Vilken är din favorit-youtuber när det kommer till spel?

Skribent
Vilken är din favorit-youtuber när det kommer till spel?

Spel-youtubers finns det massor och åter massor av, men merparten är inte mycket att hänga i julgranen. Jag tänkte därför att vi återigen skulle kunna köra en liten tipstråd där man får dela med sig de bästa kanalerna man hittat.

De flesta känner nog redan till YongYea, PewDiePie och liknande, så lite mer obskyra tips är välkommet. För att undvika information overload får man bara tipsa om en kanal. Man får heller inte välja FZ:s egen kanal, eftersom det då bara blir en tråd full av tips om den.

Jag börjar med att rekommendera Mandalore Gaming, som gör sjukt informativa och underhållande recensioner av lite äldre spel (även om ett och annat nytt också smyger sig in). Det rör sig oftast inte om jättegamla spel, utan mest PC-spel från runt 2004-2016.

Medlem

Easy Allies, majoriteten av gänget från gamla GameTrailers.

https://www.youtube.com/c/easyallies

Följer ingen annan spelrelaterad kanal direkt, brukar väl spana in Angry Joe då och då.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ofta söker jag bara på det jag är intresserad av och klickar mig fram till något man kan uthärda.

Men återkommande kanaler är YongYea, AngryJoe och ACG där den sistnämnde har de bästa recensioner jag sett.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Releasehästryttare

För tillfället ser man fram emot när Jablinski släpper ny video

Geeks Gaming

Jack black regerar ju alltid!

Annars har jag fastnat för girlfriend reviews, en lite annorlunda spin med mycket humor!

Medlem

Har inte direkt nån favorit.

Men så fort jag ser en inklippt bild på de själv eller börjar skrika en massa "random" så byter jag illa kvickt.


signatur

stavfel är min grej

Medlem

Favoriten är helt klart Ross Scott, utöver Freemans Mind har han sjukt bra genomgångar av spel i sin Game Dungeon.

Andra som också är underhållande...

Upptäckte nyss Civvie 11, grymt bra och roliga playthroughs

SsethTzeentach sjuk störd humor, ej PK, tar även upp lite ovanligare titlar.

Glor även på Ahoy, Jontron, FiveAces, Crowbcat, Raycevick.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ross Scott, utöver Freemands Mind har han sjukt bra genomgångar av spel.
https://www.youtube.com/watch?v=rxOKEsBx4NU

Upptäckte nyss Civvie 11, grymt bra och roliga playthroughs
https://www.youtube.com/watch?v=puYhzJvXz2s

SsethTzeentach sjuk störd humor, ej PK, tar även upp lite ovanligare titlar.
https://www.youtube.com/watch?v=wXo24imR_54

Glor även på Ahoy, Jontron, FiveAces, Crowbcat, Raycevick.

Din lilla rebell! Han skrev ju 1 kanal. ;p


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fezk:

Din lilla rebell! Han skrev ju 1 kanal. ;p

Yup. Ban på @Sapiens: nu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vad som helst som inte skriker och apar sig brukar funka.


signatur

IDKFA

Medlem

Nu när man spelat apex en del så har ja kollat mycket på dr disrespect han är ju en karaktär utan dess like.

Bara en rekommendation? Då kan det bara bli: NEEBS Gaming.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kan någon förklara för mig vad grejen är att titta på folk som streamar spel? Jag personligen vill spela spelen själv istället för att se andra göra det men jag är konstig jag. 😩

Medlem

Absolute Zero är den enda jag kollar på.

Medlem

Ingen. Att se på andra som spelar har aldrig riktigt intresserat mig.

Medlem

wrathofgod!

https://m.youtube.com/channel/UCdRoflTLbAr7Akk8ovofZ4w

Eftersom jag spelar mest Idle Heroes på telefonen så är han ett toppval!
Skön röst och lite smårolig men samtidigt väldigt informativ för såväl nya som äldre spelare.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Kan någon förklara för mig vad grejen är att titta på folk som streamar spel? Jag personligen vill spela spelen själv istället för att se andra göra det men jag är konstig jag. 😩

Oftast kollar man på en streamer p.g.a personligheten(åtminstone jag), spelet som spelas är bara ett plus i kanten. Ibland kollar jag aktivt, ibland har jag det bara som bakgrundsljud istället för TV/radio. Jag kollar inte på "playthroughs" dock, det är live som gäller.

Är det något spel jag verkligen inte vill få spoilad kollar jag självklart inte, senast var te.x Sekiro, då blev det inte mycket Twitch då dom flesta spela det. Men när man väl spelat igenom ett specifikt spel kan det vara kul att se streamers kämpa sig igenom spelet för att se deras reaktioner och höra deras tankar om spelet osv.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

FM-guru
F.d. Sisyr

De enda jag följer är Nookrium och GeneralConfusion. Den förstnämnde för att han testar en massa små indielir jag aldrig hört talas om annars, den andre för att han lirar ett av mina favoritspel - Dominions 5 - och därtill är väldigt duktig både på spelet och att förklara hur han tänker.

Medlem

Northernlion all the way. Härlig blandning av populärkulturella refenser och relatable anekdoter och spelsnack med fokus på lite mer udda mindre spel. Sköna livestream-VODS med andra youtubers med en skön jargong. Bra bakgrundsnoise när man gör annat

Medlem

chocoTaco, iamswagger, Halifax och WTFMoses. PUBG för hela slanten!

Medlem

En av de få kanaler jag regelbundet följer (och verkligen kan rekommendera) är LGR - också fokus på äldre spel (Sims 4 och lite annat nytt smyger sig ibland in) i regel, recensioner och djupdykningar i spelhistoria, men han lägger även upp videor om en del obskyr hård- och mjukvara från, främst, 90-talet.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Absolute Zero är den enda jag kollar på.

Blev mycket förvånad då kanalen helt plötsligt bytte namn till just detta för ett tag sedan, du menar Chris som spelar Heroes va?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers

Hittade Christopher Odd när jag var besatt av Dead Cells och har tittat regelbundet sedan dess. Lugn och skön röst.

https://www.youtube.com/user/ChristopherOdd


signatur
Medlem

Den enda jag följer regelbundet är Upper Echelon Gamers. Delar oftast hans syn på spelbranschen i stort.
https://www.youtube.com/channel/UChI0q9a-ZcbZh7dAu_-J-hg


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Blev mycket förvånad då kanalen helt plötsligt bytte namn till just detta för ett tag sedan, du menar Chris som spelar Heroes va?

Japp kollar även när han lirar andra gamla klassiker. Spellforce, Diablo, CIV etc

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

En av de få kanaler jag regelbundet följer (och verkligen kan rekommendera) är LGR - också fokus på äldre spel (Sims 4 och lite annat nytt smyger sig ibland in) i regel, recensioner och djupdykningar i spelhistoria, men han lägger även upp videor om en del obskyr hård- och mjukvara från, främst, 90-talet.
https://www.youtube.com/watch?v=lxATvzQApF4

Upptäckte den kanalen häromdagen. Grym! Kollade på videon om Bonzi buddy, vilka minnen

Medlem

@Rackaren: Är svag för många av hans videor, alltifrån byggen av 486or till Thrifting-serien, till Oddware (kan varmt rekommenderas, finns *många* udda prylar som uppfunnits genom åren). Grym att lyssna på, och har en förmåga att gräva fram mycket kul grejer!

/lätt fanboy ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Quickybaby (mestadels World of Tanks)


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skribent

Gillar Seagul! Tokgrym på fps. Han är visserligen huvudsakligen en streamer.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Skriv svar