Nytt hopp! Se trailern från Star Wars Jedi: Fallen Order

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mer hype på detta än Episode IX!

Säkert lite mera för spelet ja, men sjukt lågt för båda. Det är MYCKET mera hype för sista Avengers än Star Wars öht kan skapa idag,


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Säkert lite mera för spelet ja, men sjukt lågt för båda. Det är MYCKET mera hype för sista Avengers än Star Wars öht kan skapa idag,

1. Mer hype för filmen. VIll jag ha massa lore och skit så ser jag hellre en film. Palla sitta och sega i soffan och trycka sig fram genom en story i ett spel med massa knapptryck och skit.

2. Avengers är ju fan så mycket coolare på bioskärmen än vad star wars någonsin varit. Då snackar jag inte om nostalgi och sånt. Där vinner star wars. Men avengers och deras äventyr är ljusår (hehe) bättre än star wars. Hade jag fått se 1 film innan jag dör och någon hade betalt mig för att se star wars så hade jag 100% hellre betalat själv och sett Avengers: Endgame. Överdrivet mycket bättre på alla punkter

Medlem
Skrivet av Fezk:

Att dom inte hade en gameplay-trailer redo är så jävla dumt...

Känner dom sig inte tillräckligt säkra på spelet?

Att visa en väldigt medelmåttig, generisk trailer gjorde dom ingen förtjänst.

E3 kanske?

Eller så är detta mer eller mindre en teaser? Något i stort sett varenda företag kör med?

Jag väntar med hypen tills man får ser gameplay och lite mer info.. Men annars har jag längtat till ett singelplayer spel i Star Wars.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

ndr
Medlem
Skrivet av Freffo:

Kanske har missat mycket nu. Men är det ett linjärt singleplayer med korridorer? Open world med "oändliga" möjligheter eller är det ett spel där 90% är cutscenes och 10% kasta ljussabel där man får välja om man ska hjälpa eller inte?

Min känsla är att Respawn inte kan göra openworld spel utan detta är troligtvis ett linjärt korridor spel med cutscenes.

Men dom får gärna motbevisa mig för jag hade gärna spelat ett open world spel a la GTA/RDR i en Star Wars värld.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mer hype på detta än Episode IX!

Episode IX har Palpi!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Hoppas att spelet slutar med att man blir slaktad av Vader.. För trodde Vader jagade ifatt och dödade "alla" Jedi enligt Obi-wan!¡!¡


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hm, vi såg verkligen på trailern på helt olika sätt

Jo jag antar det

Sen såg vi ju också The Last Jedi på väldigt olika sätt


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Avstängd

Hoppas som en del andra sagt att det blir ett open world för hatar linjära spel. Rockstar eller Ubisoft skulle fått göra detta, då vet man att det hade blivit bra.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mer hype på detta än Episode IX!

Det är inte så svårt, efter VII och VIII. Mina förväntningar på både detta spelet (efter att ha sett trailern) och IX är ungefär 0. Förväntar mig en hel del feministiska och anti-gambling meddelanden. Något annat vore inte Star Wars anno 2019.

Ang. trailern, om det där är in-game assets så ser grafiken ut precis som i SWTOR. Vilket är en besvikelse för ett spel från 2019, minst sagt.

Skrivet av Snake Plissken:

Hoppas att spelet slutar med att man blir slaktad av Vader.. För trodde Vader jagade ifatt och dödade "alla" Jedi enligt Obi-wan!¡!¡

Obi-Wan har en tendens att försköna sanningen och förvränga för att passa sitt narrativ. Med citatet ovan (som uppenbarligen är falskt, eftersom Obi-Wan levde när han sade det) samt "only Sith deals in absolutes" vilket är en absolute.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Elfte budordet: "Du skall icke förköpa ej utgivna spel."

Jag är lite nyfis nu, hur förköper man utgivna spel, eftersom du nämnde "ej utgivna" så låter det som det är ett val


signatur

I drank what?

Medlem

Uncharted: The Star Wars Story

Medlem

Hade velat se gameplay. Det får vänta då.... men november är ju 7 månader bort. Några screenshots in-game hade varit tillräckligt för mig.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Skönt med ett story baserat spel istället för multiplayer. Inte jätte höga förväntningar men ska bli kul att se hur det blir.

Medlem
Skrivet av jamaha121:

EA är det sämsta spelföretaget som finns. Istället för att göra färdigt sina spel så släpper dom spelen när dessa är halvfärdiga. Battlefield V är ett skämt till spel som inte ens borde finnas. SW: Battlefront var en stor besvikelse för mig. Allting EA gör är inte ens för att glädja fansen. Dom gör allt bara för en sak: Pengar.

Dessa inavlade skitstövlar kommer aldrig kunna mäta sig med giganter som Nintendo eller Naughty Dog som ger sina fanskaror fantastiska spel. Så nej, jag ser inte fram emot detta piss-DLC och kommer aldrig röra ett EA-spel på väldigt länge.

Haha


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Open World på detta hade ju varit ganska intressant, även om jag inte alls hade klagat på ett nytt Jedi Academy-aktigt lir.

Medlem

Trailern kändes som en stor gäspning.
Får hålla tummarna för att spelet blir bättre.

Medlem
Skrivet av jamaha121:

EA är det sämsta spelföretaget som finns. Istället för att göra färdigt sina spel så släpper dom spelen när dessa är halvfärdiga. Battlefield V är ett skämt till spel som inte ens borde finnas. SW: Battlefront var en stor besvikelse för mig. Allting EA gör är inte ens för att glädja fansen. Dom gör allt bara för en sak: Pengar.

Dessa inavlade skitstövlar kommer aldrig kunna mäta sig med giganter som Nintendo eller Naughty Dog som ger sina fanskaror fantastiska spel. Så nej, jag ser inte fram emot detta piss-DLC och kommer aldrig röra ett EA-spel på väldigt länge.

Battlefield v är inte ett skämt till spel. Absolut att det kanske inte faller alla i smaken. Tycker personligen att gameplaymässigt att BFV är ett av de bästa BF-spelen, men att det är lidande av för lite innehåll just nu. Eller för långsam utskickning av den. Så absolut, BFV borde kanske fått några månader mer utvecklingstid, bara för innehållet, men gameplaymässigt är det toppen.

Medlem

@ndr: Tror det lutar åt något liknande, kanske semi-open world på sin höjd.

Är ingen Star Wars fanatiker, älskar dock designen på fordon, kläder m.m, även ljudet och musiken i filmerna och spelen är fenomenal. Allt annat är mer eller mindre "meh" i mitt tycke i nästan alla filmer. Hade uppskattat ett Uncharted alá RDR stuk på spelet, ungefär det du kanske har i tanke. Inget RPG behövs, men valmöjligheter inom storyn hade varit fantastiskt.

Något säger mig att det kommer bli lite väl platt och tunt storymässigt sett från trailern.

Moderator | Testpilot
Skrivet av jamaha121:

Har du tagit en haschkaka eller något? BFV är så dåligt pågrund av dessa:

1. Historiskt inkorrekt. Helt jäkla respektlöst mot dom som dog i andra världskriget. Kvinnor deltog aldrig i armen.
En kvinnlig krypskytt med en armprotes dödar en tysk Wehrmachtssoldat. Under andra världskriget hade Storbritanniens armé, Wehrmacht och USA Arme inga kvinnliga stridande soldater vid fronten, eller tjänstgörande kvinnor med armprotes.

2. Feministiskt. Detta spel har gjorts för ett enda syfte. Att få kvinnor och patetiska feminister bli nöjda över att kvinnor får en stund i rampljuset.

"Ni känner säkert till all uppståndelse som har fallit över internet sedan den första Battlefield V-trailern utannonserades. Massor av folk har kallat det verklighetstroget men främst en sak: Historiskt inkorrekt. Om det finns två saker som har snackats om spelet under året är det just de två.

Och för er som undrar, ja; Battlefield V innehåller kvinnor, en hel del dessutom, både i kampanjen och i multiplayer. Påverkar det min spelupplevelse? Inte så mycket. Fanns det kvinnor inblandade i kriget? Nästan. Spelar det egentligen någon som helst roll över huvud taget? Nej, inte för mig. Men huruvida de sakerna är viktiga eller inte lämnar jag till dig att avgöra själv. Detta handlar om Battlefield V som spel, inte om feminism och absolut inte om kön- eller könspolitik."

Dina egna ord från en medlemsrecension. Vad hände?

Spelet blir dessutom inte sämre eller automatiskt dåligt bara för att kvinnor är med, lägg ned.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

@Mirage: Du förköper inte utgivna spel då dessa redan är släppta. Dock är människor ganska dumma ibland så det är bra man är övertydlig


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av jamaha121:

Har du tagit en haschkaka eller något? BFV är så dåligt pågrund av dessa:

1. Historiskt inkorrekt. Helt jäkla respektlöst mot dom som dog i andra världskriget. Kvinnor deltog aldrig i armen.
En kvinnlig krypskytt med en armprotes dödar en tysk Wehrmachtssoldat. Under andra världskriget hade Storbritanniens armé, Wehrmacht och USA Arme inga kvinnliga stridande soldater vid fronten, eller tjänstgörande kvinnor med armprotes.

2. Feministiskt. Detta spel har gjorts för ett enda syfte. Att få kvinnor och patetiska feminister bli nöjda över att kvinnor får en stund i rampljuset.

Wow, bara för att jag har en annan åsikt än dig måste jag gå på droger?
Dom punkterna påverkar inte spelets spelbarhet alls, i min mening. Det gör det inte till ett dåligt spel bara för att man kan välja att vara kvinna, eller att alla vapen och fordon inte beter sig 100% som i verkligheten. Så har det inte varit i något BF innan. Jag tycker faktiskt att pansarvagnar är MER realistiska i BFV i min mening.
Men är ju knappast lönt att ha en diskussion med dig. För efter att ha läst uberpwnage2.0 skrev, förstår jag ju att du är ett troll, eller en jävla hycklare. Jag kan va schysst och låta dig välja det själv

Medlem
Skrivet av jamaha121:

Har du tagit en haschkaka eller något? BFV är så dåligt pågrund av dessa:

1. Historiskt inkorrekt. Helt jäkla respektlöst mot dom som dog i andra världskriget. Kvinnor deltog aldrig i armen.
En kvinnlig krypskytt med en armprotes dödar en tysk Wehrmachtssoldat. Under andra världskriget hade Storbritanniens armé, Wehrmacht och USA Arme inga kvinnliga stridande soldater vid fronten, eller tjänstgörande kvinnor med armprotes.

2. Feministiskt. Detta spel har gjorts för ett enda syfte. Att få kvinnor och patetiska feminister bli nöjda över att kvinnor får en stund i rampljuset.

Din kommentar är så barnslig och ogenomtänkt så det är komiskt.

Historisk korrekthet har aldrig varit spelmediets främsta signum. Lägg ner det tramset. "Respektlöst mot de som dog i andra världskriget"... Lägg ner. Om du tror att Battelfield är en historiebok lever du i ett vakuum. Om du tar en Battlefieldkarta som bygger på ett verkligt slag, där de allierade vann, men i spelet vinner den tyska sidan - Är inte det extremt respektlöst mot de som kämpade? Fiktion har alltid tagit verkliga händelser och gjort underhållning av dem. Det behöver inte handla om respektlöshet bara för att det inte är en 100-procentig representation av verkligheten. Netflix har dokumentärer om du vill ha historisk korrekthet.

Det största sveket mot WW2-hjältarna är i så fall att vi överhuvudtaget använder ett av de hemskaste kapitlen i vår moderna historia som grund för ett underhållningsmedium. Så baserat på din fåniga härledning till "respekt" borde du bojkotta alla WW2-spel som du tycker är kul att spela, för det var fan inte kul för de som var med. Lider du inte lika mycket som de gjorde är det historiskt inkorrekt, och därmed respektlöst mot de som stred i kriget.

Medlem

Orkar aldrig kolla på cinematiska trailers. Tycker det är totalt ointressant. Jag vill se gameplay, inget annat.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Star Wars originaltrilogin har en åldersgräns på 11 år.

Kul kuriosa: Rymdimperiet slår tillbaka hade åldersgräns på 15 år när den gick på bio i Sverige 1980. Den klipptes sedan ned till barnvänligare version med 11-årsgräns där man kapade bort över sju minuter. Jag vet inte hur den versionen såg ut för jag har bara sett originalet, men jag är glad att jag slapp se den nedklippt. Sedan mitten av 90-talet så kunde man dock få tag på originalversionen igen även i Sverige (på VHS, osv) och då med 11-årsgräns.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Kul kuriosa: Rymdimperiet slår tillbaka hade åldersgräns på 15 år när den gick på bio i Sverige 1980. Den klipptes sedan ned till barnvänligare version med 11-årsgräns där man kapade bort över sju minuter. Jag vet inte hur den versionen såg ut för jag har bara sett originalet, men jag är glad att jag slapp se den nedklippt. Sedan mitten av 90-talet så kunde man dock få tag på originalversionen igen även i Sverige (på VHS, osv) och då med 11-årsgräns.

Så om man köper filmen idag på DVD eller blurre så är det originalklippningen? Eller är det den nedklippta?

Medlem

Om man ska tro musiken är det en ny Avengers-film som kommer

NuZ
Testpilot

Är inte detta lite som Kanan böckerna? Tror detta kan bli riltigt awesome!!! Dock litar jag inte på EA men tror detta blir bra. Får se i november


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Bennii:

Så om man köper filmen idag på DVD eller blurre så är det originalklippningen? Eller är det den nedklippta?

Det är originalet som gäller idag, som tur är.

Den nedklippta versionen ligger på historiens skräphög, bortglömd och knappast saknad av någon.

Medlem

Det ska bli intressant och se hur detta kommer att påverka Apex Legends.
Som jag ser det känns det som något dålig rulle där med tanke på intresset som spelet just nu får/har.

Hade jag varit vid "rodret" så hade det varit full fart framåt och förvaltat den framgången så bra det bara går, med en stor existerande spelarbas som törstar efter mer.

Iofs. så kanske de har resurser till både och.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vi vet inte.

Det är ett open world action RPG.
Alla leaks hitills har varit korrekta så varför skulle denna inte vara korrekt?

Skriv svar