release date as 11/15/19"


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Har det skrivits något om releasedatum?

Det verkar bli den 15 november

https://i.redd.it/0564cgx3tyr21.jpg

"Jedi: Fallen Order pin from Celebration lists release date as 11/15/19"

Precis som jag trodde! De tidigare EA-släppta StarWars spel brukar komma runt senhöst :3


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Avstängd

Bostavligen talat "EA - A New Hope"!

Ambassadör
Xbox

Ett tips för de som har Xbox är att titta på streamen via Mixer. Är man inloggad med sitt MS-konto så får man KOTOR gratis!

https://twitter.com/WatchMixer/status/1116793208707510272


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Vill bara ha ett nytt jedi Academy

Samma här. Jag ska påbörja en ny genomspelning ikväll.

Medlem
Medlem

Såvida de inte gör en pudel och smyger in mikrotransaktioner vid ett senare tillfälle. Vill hoppas på det bästa, men detta är ju EA.

Medlem

Det kanske är "mobile only"...!!??

DONT YOU GUYS HAVE PHONES!!??


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jojo, det har man hört förut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Ett tips för de som har Xbox är att titta på streamen via Mixer. Är man inloggad med sitt MS-konto så får man KOTOR gratis!

https://twitter.com/WatchMixer/status/1116793208707510272

Snyggt tipsat!

Medlem

Det är ju rätt sjukt när EA själva går ut med att det inte är MTX och lootlådor för att skaffa sig bra publicitet och för att visa sig som "good guy". Det betyder ju bara att de är helt medvetna om att folk inte vill ha skiten i deras andra spel, eller några spel för den delen.

Det är sorgligt att detta ska vara en nyhet som folk blir glada över, det borde vara standard för spel som inte är F2P.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Det är ju rätt sjukt när EA själva går ut med att det inte är MTX och lootlådor för att skaffa sig bra publicitet och för att visa sig som "good guy". Det betyder ju bara att de är helt medvetna om att folk inte vill ha skiten i deras andra spel, eller några spel för den delen.

Det är sorgligt att detta ska vara en nyhet som folk blir glada över, det borde vara standard för spel som inte är F2P.

Håller med, och med det sagt så tycker jag ändå att spelet verkar lovande. Inte superhypad men ser fram emot det.
Dock kommer jag inte lägga en spänn på det innan FZ har granskat varenda etta och nolla med lupp och gett ett godkännande.

Skrivet av Jinxswe:

Vill bara ha ett nytt jedi Academy

Kanske, kanske om nya Star Wars-filmen blir en tipp-topp framgång.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har EA slagit i huvudet!? Enbart singleplayer? Ska man typ börja tro på tomten nu eller vadå? 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Det är ju rätt sjukt när EA själva går ut med att det inte är MTX och lootlådor för att skaffa sig bra publicitet och för att visa sig som "good guy". Det betyder ju bara att de är helt medvetna om att folk inte vill ha skiten i deras andra spel, eller några spel för den delen.

Det är sorgligt att detta ska vara en nyhet som folk blir glada över, det borde vara standard för spel som inte är F2P.

Ptja, jag struntar faktiskt i om de gör det för god publicitet eller inte. Jag är ganska säker på att både företag och människor har visat vänlighet mot mig tidigare för att vänta sig något i gengäld. Jag uppskattar att de gör detta och väljer att bli glad. Ifall communityt uppskattar modellen och det reflekteras i resultatet så finns det väl god chans att de väljer att fortsätta på den vägen.

Medlem

Är skeptisk också, tror det blir "Scorpion and The Frog" historien av detta i slutändan.
Samma princip som att köpa en Volvo. Du köper en Volvo men i slutändan är det en Ford, för det är ändå Ford som äger Volvo.

Skrivet av Redguard:

Är skeptisk också, tror det blir "Scorpion and The Frog" historien av detta i slutändan.
Samma princip som att köpa en Volvo. Du köper en Volvo men i slutändan är det en Ford, för det är ändå Ford som äger Volvo.

Din liknelse är 10 år gammal och du har glömt hälften. Vad döljer det sig för annat spel under J:FO?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Din liknelse är 10 år gammal och du har glömt hälften. Vad döljer det sig för annat spel under J:FO?

Blir du mer triggerd om jag använder en 20år gammal liknelse?
Pratar om företaget och spelstudion som är i princip samma sak som ger ut en produkt, i det här fallet EA även om det är Respawns spel. Spelstudion kan göra hur mycket dom vill, EA har alltid sista ordet.

Edit: Stavning.

@Redguard: Det är lugnt, ska inte tvinga dig att googla fram lastgammal företagsinformation en söndagskväll.

Annars hade det räckt med fabeln för just den sensmoralen passar mycket bättre in än något nonsens om Volvo/Ford (Eller Volvo/Geely för att hålla oss i nutid).


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Det är väl bara att slå sig ner framför brasan och se vad som kommer. Det är ju intressant ändå att man går ut säger att den inte ska innehålla det som uppenbarligen var själva idén med att få Star Wars-licensen en gång i tiden. Någonstans så sjönk väl all badwill in och fick dem att tänka om. Återstår då bara att se hur ambitiöst det nya Star Wars-spelet blir.

Avstängd

Vet ni vad EA. Om djävulen erbjuder mig sin gitarr får han behålla den. Uppsök en toalett.

Medlem

Säga vad man vill om EA men jag tror faktiskt att detta "nya" subscribtion systemet är det som för branschen framåt. Jag gillar det, väldigt mycket faktiskt. Många spel spelas mindre än en månad och då är 99kr ett bra pris istället för fullpris. Vill jag spela ett spel längre eller få diverse godbitar så köper jag det. Mer alternativ är aldrig fel :).


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av vilma:

Vet ni vad EA. Om djävulen erbjuder mig sin gitarr får han behålla den. Uppsök en toalett.

Jag hade lätt tagit djävulens gitarr. Den måste ju ha det bästa metalsoundet.

Avstängd
Skrivet av Juel91:

Jag hade lätt tagit djävulens gitarr. Den måste ju ha det bästa metalsoundet.

En metafor om att sälja sig för tillfällig lycka. Usch.

Medlem

Extremt varsamt optimistisk på denna nyheten. Att EA skulle släppa ett fullgott spel utan något sätt att suga ut mer pengar ur spelarna tror jag på när jag ser det. Såvitt jag vet har dom inte sagt något om season passes eller DLC. Troligast är väl att spelet kommer kännas inkomplett utan ett DLC för typ 200 spänn eller kanske t om flera släppta i en "roadmap".

Skrivet av Juel91:

Extremt varsamt optimistisk på denna nyheten. Att EA skulle släppa ett fullgott spel utan något sätt att suga ut mer pengar ur spelarna tror jag på när jag ser det. Såvitt jag vet har dom inte sagt något om season passes eller DLC. Troligast är väl att spelet kommer kännas inkomplett utan ett DLC för typ 200 spänn eller kanske t om flera släppta i en "roadmap".

Det vore inte konstigt om de senare lanserar DLC för att förlänga livslängden på spelet. Men det brukar sällan vara särskilt kontroversiellt och är grundspelet bra så är det snarare önskvärt från spelarna.

Spelet kan snarare användas för att dra ytterligare växlar på prenumerationstjänsterna som EA erbjuder. Det borde vara mer värt i längden än att göra en liten "road map" för ett singleplayer-äventyr.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det vore inte konstigt om de senare lanserar DLC för att förlänga livslängden på spelet. Men det brukar sällan vara särskilt kontroversiellt och är grundspelet bra så är det snarare önskvärt från spelarna.

Spelet kan snarare användas för att dra ytterligare växlar på prenumerationstjänsterna som EA erbjuder. Det borde vara mer värt i längden än att göra en liten "road map" för ett singleplayer-äventyr.

"och är grundspelet bra så är det snarare önskvärt från spelarna." Det är specifikt den biten jag är väldigt skeptisk till. Hört lite nyligen om att Zampella har rätt mycket att säga till om i EA och därför så får Respawn bättre utvecklingsförhållande än andra EA studior så får hoppas detta är sant och dom gör ett fullgott spel.

Och vi får verkligen hoppas att EA börjar satsa på spel för att sälja in folk i Origin (och att dom fixar till originappen) eftersom dom enda stora AAA utgivarna som fortfarande premierar spelupplevelsen är dom som behöver sälja ett system (I.e. praktiskt taget bara Sony och Nintendo atm).

12
Skriv svar