Inga mikrotransaktioner eller loot-lådor i Star Wars Jedi: Fallen Order

Robot
Inga mikrotransaktioner eller loot-lådor i Star Wars Jedi: Fallen Order

Det lovar EA själva i en ny tweet.

#EA, #Fallen-order, #Star-Wars


Medlem

Gameplay ikväll, tycker jag


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av magma:

Gameplay ikväll, tycker jag

Vet du vad, det tycker jag också

Medlem

Är det Disney som gått in och sagt åt EA att vara tydliga med detta efter det tidigare fiaskot?

Medlem

Rätt väg. Låt oss fortsätta åt samma håll.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Är det Disney som gått in och sagt åt EA att vara tydliga med detta efter det tidigare fiaskot?

$4.60 miljarder EA - "I'm the king of the woooorld"

$130 miljarder Disney - "Get in the boat, boy."


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Någonting kommer fuckas up. frågan är vad..

Geeks Gaming

Tänk om EA skärpt till sig efter den senaste tidens händelser?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Spelet kommer till 99% bli skit, dom hypar och hypar sen blir det kattskit utav allt i slutändan ändå......

Jag hoppas jag har fel, men det är bara 1% chans.
Procentsatserna är korrekta då jag har beräknat dom själv.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Jag tror att spelet kommer vara "tunt" vid release. Och sedan så får man köpa till DLC eller något typ av pass. För det känns väldigt konstigt om dom bara ska släppa ett bra spel utan att försöka hova in mer pengar i direkt samband med släppet.


signatur

Niet.

Medlem

Så inga microtransaktioner eller lootlådor första månaderna, presix som alla andra spel...

Sen så vet vi ju redan att nästan inget hänt under de ca 40 år mellan E6 till E7 (iaf enligt disney SW). Så vet inte direkt vad spelet ska handla om, om de inte ska retconna hela SW (IGEN!) för att sälja mer.

Medlem
Skrivet av Sandal:

Så inga microtransaktioner eller lootlådor första månaderna, presix som alla andra spel...

Sen så vet vi ju redan att nästan inget hänt under de ca 40 år mellan E6 till E7 (iaf enligt disney SW). Så vet inte direkt vad spelet ska handla om, om de inte ska retconna hela SW (IGEN!) för att sälja mer.

Utspelar sig väl ändå mellan 3an och 4an? därav namnet "fallen order" etc. Hoppas på en mer personlig story om en stackars padawan som försöker undkomma jedirensningen och lära sig om kraften och hålla hoppet vid liv i allt elände. Hoppas framförallt på en mer "Low key" och personlig historia snarare än "rädda galaxen jättemycket".

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Skribent
Skrivet av Theade:

Jag tror att spelet kommer vara "tunt" vid release. Och sedan så får man köpa till DLC eller något typ av pass. För det känns väldigt konstigt om dom bara ska släppa ett bra spel utan att försöka hova in mer pengar i direkt samband med släppet.

Vågar man hoppas att de hämtat inspiration från CD Project? Ett redigt grundäventyr som sedan kompletteras med matiga expansioner för $30-$40?

Jag vet, jag vet... men ibland måste man få drömma!

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Någonting kommer fuckas up. frågan är vad..

Det kanske är applephone exclusive

Medlem

@Jonny Myrén: Det skulle vara underbart!


signatur

Niet.

Medlem

Allt vad folk är domedagsprofeter idag.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Vill bara ha ett nytt jedi Academy

Alla vill, ingen får.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tror ni någon från Disney har skällt på EA?

"Fansen har skrikit efter single-player star wars spel sedan 2005! Sluta nu upp mer ert köttande utav franchisen med live service och annat skit och se till att leva upp till fansens krav annars går vi till någon annan med IPn".


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Nyhet:

"Kort, koncist och väldigt tydligt med andra ord, vilket vi inte direkt är bortskämda med när det kommer till marknadsföringssnack i spelbranschen."

Det ironiska är ju att det i sammanhanget är så mycket marknadsföring det kan bli. "Hej, i nya Star Wars slipper ni allt elände som ni avskyr".
Omg HYPE!

Medlem

Jag börjar små smått få fjärilar i magen....jag har en bra känsla.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Tror ni någon från Disney har skällt på EA?

"Fansen har skrikit efter single-player star wars spel sedan 2005! Sluta nu upp mer ert köttande utav franchisen med live service och annat skit och se till att leva upp till fansens krav annars går vi till någon annan med IPn".

Nope, men de borde.

Medlem

Inb4 "dO yOu GuYs NoT hAvE pHoNeS?!?!?!"

Snälla inget mobil spel! Snälla inget mobil spel! Snälla inget mobil spel! *fingers crossed*


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

Skribent
Skrivet av Ender:

Det ironiska är ju att det i sammanhanget är så mycket marknadsföring det kan bli. "Hej, i nya Star Wars slipper ni allt elände som ni avskyr".
Omg HYPE!

Absolut, poängen var att det i det här fallet var extremt tydligt Annars brukar det heta "Vi har inga nuvarande planer på att implementera mikrotransaktioner, men håller oss öppna för vad... bla bla bla..."

Medlem

New Gen star wars är rätt dåligt till att börja med, sen ska det behöva ha EAs namn fastklistrad på sig.
No thanks


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Ender:

Det ironiska är ju att det i sammanhanget är så mycket marknadsföring det kan bli. "Hej, i nya Star Wars slipper ni allt elände som ni avskyr".
Omg HYPE!

Haha, precis vad jag tänkte! Tycker de att det där är ett försäljningsargument?! 😂

Snälla låt mig spela som en Devaronian. pls pls pls.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

"Den som lever får se" känsla för min del.

Medlem
Skrivet av Wille_3:

Nope, men de borde.

Wishlist 2019. ^^


signatur

Ordo Ab Chao

12
Skriv svar