5 saker som jag hoppas att Nintendo gör 2019

Kontot avslutas
5 saker som jag hoppas att Nintendo gör 2019

Jag fick lite inspiration till denna tråden idag när jag läste om ryktet med de två nya Switch modellerna. Vad vill jag då se att Nintendo gör för något i år.

1. Två nya Switch modeller. Men helst vill jag se en helt bärbar version.

2. Fixa så att man kan koppla sina Wii remotes till Switch. Då kan man även spela med sina Wii Classic Controller, men något som skulle vara ännu mer häftigt vore om man kunde koppla en Wii U Gamepad eller en till Switch och få två skärmar att spela på samtidigt.

3. Fler mini konsoler. Helst en Nintendo 64 men jag tror att även en Gamecube skulle sälja väldigt bra.

4. Möjlighet till att spela DS och 3DS spel på framtida Switch modeller.

5. Någon maffig överraskning i höst när företaget fyller 130 år.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Nintendo skyndar långsamt,
Gamecube på switch är möjligt men de släpper nog hellre re-makes av spel en och en.

Switch-kontrollerna borde klara av att emulera wiimotes,
vill de ha det i framtiden får du se om de släpper en billig switch med fasta kontroller eller inte.

3DS och wii u kräver ju dubbla skärmar och kommer nog inte bli verklighet,
3DS kan du köpa lång tid framöver och de få wii-u spel som folk vill ha kommer det re-makes av.

Det bästa för switch vore om de redan nu släppte en uppgraderad processor,
de kanske brände sig på new 3DS, men låser de switch till en basnivå nu kommer aldrig högupplösta skärmar och spel. Och både MS och Sony klarar ju av dubbla konsolvarianter.

Har du skaffat amazon prime än för att få ett års nintendo online?
Funkar visserligen att vänta fram till augusti någongång (då du måste ha två månader i sträck)

Kontot avslutas
Skrivet av pacc:

Nintendo skyndar långsamt,
Gamecube på switch är möjligt men de släpper nog hellre re-makes av spel en och en.

Switch-kontrollerna borde klara av att emulera wiimotes,
vill de ha det i framtiden får du se om de släpper en billig switch med fasta kontroller eller inte.

3DS och wii u kräver ju dubbla skärmar och kommer nog inte bli verklighet,
3DS kan du köpa lång tid framöver och de få wii-u spel som folk vill ha kommer det re-makes av.

Det bästa för switch vore om de redan nu släppte en uppgraderad processor,
de kanske brände sig på new 3DS, men låser de switch till en basnivå nu kommer aldrig högupplösta skärmar och spel. Och både MS och Sony klarar ju av dubbla konsolvarianter.

Har du skaffat amazon prime än för att få ett års nintendo online?
Funkar visserligen att vänta fram till augusti någongång (då du måste ha två månader i sträck)

Är det dina önskemål av vad du vill se att Nintendo gör?
Det lät som att du svarade på något som jag skrev men samtidigt så hängde jag inte riktigt med.

Hade totalt glömt bort att jag gjorde den här tråden förresten

Okej, kan man få ett års Nintendo Online, låter trevligt
Hur går man tillväga för det? Eller finns det redan någon tråd här på FZ om det?


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag skulle vilja att dom bryter sitt jävla nintendo exklusivitet och släppa sina spel på andra konsoler och plattformar.

Medlem

Jag önskar de släpper en stationär switch. Borde kunna göras lika liten som en apple-tv typ. Sen skicka med en pro-controller.

Kontot avslutas
Skrivet av Vercadi:

Jag skulle vilja att dom bryter sitt jävla nintendo exklusivitet och släppa sina spel på andra konsoler och plattformar.

Jo men brukar inte alla hellre vilja sälja sina egna spel på sina egna konsoler framför att släppa det på andra konsoler?
Annars finns det ju ingen mening med att något företag gör några konsoler, då kan alla lika gärna göra som Google och se till så att man kan spela på både sin smarta tv, surfplatta, mobil eller på sin pc via webbläsaren.

Nej men Nintendo skulle kunna släppa sitt Nintendo Online så att man kan spela de äldre spelen på både sin dator som på någon annan konsol men att alla nyare spel är exklusiva för sina konsoler.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar