Detaljer kring hårdvaran i nästa Xbox eller Playstation börjar sippra ut

Robot
Detaljer kring hårdvaran i nästa Xbox eller Playstation börjar sippra ut

AMD verkar återigen stå för teraflopsen - som blir fler!

#playstation-5, #xbox-two


Medlem

Skulle "Gonzalo"-specsen stämma skulle det verkligen vara ett enormt lyft. Då kan dom ju trycka på 60 FPS per default, även i 4K?

Inaktiv

Känns redan som det kommer bli en stark början på generationen med sannolika hopp för Elder Scrolls 6, Starfield, Dragon Age 4, Final Fantasy 7 Remake, Nioh 2, Avengers, Beyond Good & Evil 2 med flera med flera med flera.

Medlem

Spännande!

Jag var ganska sen på tåget i denna generation och köpte en PS4 pro vid RDR2 releasen. Började nyligen spela God of War på min ganska bra vardagsrums-TV, 4k, HDR osv. och jäklar vilket snyggt spel det är, och detta med "endast" ~4.2tflops. Visst är flytet lite sådär i vissa scener, men ändå. Med tredubbel prestanda så kommer flytet och detaljrikedomen bli riktigt bra, sålänge de inte får för sig att hoppa upp till 8k, eller vad nu kommer.

Medlem

Breaking news: "Terraflopsen blir fler!"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Aletheides:

Breaking news: "Terraflopsen blir fler!"

Stoppa pressarna!


signatur

Borde bli ett bra steg upp för mig som bara har den vanliga PS4:an, men hur blir det med ljudnivån är det första som slår mig. Fläktljudet kan ju ibland få en att tro att PS4:an förbereder sig för en rymdresa...

Medlem
Skrivet av Schluug:

Spännande!

Jag var ganska sen på tåget i denna generation och köpte en PS4 pro vid RDR2 releasen. Började nyligen spela God of War på min ganska bra vardagsrums-TV, 4k, HDR osv. och jäklar vilket snyggt spel det är, och detta med "endast" ~4.2tflops. Visst är flytet lite sådär i vissa scener, men ändå. Med tredubbel prestanda så kommer flytet och detaljrikedomen bli riktigt bra, sålänge de inte får för sig att hoppa upp till 8k, eller vad nu kommer.

8K blir nog till PS5 Pro, men man vet aldrig!
Kolla in Horizon Zero Dawn också, skitsnyggt i HDR och grym gameplay!

Tänk dig God of War the uppföljaren på PS5, kan knappt hantera den tanken.

Skrivet av hoppalängdhopp:

Borde bli ett bra steg upp för mig som bara har den vanliga PS4:an. Men, hur blir det med ljudnivån är det första som slår mig. Fläktljudet kan ju ibland få en att tro att PS4:an förbereder sig för en rymdresa...

Alla nytillverkade Pro har den uppdaterade fläkten som fick ner ljudnivån rejält, speciellt mot vanilj.
Byt upp dig nu, PS5 är över ett år bort. Även om du inte har 4K än så är det extra flytet och den förbättrade ljudnivån guld värd.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Borde bli ett bra steg upp för mig som bara har den vanliga PS4:an. Men, hur blir det med ljudnivån är det första som slår mig. Fläktljudet kan ju ibland få en att tro att PS4:an förbereder sig för en rymdresa...

Har du öppnat ps4:an och rengjort? Min höll också på att lyfta, speciellt i Fortnite och RDR2.
Blev en otrolig skillnad efter rengöring. Och då tyckte jag ändå att min konsol stod rätt damfritt.

Medlem

Har det redan gått 6 år sen dom släpptes, otroligt vad fort tiden går.

Medlem

Mera Polls, mera polls, mera polls. Hejaramsa. (Tänk AIK klacken "Black Army")


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Kokkelimokk:

Har du öppnat ps4:an och rengjort? Min höll också på att lyfta, speciellt i Fortnite och RDR2.
Blev en otrolig skillnad efter rengöring. Och då tyckte jag ändå att min konsol stod rätt damfritt.

Ja dom där damera har en tendens att damma ner Tack för tipset tanken har aldrig slagit mig att öppna upp ps4an. Man har ju rengjort längs sidorna men det gör knappt ngb skillnad i ljudvolym. Min är så illa därrad att jag ej kan spela ps4 efter min tjej gått o lagt sig i ett ANNAT RUM 😅

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Borde bli ett bra steg upp för mig som bara har den vanliga PS4:an, men hur blir det med ljudnivån är det första som slår mig. Fläktljudet kan ju ibland få en att tro att PS4:an förbereder sig för en rymdresa...

Skrivet av Kokkelimokk:

Har du öppnat ps4:an och rengjort? Min höll också på att lyfta, speciellt i Fortnite och RDR2.
Blev en otrolig skillnad efter rengöring. Och då tyckte jag ändå att min konsol stod rätt damfritt.

Sen är det en stor skillnad mellan olika modeller. Jag har ägt den vanliga PS4:an och två st Pro.
Min första Pro (första modellen) lät som en jumbojet om det var minsta ansträngande spel, även som ny.
Men min nuvarande (vita modellen) är knäpptyst, även när jag spelar God of War, RDR2, Uncharted 4, Tomb Raider, Horizon och andra krävande spel.

Medlem

Haha dagens asgarv 😂😂😂

Skrivet av Syltlöken:

Ja dom där damera har en tendens att damma ner Tack för tipset tanken har aldrig slagit mig att öppna upp ps4an. Man har ju rengjort längs sidorna men det gör knappt ngb skillnad i ljudvolym. Min är så illa därrad att jag ej kan spela ps4 efter min tjej gått o lagt sig i ett ANNAT RUM 😅

Skrivet av Star Lord:

8K blir nog till PS5 Pro, men man vet aldrig!
Kolla in Horizon Zero Dawn också, skitsnyggt i HDR och grym gameplay!

Tänk dig God of War the uppföljaren på PS5, kan knappt hantera den tanken.

Alla nytillverkade Pro har den uppdaterade fläkten som fick ner ljudnivån rejält, speciellt mot vanilj.
Byt upp dig nu, PS5 är över ett år bort. Även om du inte har 4K än så är det extra flytet och den förbättrade ljudnivån guld värd.

Jo, har funderat några ggr på att byta till en pro, men sen ändå tänkt till att jag lika gärna kan vänta tills PS5:an släpps då det ändå inte är så långt borta.

Sen det här med fläktljud är det nog bland det mest irriterande ljud i omgivningen jag stör mig på, så hoppas PS5:an blir lika tyst som den nya pron då. Som tur är den vanliga PS4:an trots allt rätt tyst i dom flesta spelen. Bara ett fåtal den kan varva till ordentligt i. Lite saknar man dom gamla fläktfria konsolerna trots allt.

Gnällkuk

Känns som detta är nya krysslådan, Gonzalo känns alldeles för icke-japanskt? Men härligt att konsolerna äntligen får rejält med ram och en processor som inte är från stenåldern!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Borde bli ett bra steg upp för mig som bara har den vanliga PS4:an, men hur blir det med ljudnivån är det första som slår mig. Fläktljudet kan ju ibland få en att tro att PS4:an förbereder sig för en rymdresa...

PS4ans fläktar låter sjukt högt. Jag köpte PS4Pro med RDR2 också, som innehöll en nyare version av PS4Pro som knappt låter alls. Får hoppas PS5an håller samma ljudnivå.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Stoppa pressarna!

THIS JUST IN!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

@Schluug: och jävlar vilket spel det är du! God Of war alltså.

Jag hoppas Sony kommer satsa än mer på VR i och med ps5. De har lagt en jävligt bra grund för sig själva i och med VR hjälmen de släppte till ps4 som är sanslöst bra VR för pengarna man betalar måste jag säga.
De har iofs pratat på att de tänker satsa på VR men man vet aldrig med företag. De kan ändra sig snabbt, som vi alla vet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

"Sportar"?

Det där uttrycket är illa nog på engelska, jag har inte läst det direktöversatt tidigare. Årets töntigaste ord?

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Schluug:

Spännande!

Jag var ganska sen på tåget i denna generation och köpte en PS4 pro vid RDR2 releasen. Började nyligen spela God of War på min ganska bra vardagsrums-TV, 4k, HDR osv. och jäklar vilket snyggt spel det är, och detta med "endast" ~4.2tflops. Visst är flytet lite sådär i vissa scener, men ändå. Med tredubbel prestanda så kommer flytet och detaljrikedomen bli riktigt bra, sålänge de inte får för sig att hoppa upp till 8k, eller vad nu kommer.

Uppskalad 4K. Alltså inte native 4K.

Skrivet av Star Lord:

8K blir nog till PS5 Pro, men man vet aldrig!
Kolla in Horizon Zero Dawn också, skitsnyggt i HDR och grym gameplay!

Tänk dig God of War the uppföljaren på PS5, kan knappt hantera den tanken.

Alla nytillverkade Pro har den uppdaterade fläkten som fick ner ljudnivån rejält, speciellt mot vanilj.
Byt upp dig nu, PS5 är över ett år bort. Även om du inte har 4K än så är det extra flytet och den förbättrade ljudnivån guld värd.

Så en hårdvara som antagligen har problem att driva 4K i 120 FPS ska helt plötsligt.. magiskt... driva en upplösning som har fyra gånger så många pixlar i 60 FPS när inte ens den kraftigaste hårdvaran på marknaden klarar av det? Sounds legit.

Medlem

8K kan fungera i titlar som kör 30 bilder per sekund med "fusk" som Checkerboard Rendering vilket är mycket bättre än uppskalning och interpolering osv.

De flesta äventyrsspel ligger på 30 bilder per sekund vilket fungerar utmärkt på en TV. Då funkar det inte att jämföra med hårdvaran i en PC, päron och äpplen.

Märk väl att jag sa PS5 Pro för 8k. Innan dess finns ingen marknad för det, så vanliga PS5 kommer såklart att köra på i 4k med 30 bilder per sekund, vilket går utmärkt redan idag. Vissa titlar kommer såklart behöva 60 bilder per sekund, som Gran Turismo osv. PD hårdoptimerar ju i åratal för att få det att funka. EA, UBI å andra multiplattare jobber ju inte på samma sätt så det måste man ju också ta med, allt är inte hårdvara.

1
Skriv svar