Nytt hopp! Se trailern från Star Wars Jedi: Fallen Order

Moderator | Testpilot
Skrivet av loerk:

Det är ett open world action RPG.
Alla leaks hitills har varit korrekta så varför skulle denna inte vara korrekt?

Så är det. Men tills vi fått något bekräftat så kan man ändå inte vara 100% säker. Finns många gånger när läckor varit rätt men inte på allt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av ndr:

Min känsla är att Respawn inte kan göra openworld spel utan detta är troligtvis ett linjärt korridor spel med cutscenes.

Men dom får gärna motbevisa mig för jag hade gärna spelat ett open world spel a la GTA/RDR i en Star Wars värld.

Eftersom deras director gjorde God of war 3 kanske det hamnar där nånstans, med en större värld.

Avstängd
Skrivet av loerk:

Eftersom deras director gjorde God of war 3 kanske det hamnar där nånstans, med en större värld.

Då är det inget spel för mig då jag slutade spela God of war pga att det var för linjärt.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Eller så är detta mer eller mindre en teaser? Något i stort sett varenda företag kör med?

Det gjorde dom fortfarande ingen förtjänst, då EA inte ligger på den positiva sidan bland folket om man säger så. Spelet är inte långt bort så att dom visade en medioker och tråkig "teaser"(snarare en fullfjädrad trailer) som världspremiär kanske inte var det smartaste.

Visst det är Star Wars, och det kommer säkerligen sälja som smör fortfarande och har vi tur kanske det blir gameplay på E3.

Tyvärr hade jag helt enkelt förväntat mig mer, det är mitt eget fel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Efter ett par genomtittningar av Trailern så slog det mig varför jag tyckte det kändes lite bekant
( inte på något dåligt sätt ), men det känns som detta tagit stor inspiration av just Solo : A Star Wars Story.
Ljussättning, färger, karaktärer och miljö, en lite "skitigare" prägel.

Sen är det lite lustigt att Trailerns start känns som Cyberpunk 2077 Trailern på "spårvagnen"

Är dock trist nog, inte så hypad över det, mest för att det tisslats och tasslats och man snackar mycket om djup och sånt i striderna osv, men vågar inte visa något av det trots att spelet bara är runt ett halvår bort. Tror EA skulle mått gott av att lägga alla korten på bordet i detta fallet. För visst låter det som dom vill vända blad och göra det bättre, men i detta läget tror jag det vore bättre om dom visat, istället för snackat.

Förhoppningsvis är detta vändpunkten mot det bättre. Är beredd att bli positivt överraskad.


signatur

Nämen!

Medlem

Jag hoppas, till skillnad från många andra verkar det som, att spelet inte blir för open world.
Jag fastnar aldrig i bethesdas spel, storyn är bra, men själva story berättandet blir i min mening sämre, då det är svårare att göra bra film sekvenser och konversationer då det är svårt att göra dem för specifika, då spelarna kan ha gjort en stor mängd olika saker.

De spelet som lyckas bäst är witcher 3, men där är storyn ändå bunden, alla stora val kan du egentligen bara gjort 1-2 saker. Samma sak i mass effect min andra favorit serie, du kan välja ordning på mycket men de mesta viktiga sakerna är låsta i en-två specifika ordningar.
De två spelen har också överlägset bäst "story berättandent" (i brist på bra ord) i mina ögon.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Jag hoppas, till skillnad från många andra verkar det som, att spelet inte blir för open world.
Jag fastnar aldrig i bethesdas spel, storyn är bra, men själva story berättandet blir i min mening sämre, då det är svårare att göra bra film sekvenser och konversationer då det är svårt att göra dem för specifika, då spelarna kan ha gjort en stor mängd olika saker.

De spelet som lyckas bäst är witcher 3, men där är storyn ändå bunden, alla stora val kan du egentligen bara gjort 1-2 saker. Samma sak i mass effect min andra favorit serie, du kan välja ordning på mycket men de mesta viktiga sakerna är låsta i en-två specifika ordningar.
De två spelen har också överlägset bäst "story berättandent" (i brist på bra ord) i mina ögon.

Jag håller med dig. Jag vill inte ha ett open world i stil med Elder Scrolls eller The Witcher 3.

Samtidigt vill jag inte ha ett fullt lika linjärt spel som t.ex Uncharted. Jag vill ha ett linjärt spel som känns lite öppet, i stil med God of War, där du har en hubb och linjära vägar som förgrenar sig runt den.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Det är originalet som gäller idag, som tur är.

Den nedklippta versionen ligger på historiens skräphög, bortglömd och knappast saknad av någon.

Njaaa originalet går inte att få tag i på DVD. Då får du leta fram en LaserDisc från 80-talet. Det som säljs idag är justerade Special Edition från 97.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av breahl:

Då är det inget spel för mig då jag slutade spela God of war pga att det var för linjärt.

Har inte kört God of war 3, men skulle välkomna lite mer linjärt gameplay som i Metro Exodus t.ex.
Open world spel är oftast skräp.
Meningslösa sidequests m.m.

Inaktiv
eld
Medlem

Är det dags för respawn att toppa "no russian" i introt till detta spel?:

Medlem

Jag hoppas verkligen att det blir ett linjärt spel med fokuserad story. Jag är så evinnerligt trött på sandlådespel med tom miljö, tunn story och utfyllnadsuppdrag à la fetch quests!

Geeks Gaming
Medlem

@Bennii:
Nja, inte direkt. Dels specificerade jag att det handlade om spelen. Jag fick det låta som att KOTOR 1-2 hade en tolkning av Star Wars som riktar sig mot vuxna som är vedervärdigt mycket brutalare än dock t,ex senaste filmerna varit, även om nån t,om varit sevärd eller duglig åtminstone och inte bara animéserier och what not. Man kan ju inte hävda Anakins slaktande av barn gentemot den töntigaste finniga antagonist i en film jag sett, ska vara likvärdigt till varandra i framtoningen. Vad fan gör ljussabelns små sidoljus för nytta? xD Makes no sense at all. Och det bhr det inte för barn heller. Oavsett så var det i spelen jag åsyftade, och menade att Bioware respektive Obsidians tolkningar varit bäst i spelväg. Och att Disneys uppköp, och väg de valt ta filmer, animeserier och dylikt i, inte direkt får mig känna oddsen för en mörkare framtoning i spel ökar. Inte när man kan sälja mer inte.

Filmerna är dock helt okej speciellt 1-6 i sin framtoning, det är mer i spelen det känns de inte vill göra de för explicit aka The Witcher 3, GTA, RDR eller Fallout. Liksom tänk er Kotor i nutida motor. Huvuden och kroppsdelar som flyger som sig vedertaget bör när man klyvs med ett svärd av laser, allt medans man joggar runt i Nar Shadaa och kallblodigt mördar beggars som förmådde sig på oförskämdheter som att säga "Please, spare a coin". xD

Medlem

Vad exakt är det man ska tycka? Det är en trailer. Inget märkvärdigt

Medlem

Story driven star wars äventyr kan nästan lova detta blir en flopp. Ingen multiplayer inget annat. Så nej tänker inte ens följa detta spel

Moderator | Testpilot
Skrivet av Case21:

Story driven star wars äventyr kan nästan lova detta blir en flopp. Ingen multiplayer inget annat. Så nej tänker inte ens följa detta spel

Så du menar att Star Wars måste ha multiplayer annars blir det inte bra?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Jag kan se följande scenario framför mig:

EA lovar och svär att de inte ska tvinga in Frostbite, lootlådor eller mikrotransaktioer. Att Respawn har fria händer under arbetet. Respawn lovar och svär att det blir ett singleplayer adventure action-tjofaderallan-spel som mängder med människor bett om.

Spelarna skiter i spelet för de litar inte på EA och spelet säljer dåligt.

EA fattar inte varför det floppar och kommer till den rimliga slutsatsen att spelarna faktiskt vill ha multiplayer, lootlådor och mikrotransaktioner. De som säger något annorlunda är bara en högljudd minoritet på sociala media.

Men man kan ju hoppas att det blir ett nytt Jedi Academy.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Njaaa originalet går inte att få tag i på DVD. Då får du leta fram en LaserDisc från 80-talet. Det som säljs idag är justerade Special Edition från 97.

Touché. Det stämmer bra, det är den remastrade Special Edition-versionen som säljs idag, som du nämnde.

Som tur är så har den dock inget med den nedklippta versionen att göra där över sju minuter kapades bort för att göra svenska filmcensuren glad på 80-talet. Special Edition har i och för sig fått kritik av andra anledningar (tänker på t ex Han shot first-scenen) men det är en annan femma. 😁

Skrivet av Nemo:

Touché. Det stämmer bra, det är den remastrade Special Edition-versionen som säljs idag, som du nämnde.

Som tur är så har den dock inget med den nedklippta versionen att göra där över sju minuter kapades bort för att göra svenska filmcensuren glad på 80-talet. Special Edition har i och för sig fått kritik av andra anledningar (tänker på t ex Han shot first-scenen) men det är en annan femma. 😁

George Lucas borde verkligen låtit bli att peta i sina gamla alster. Men, men... Grattis Hayden Christensen till att vara den sämsta skådisen i Episode VI.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag vill ju ha gameplay, skiter fullständigt i trailers

Medlem
Skrivet av Case21:

Story driven star wars äventyr kan nästan lova detta blir en flopp. Ingen multiplayer inget annat. Så nej tänker inte ens följa detta spel

För det är ju inte så att det är just de storydrivna Star Wars-spelen som majoriteten av alla spelare minns? Kotor, Outcast, Republic Commando osv...

@Jozo: Inte hos barnen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

George Lucas borde verkligen låtit bli att peta i sina gamla alster. Men, men... Grattis Hayden Christensen till att vara den sämsta skådisen i Episode VI.

Hehe! Hayden verkar ha en del fans trots det om man ska tro på publikreaktionerna i det här klippet, samt kollar in youtube-kommentererna under klippet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Nemo:

Hehe! Hayden verkar ha en del fans trots det om man ska tro på publikreaktionerna i det här klippet, samt kollar in youtube-kommentererna under klippet.

Jag tycker inte ens han var dålig. Tvärt om så gjorde han ett bra jobb med det dåliga manus och dialoger som han fick.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fin CGI, men tills jag ser riktigt gameplay säger jag varken bu eller bä.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av hannes.theorell:

Jag kan se följande scenario framför mig:

EA lovar och svär att de inte ska tvinga in Frostbite, lootlådor eller mikrotransaktioer. Att Respawn har fria händer under arbetet. Respawn lovar och svär att det blir ett singleplayer adventure action-tjofaderallan-spel som mängder med människor bett om.

Spelarna skiter i spelet för de litar inte på EA och spelet säljer dåligt.

EA fattar inte varför det floppar och kommer till den rimliga slutsatsen att spelarna faktiskt vill ha multiplayer, lootlådor och mikrotransaktioner. De som säger något annorlunda är bara en högljudd minoritet på sociala media.

Men man kan ju hoppas att det blir ett nytt Jedi Academy.

Jag är genuint orolig för detta. Spelet måste vara så sjukt bra för att till och med lyckas övertala EA-skeptiker.


signatur
Medlem

Wall running var det som fastnade i min iris.


signatur

"High life on low budget"

Skrivet av Mirage:

Obi-Wan har en tendens att försköna sanningen och förvränga för att passa sitt narrativ. Med citatet ovan (som uppenbarligen är falskt, eftersom Obi-Wan levde när han sade det) samt "only Sith deals in absolutes" vilket är en absolute.

Jo jag vet man ska ta vad han säger med e n nypa salt (man kan väll säga att det e sant ur ett visst perspektiv), men hade gärna sett att det sista som sker i spelet är att han blir dödad av Vader.

Och tycker den only Sith deals in absolutes tolkningen gör är lite konstig.... Han säger ju inte att man inte får säga en absolute sak, för deal betyder inte säga.
Jag tolkar det mer som hur man acceptera en absolute sak, Sith gör det inte medans en Jedi acceptera den därför han tar fram sin laserpekare när han förstår att han e en sith.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

NuZ
Testpilot
Skrivet av eld:

Är det dags för respawn att toppa "no russian" i introt till detta spel?:

https://i.kym-cdn.com/entries/icons/mobile/000/023/078/youngl...

Även om konst/spel kan vara groteskt och öppet. Tror jag att om man är delaktig i att slakta 8åringar så går de kanske liiite för långt för religiösa länder som Australien, usa, nya zeland osv så kommer inte säljas där.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skriv svar