Vilken är din favorit-youtuber när det kommer till spel?

Medlem
Skrivet av Chomag:

@BooliBoo:

Håller med dig helt, varför sitta och kolla på når någon random person som jag inte känner spela ett spel istället för att sätta mig och spela det själv? Misstänker att det är en slags generationsfråga hur vida man följer streamare & youtubers eller inte.

larv. jag är snart 40 och tittar dagligen på folk som spelar. det hindrar mig inte på något vis från att spela själv.

precis som att jag kan gå och lyssna på en podcast medans jag är och handlar eller kör bil, så kan jag sitta och titta på någon letsplay under lunchen / kafferast osv.

nu t ex. när jag själv spelar igenom sekiro tycker jag det är kul att se hur andra klarar av bossar jag precis har tagit mig förbi. gjorde precis samma sak med dark souls och bloodborne.

redigt mycket självgodhet i den här tråden. "nähä serru, jag spelar minsann mina spel själv". jaha ok.

Medlem

Kan inte påstå att jag megaföljer någon spelyoutuber. Återkommer dock ofta till Yongyea som jag gillar.

Ibland glider jag även in på AngryJoe, men toleransbägaren fylls snabbt där tyvärr...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Din lilla rebell! Han skrev ju 1 kanal. ;p

Skrivet av uberpwnage2.0:

Yup. Ban på @Sapiens: nu.

Uppdaterade inlägged

Medlem

Game Maker's Toolkit är en riktigt bra sida om man är intresserad av speldesign osv.

Han har bl.a sköna genomgångar på vad som gör till exempel Zelda Dungeons så bra!

Mycket intressant information och han har kontakt med personer inom spelindustrin, så man får lite insider snack emellanåt. Allting är på en väldigt lättförståelig och pedagogisk nivå!

Rekommenderas!


signatur

Nämen!

Medlem

Finns några "go-to" youtubers för vissa spel. Finns några spel jag njuter mer av att se kompetenta personer spela än att spela själv.

Taff in Exile för trevligt sjö-krigande, Silent Hunter 5 och Atlantic Fleet.
KillRobPlays för Cycling Manager karriär.
Robbaz och Kilian Experience för spelrelaterad humor

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hittade Christopher Odd när jag var besatt av Dead Cells och har tittat regelbundet sedan dess. Lugn och skön röst.

https://www.youtube.com/user/ChristopherOdd

Christopher Odd är riktigt bra. Han kör även mycket xcom som är kul att se på och även souls spelen.

Medlem

Följer ingen, men JackFrags är en av dom jag ändå tycker är sevärda.

Medlem

@skrewster:

Haha gick igenom för att se om någon nämt callmekevin nog enda personen som lyckas göra verkligen varenda video underhållande

Avstängd

Nej. Jag får nöja mig med Crowbcat. Helt uttömmande spelanalytiker. Undantagslös.

Medlem

Get_Flanked, Prodigio Pete och Rogue-9.

De prata om Rainbow Six Siege.
tips och trix och diskussioner om spelet. Fantastiska!
De har även en Pod tillsammans som heter Hot Breach Podcast.
Vill man lära sig Siege ska man kolla deras videor!

Medlem

RIP Totalbiscuit. Gillar Jesse Cox och Angry joe. Annemunition för fps gameplay.

Medlem
Skrivet av quadratis:

redigt mycket självgodhet i den här tråden. "nähä serru, jag spelar minsann mina spel själv". jaha ok.

Jag tycker att inläggen låter mer kantade av ignorans
(i bemärkelsen okunnighet eller oförstånd) än just självgodhet.

”Den personen är nog ny eller inte så insatt” är dessutom ett betydligt snällare antagande om någon, då vi människor alltid är mer eller mindre ignoranta.

Det är få som förtjänar att bli kallade för självgoda och det ordet bör ändå undvikas, då det kommer ut som en anklagelse.

Fast vad vet jag...

On-Topic

Lägger min röst på TotalBiscuit, för han gjorde en slags återuppståendelse nyligen när jag sökte efter Dragons Dogma. Kunde inte sluta titta, fy faan vad bra han var.

Medlem

finns det ens rena youtube gamers längre?

känns om varenda en stremar

Medlem

Vet inte om man vågar skriva. Men XBN. M&C Show. Fast de streamar ju inte så mycket. Mest deras input på saker. ReviewTechUSA har bra info med. Man tar ju info från vartenda håll man kan. Så mycket information man missar om man bara håller sig till få Informations platser.

Inaktiv

Youtube har dött för mig på sistone. Tycker det har blivit mycket clickbait rubriker och videos med lite innehåll.

Men ibland blire ett avsnitt Funhaus, Har skrattat mig till tårar minst ett par gånger.
Deras serie när de testar gamla demo-skivor är ofta skrattfest.

Medlem

Ragtagg alla dagar.

Avstängd

Benny Holmström från PC Gamer.

https://www.youtube.com/channel/UCUV3cWAHUuq-EPGHa7DWBlQ

Sen är även TagbackTV bra för han streamar mycket RDR 2 och gör väldigt roliga videos av det.

https://www.youtube.com/channel/UCXbYdeldt9XqrXBB1kl00Mg


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Moose Torrent. Lugn, vänlig, behaglig, chevaleresk, inga onödiga skämt eller stoj. Har inte heller någon kamera på sig själv, någon grafik, någon extern musik eller annat pling-plong/bling-bling/lull-lull.

Medlem

Utan tvekan så är det Gopher, hans playthroughs är så sköna och då han går på sina rambles (som ibland är i timmar) om nått som irriterar honom är episka och underhållande.
Att han är mycket äldre än de flesta YouTube gamers märks också, han är bara helt enkelt en skön lirare
Den enda YouTub'aren jag har köpt merch från också, en nördigt cool T-shirt blev det

Nått som är ett måste för mig på lördags och söndags mornarna är frukost och en av hans Skyrim "lets play". Han har flera olika sådana och han spelar den karaktären till fullo vilket gör att det är som att ha en tv serie att följa.

Den senaste är med den snobbige, självälskande och girige tjuven Leonard, inne på tredje säsongen nu. Rekommenderar starkt om man vill ha nått underhållande att koppla av till som har rikligt med humor.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

International
Man of Mystery

One F Jef är en favorit, jag gillar hans stil även om han inte lagt upp så mycket nytt på sistone pga hälsoskäl. Auzzie Gamer är ju annars hysteriskt kul att kolla på och upisnotjump likaså


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

@quadratis:

Förstår inte hur du fick mitt inlägg till att handla om självgodhet? Bara för att jag inte tycker det är intressant för fem öre att titta på när andra spelar spel på youtube eller streams betyder det inte att jag är självgod eller ser ner på de som tycker det är kul, det är upp till var och en om man gillar det eller inte, precis som vilka slags streamers/youtubers folk här i tråden gillar.

Vidhåller fortfarande att det troligtvis är mycket vanligare att en 20-åring följer youtubers än du och jag som båda är dryga 40 gör det. Vilket är varför jag "tror" det är en slags generationsfråga, även om det såklart inte gäller alla som i ditt fall. Kul att du gillar det, men jag tycker som sagt tvärtom.

Geeks Gaming
Skrivet av Chomag:

@quadratis:

Förstår inte hur du fick mitt inlägg till att handla om självgodhet? Bara för att jag inte tycker det är intressant för fem öre att titta på när andra spelar spel på youtube eller streams betyder det inte att jag är självgod eller ser ner på de som tycker det är kul, det är upp till var och en om man gillar det eller inte, precis som vilka slags streamers/youtubers folk här i tråden gillar.

Vidhåller fortfarande att det troligtvis är mycket vanligare att en 20-åring följer youtubers än du och jag som båda är dryga 40 gör det. Vilket är varför jag "tror" det är en slags generationsfråga, även om det såklart inte gäller alla som i ditt fall. Kul att du gillar det, men jag tycker som sagt tvärtom.

Problemet var nog att du inte uttryckte det så ingående som ovan:

Skrivet av Chomag:

@BooliBoo:

Håller med dig helt, varför sitta och kolla på når någon random person som jag inte känner spela ett spel istället för att sätta mig och spela det själv? Misstänker att det är en slags generationsfråga hur vida man följer streamare & youtubers eller inte.

Jag har tidigare dragit liknelser som ”tittar du på fotboll/hockey/valfri idrott? Varför inte ut och spela själv?”.
För mig handlar det om tid och möjligheter. Jag har 3 barn, det är inte alltid man har möjlighet att spela själv så därför kan man släcka sin gamingtörst med att glo lite på Twitch/youtube.
Jag kanske vill veta mer om spelet från någon vettig människa innan jag köper spelet själv?
Jag kanske inte har utrustning som klarar köra spelet (*host host* horizon zero Dawn *host host*) men är sjukt nyfiken på spelet (cohhcarnage playthrough kan varmt rekommenderas).

Men som du säger så handlar det mycket om vad man själv föredrar

Medlem

NakeyJakey, söt snubbe som snackar spel på ett roligt och mysigt sätt.

Medlem

Vill bara nämna att jag verkligen saknar TotalBiscuit och hans videor


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

jag tittar på folk som tittar på folk som spelar spel.

Medlem

Jack frags och gaming bolt.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

The Gaming Brit tycker jag om, primärt hack and slash spel som jag gillar. Jag och hans åsikter är nästan helt bakvända när det kommer till Ratchet and clank spelen, men sånt kan vara intressant ibland också!

Medlem

Har flera men dessa är nog dom jag följer mest. MandaloreGaming, GVMERS, Raycevik och Whitelight

Medlem

Tycker att dem flesta youtubers är skrigiga och stressade i deras tal. Och dem upprepar sig konstant.

"heeeeeellllloooooo youtubers, thisisflashnitro45comingatyoufromthepoweroftheinternet!!!!!!!! TOOOODAY guys, we got a brandnewawesomevideo guys, Check this out guyssss. Hitlikeandsubscribe guys, now the newwwwwwwwwe video guys!!!"

Kräks lite i munnen varje gång och bara klickar bort.


signatur

"High life on low budget"

Avstängd
Skrivet av bent toe:

Tycker att dem flesta youtubers är skrigiga och stressade i deras tal. Och dem upprepar sig konstant.

"heeeeeellllloooooo youtubers, thisisflashnitro45comingatyoufromthepoweroftheinternet!!!!!!!! TOOOODAY guys, we got a brandnewawesomevideo guys, Check this out guyssss. Hitlikeandsubscribe guys, now the newwwwwwwwwe video guys!!!"

Kräks lite i munnen varje gång och bara klickar bort.

Får hålla med. I synnerhet YTrs som "nyhetsuppdaterar" oss om diverse händelser. Man förklarar i upp till 10 min i extrema fall att man (förstår att, men, man tänker sig att, men, möjligen så, men, osv. Eller/Och "har fixat med min kamera här", "under nästa kvartal så ska jag kanske", "snöar här i "Nebraska" i dag"). WTF? I evigheter om ingenting. Man drar ut på en menings innehåll i minuter. (Ten minutes mark revenue ad?)

Börjar bli frustrerande och det sprider sig på YT. Lagt ner ett helt gäng jag spånnade in på när dom kom upp i flödet förut. Klarar det inte, samma tramsintro under en kvart, varje gång. Till sist i en mening, "nyheten". Usch!

Skriv svar