Vilka Star Wars-spel skulle vi få från Activision och Ubisoft?

Skägg.
10 Chambers
Vilka Star Wars-spel skulle vi få från Activision och Ubisoft?

Det dök upp en del roliga förslag i nyhetstråden kring ryktet att Disney funderar på att ge Star Wars-licensen till något annat spelbolag, och Activision och Ubisoft var på tapeten. Men vilka sorters Star Wars-spel skulle vi egentligen få om dessa två fick ansvaret för galaxen långt, långt borta?

Far Wars

Utspelar sig i den täta skogen på Endor där du hjälper Ewok-rebellerna att störta det onda imperiet. Utkikstorn och jakt av exotiska rymddjur är självklara inslag.


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Ubisoft är ju känd för några rätt stora spelserier.
Jag ser fram emot:

Rebel's Creed
Du spelar som en rebell undercover hos imperiet och jobbar dig uppåt mot att driva ut imperiet på planeten du befinner dig på. Ge rebellerna ett taktiskt övertag.

Min favorit blir ju annars, strategispelet:
Rebels + Rabbits: Star Wars Mayhem
Du ger Princessan Leia en lasershotgun, Rabbid Chewie är en stor hårig galning som alltid måste upp fiendernas ansikten. Luke styr använd jebbid (jedi rabbid) mindtricks på imperierabbids för att förhindra dödsstjärnetvättmaskinen från att åka tillbaka till tiden. Gameplay såklart i Xcom-esque anda.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Ubisoft så lär det bli ett action/RPG där man får klättra upp i något torn för att utvidga kartan över en stor open world värld, samt att mycket utav spelet kommer mest bestå utav tjatande uppdrag.

Activision så lär det blir ett fast paced FPS shooter fast på mindre yta, med en massa minderåriga spelare som skriker.

Kanske låter negativ men förväntar mig en större studio som ofta gör samma typer utav upplägg för sina projekt, men med en liten ändring inom vissa funktioner för att det ska kännas annorlunda.

Om det är Ubisoft så skulle jag gissa på Just Dance: Star Wars

Medlem

Jag tycker bethesda borde få testa, Star Wars 76


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Espresso_Bengt:

Om det är Ubisoft så skulle jag gissa på Just Dance: Star Wars

https://pa1.narvii.com/5999/cf02625ad99394c416ace6cdaea08a631...

Never forget...


signatur
Medlem

Tänk ett Jedi Academy fast i Dark Souls stuk


signatur

Nämen!

Medlem

Ge licensen till Rockstar.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oh herregud, so its already done. Svårt att fatta att Lucasfilm godkänner allt detta 😄

Skrivet av Espresso_Bengt:

Oh herregud, so its already done. Svårt att fatta att Lucasfilm godkänner allt detta 😄

Innan EA fick ett hårt grepp om licensen så var den i ett laglöst tillstånd.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Helst av allt skulle jag velat sett Amy Hennig version. Uncharted anda i Star Wars värld?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

... Han Solo juckar fram "Awesome" och "Great" rätt från skrevet... vad fan tänkte de på?

Skägg.
10 Chambers

Det finns mer...


signatur

@Carl Johansson-Sundelius: Jag som var lycklig över att ha förträngt styggelsen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Ubisoft = Nedgradera grafik och tomma löften samt politiskt korrekt.

Activision = 2 timmar bombastisk korridorskjutare och en multiplayer med så mycket loot lådor och in-game currency att man spyr.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ge licensen till Blizzard! Vem skulle inte vilja ha ett Star Warscraft? Ser framför mig hur man som imperiebasbyggare på Endor kan piska Ewoks som kutar fram och tillbaka mellan basen och guldgruvan

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Oh herregud, so its already done. Svårt att fatta att Lucasfilm godkänner allt detta 😄

Den RÄTTA versionen.

https://www.youtube.com/watch?v=lg_FoEy8T_A

Medlem

CD Project Red hade varit trevligt att få se vara med på listan över tilltänkta spelutvecklare

Inte för att man vill ta ut något i förskott men Cyberpunk ser ut att bli en ganska bra merit


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Ubsioft skulle säkerligen göra ett bättre jobb än vad EA har gjort eller kan göra med licensen. Däremot så skulle jag vilja se någon av dessa studios Få chansen att göra ett star wars spel: Naughty dog, CD Project red, Santa monica studios, guerilla games, Kojima productions.

Tror alla dessa studios skulle kunna göra ett otroligt jobb med star wars licensen. Så hoppas Disney låter star wars licensen vara öppen för studios istället för att en studio har ensamrätt så att det blir mer varierat tänk kring vad man kan göra med universumet. Samt att man minskar risken för att en studio under en lång period sabbar star wars licensen och folks uppfattning om kvalitén på kommande spel i serien.


signatur

God is dead

Medlem

Förmodligen fler spel än... Eh.... 3 st.

Avstängd

Ubisoft skulle nog göra bästa spelet. Där skulle det bli en stor öppen värld och ett riktigt RPG. Det skulle antagligen bli massivt så det utspelar sig på flera planeter, dom är bra på att göra stora världar.


signatur

PS5 och inget annat.

De skulle väl kränga Hoth-DLC till Steep. Eller kanske ett Jedi-tillägg till For Honor?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Card Wars
Ett F2P-kortspel utvecklat av Blizzard.

Call of Vader
Du spelar som receptionist på Dödsstjärnan och måste svara i telefon när Vader ringer. Fattar ni? Answer the call of Vad.... Äh, jag hittar ut själv.

Medlem

Jag tror på riktigt att respawn är ett av de bästa alternativen. Tycker Titanfall 2 var otroligt välgjort och då var ändå singleplayer delen lite av en dessert. Sedan känns respawn ganska befriade från EAs modell och får bestämma mycket själva. Annars hade nog några av Sonys studios gjort ett fantastiskt jobb också. Varken Ubisoft eller Activision hade fått mitt intresse

1
Skriv svar