Skådis teasar Horizon Zero Dawn 2: "Vänta tills du får se uppföljaren!"

Robot
Skådis teasar Horizon Zero Dawn 2: "Vänta tills du får se uppföljaren!"

"Jag vet en del hemlisar", säger Janina Gavankar.

#guerrilla-games, #horizon-zero-dawn, #horizon-zero-dawn-2


Inte helt en överraskning.

De får gärna polera bort vissa skavanker som fanns i 1:an, göra världen ännu större och kanske ge oss ett PC-släpp också


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det första spelet är helt klart ett av de topp tre bästa spelen jag har spelat - ser verkligen fram mot uppföljaren! Helt otroligt vilken grafisk magi de har skapat i PS4:an. Och vilken story. Och atmosfär. Och gameplay. Och musik. Och mystik. Och. Och. Och!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Inaktiv

Synd. Hade hoppats på ett nytt Killzone snart.

Medlem

Att en sådan succé leder till en uppföljare kommer nog inte som en överraskning för någon.

Jag undrar när man kommer visa något? Med en väl fungerande spelmotor och en hel del designat och klart från det första spelet borde det inte ta så väldigt lång tid att göra en uppföljare.

Guerrilla har även växt rejält men det verkar som att de troligen jobbar på två spel samtidigt så det kanske inte påskyndar processen.

Medlem

Köpte Horizon: Zero Dawn på release och lirade 1 timma o gick vidare till andra spel. Ett år senare gav jag spelet en riktig chans och torskade dit rejält på äventyret. Fan så välgjort det var med grafik-porr på hög nivå. Ska bli spännande att se vart de lägger 2an nånstans. 1an var ju i Colorado, USA.

Skrivet av anon_326400:

Synd. Hade hoppats på ett nytt Killzone snart.

Mus & tangentbord är ett måste i FPS-spel så jag hoppas de kör vidare på annat med 3rd person lir.
Synd att inte Killzone finns till PC. Tycker verkligen det är gräsligt att styra med handkontroll i första person. Usch.
Visst, det finns mus o KB till konsol men läst att det inte funkar speciellt bra.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv

"Mus & tangentbord är ett måste i FPS-spel"

Hahahahaahahahhaha

Frilansare

Dags att lira klart ettan då...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Dags att lira klart ettan då...

Känner lite likadant. Men vet inte vad som hände. Köpte det på release och körde kanske 50% i storyn och sen så dog det bara av. Var kanske för mycket sidequest eller gör det gå ditt hämta det lämna det här. Vet inte vad som gjorde det faktiskt. Tyvärr är man lite av en grinder och så man måste liksom utforska varenda millimeter i ett spel och då riskerar man och tröttna.

Medlem

Fastnade verkligen inte för detta spelet alls, orkade inte ta mig igenom halva spelet ens utan kollade igenom storyn på Youtube istället. Förstår inte alls vad folk tycker var så bra med storyn. Hoppas tvåan är mer i min smak

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Synd. Hade hoppats på ett nytt Killzone snart.

Ett rykte säger att Bluepoint (shadow of the colossus remake) ska göra en remake på Killzone 1.. vilket skulle göra mig lycklig

Medlem
Skrivet av anon_326400:

"Mus & tangentbord är ett måste i FPS-spel"

Hahahahaahahahhaha

Hehe. fan jag har verkligen försökt att lira med dosa men det vill sig inte. Är såååå klumpig i siktet. Mus & KB är för mig ett måste i 1a persons spel tyvärr.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag gillar verkligen den ostabila värklighetstrogna känslan som Fps spel har på konsol/handkontroll. Att skjuta någon i en svettig strid ska vara svårt skakigt mm. I verkligheten så missas dom flesta skott som jag förstår det.

Skrivet av Alienshade:

Jag gillar verkligen den ostabila värklighetstrogna känslan som Fps spel har på konsol/handkontroll. Att skjuta någon i en svettig strid ska vara svårt skakigt mm. I verkligheten så missas dom flesta skott som jag förstår det.

Håller med. Den precisionen som man har med tgb o mus är ju inget man har i verkliga livet, dvs inga 360 hopp och sen headshot. Triggerknappen som man skjuter med på kontrollern reflekterar också mer en verklig avtryckare på vapen + vibrationfunktionen som bidrar med ytterligare bättre känsla.

Sen skadar det ju inte att man kan ligga i soffan/sängen och panga på. Mer verkligt eller ej, men förbannat bekvämt är det

Medlem

Jag hann läsa "Horizon Zero Dawn 2"...

KoP
Medlem

Om jag bara ids spela klart 1:an någon gång så kanske jag kan köpa 2:an på rea någon gång långt in i framtiden. :'D

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hehe. fan jag har verkligen försökt att lira med dosa men det vill sig inte. Är såååå klumpig i siktet. Mus & KB är för mig ett måste i 1a persons spel tyvärr.

Skaffa en adapter så kan du spela spelen med mus/tangentbord. Lite bökigt men är det något du gärna vill spela fast behöver mus/tangentbord kan det vara värt det. Spelar själv med det när jag spelar FPS spel på Xbox med vissa vänner som vägrar skaffa dator.

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Skaffa en adapter så kan du spela spelen med mus/tangentbord. Lite bökigt men är det något du gärna vill spela fast behöver mus/tangentbord kan det vara värt det. Spelar själv med det när jag spelar FPS spel på Xbox med vissa vänner som vägrar skaffa dator.

Skulle vilja lira "Killzone: Shadow Fall" till PlayStation 4. Köpte det som ett av 4 spel (de andra 3: Assassin's Creed 4: Black Flag, Need For Speed: Rivals, FiFA 14) när jag handla PS4 konsolen vid release (december 2013) på ElGiganten.

Har du något tips på adapter jag ska köpa? Tack så mycket för tipset!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Skulle vilja lira "Killzone: Shadow Fall" till PlayStation 4. Köpte det som ett av 4 spel (de andra 3: Assassin's Creed 4: Black Flag, Need For Speed: Rivals, FiFA 14) när jag handla PS4 konsolen vid release (december 2013) på ElGiganten.

Har du något tips på adapter jag ska köpa? Tack så mycket för tipset!

Kolla runt noga innan du lägger dina pengar på någon konverter.
Min erfarenhet är musen blir sjukt segt. Du har en latens från helvetet. Känns som att lira i tjock tjära.
Finns kanske nu bättre saker, men kolla innan du köper.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Avstängd

Man gillar inte det här spelet om man inte gillar Assassins Creed spelen. Dom är väldigt lika varandra.

Jag älskar AC och det gjorde automatiskt att jag älskar Horizon med. @McNord det blir inte alls samma känsla av att kolla igenom en story på youtube som när man spelar. Denna story var fruktansvärt bra och gillar att det är apokalyptiskt.

Hur som helst ser jag fram emot tvåan och hoppas den inte är allt för långt bort.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Tassel:

Kolla runt noga innan du lägger dina pengar på någon konverter.
Min erfarenhet är musen blir sjukt segt. Du har en latens från helvetet. Känns som att lira i tjock tjära.
Finns kanske nu bättre saker, men kolla innan du köper.

Ja det blir ju inte lika bra som på PC. Och man behöver experimentera med inställningarna.
Men ändå tillräckligt bra för att jag ska lyckas få fler poäng i PUBG och bf än när jag kör med handkontroll.
Jag har någon budget grej för 500kr. Xim apex ska vara den bästa. Köper man på nätet har man 14 dagar på sig att testa. Lyckas man inte hitta någon inställning som fungerar bra nog, så är det ju bara att ångra köpet.

Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ja det blir ju inte lika bra som på PC. Och man behöver experimentera med inställningarna.
Men ändå tillräckligt bra för att jag ska lyckas få fler poäng i PUBG och bf än när jag kör med handkontroll.
Jag har någon budget grej för 500kr. Xim apex ska vara den bästa. Köper man på nätet har man 14 dagar på sig att testa. Lyckas man inte hitta någon inställning som fungerar bra nog, så är det ju bara att ångra köpet.

Där sa du något, jag skaffade PUBG och BF men spelar dom aldrig pga att det är så jävla svårt med handkontroll. Vore bra mycket roligare att spela sådana spel med mus och tangentbord.


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av anon_326400:

"Mus & tangentbord är ett måste i FPS-spel"

Hahahahaahahahhaha

Även fast jag inte håller med om att mus är ”ett måste” i förstapersonskjutarspel så vet jag inte riktigt vad du ville ha sagt med din kommentar. Inte direkt så att @cartman uttryckte något kontroversiellt eller ny åsikt man inte läst förut. Uppenbarligen menade han att det var ett måste för honom, inte för alla då det såklart finns de som är duktiga med dosa. Men din respons var intressant i det lilla

Medlem
Skrivet av breahl:

Man gillar inte det här spelet om man inte gillar Assassins Creed spelen. Dom är väldigt lika varandra.

Jag gillar Horizon Zero Dawn, men inte Assassins Creed.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Är väldigt kluven till Horizon. Där är mycket som är riktigt bra, ändå orkar jag inte spela klart det. Tycker att det är tråkigt att smygande och fällor knappt fungerar utan att det alltid slutar med att man leker Rambo. Tröttnar snabbt på att spela då, även om det är kul små doser.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av breahl:

Man gillar inte det här spelet om man inte gillar Assassins Creed spelen. Dom är väldigt lika varandra.

Errmm... nej? De är som natt och dag.


signatur

I drank what?

Medlem

Inte helt oväntat att en tvåa kommer att komma då ettan gick så bra som det gick. Utöver det riktigt usla slutet, alltså eftertext slutet , så var det ett jäkligt bra spel på alla sätt o vis och ser fram emot att få veva loss i en tvåa


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Errmm... nej? De är som natt och dag.

Tycker inte jag och jag gillar båda spelen. Det är samma typ av spel, stor öppen värld där du dödar fiender.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

@breahl: Med den beskrivningen anser du att Assassin's Creed är samma sak som WoW eller Gothic 3, eftersom de har stora öppna världar där du dödar fiender.


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Mirage:

@breahl: Med den beskrivningen anser du att Assassin's Creed är samma sak som WoW eller Gothic 3, eftersom de har stora öppna världar där du dödar fiender.

Nej inte alls men strids-systemet är väldigt lika och även hur du springer runt, kan klättra uppför branta klippor osv. Det är exakt likadant i min mening.


signatur

PS5 och inget annat.

12
Skriv svar