Recension – The Division 2 (2 av 2)

Inaktiv

@jamorro:

Jo. 500 är cap för world tier 5. Sen kan man gå över med recalibration.

Medlem

@anon_326725: ah ska ta mig en titt på det. blev nyss 500 men sett folk springa runt med 506

Inaktiv

@jamorro: 515 är max vad jag vet. Ta dina 500-prylar och recalibrate till 515

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@jamorro: 515 är max vad jag vet. Ta dina 500-prylar och recalibrate till 515

ah nytagg! hade som gett upp hoppet om att få lira med gear man vill använda

Inaktiv

@jamorro:

Jag har i princip inte brytt mig ett smack om brand sets och liknande alls förrän jag är 500 gs. Är 504 atm men det är med delar jag kört recal på så inte baslvl på 500. Men det hjälper när man lootar som du säger då looten baseras på din equippade gs.

Men snart så!

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Spelet är grymt och jag instämmer i det mesta i denna recension.
Har haft över 70 timmar roligt och då har jag inte ens kommit till högsta tier utan är på 1 fortfarande.

Well damn, jag har kört 55 och varit i World Tier 5 ett tag nu.

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Spelet är grymt och jag instämmer i det mesta i denna recension.
Har haft över 70 timmar roligt och då har jag inte ens kommit till högsta tier utan är på 1 fortfarande.

Jäklar! Hur kommer det sig? Varför stannar man kvar på WT1 så länge?

Medlem

Jag kan hålla med dig om att det är tufft att köra solo på world tier 5 i varje fall på challening mode. Något jag gjorde mycket i första spelet.

Men det går, dock kräver det balans av gear sets och planering. Användning av terrängen på smart vis osv.
Dock hjälper inte det alltid när ett uppdrag drar in random gangsters från gatan eller om en två fi med hagelbrakare spawnar bakom en, där finns det mycket att jobba på. Spelet är inte "rättvist" på det sättet och roligast är nog tycker i varje fall jag att spela ihop med en kompis och båda har var sin resurrection hive. Då klarar man allt som spelet slänger på en.

Skrivet av Pholiage:

Nog första gången jag måste säga att en recension inte säger allt om ett spel. Först innan jag fortsätter måste det nämnas, spelet är jättebra. Att vara i eldstrid i ett underjordiskt garage är toppen speciellt om man har datorn som pallar ultra. Kontroll,ljud, osv allt är 5/5 där

Nu till problemen. Skillpower systemen är "broken" på det vis att ingen använder de mer än att de finns en knapp. Anledningen är att inget skalar med gear, utan mods som i sig kostar alldeles för mycket för att vara värt att försöka "låsa upp" med skillpower som finns på vissa delar loot.

Ai:n är totalt järndöd. Även på Tier 5 med hard+ så är standard att bara springa fram till spelaren. Detta blir ett problem då de oftast har runt 5 ggr mer hälsa än dig själv och du tål knappt 2 skott. Och det hjälper inte att de är alla skarpskyttar oavsett vapen. En hagelbössa på 300m missar de inte med heller. Detta är med maxad gear av 500+

Det leder även till sista stora problemet som är att spela solo är bara att glömma. Det är på tok för obalanserat och gruppspel ökar successivt svårigheten.

Allt detta har Massive sagt de ska se över men som fortfarande är i spelet.

tycker själv spelet är ett sisådär spel. lite för mycket av det samma för min smak, skjut dej in och sen skjut dej ut blev lite för tjatigt för mej, även om duellerna stundtals var roliga trots ojämn Ai, världen skit bra annars.

Liten störig grej var att karaktären inte pratade under sekvenser (som var lagom korta så man inte somnade medans dom spelades up) men hade gett karaktären lite mer karaktär om den hade pratat och inte bara stått där alldeles stum, men det e i slutändan ingen deal breaker för mej, bara lite störigt.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skägg.
10 Chambers

@anon_326725: Det här är förvisso relativt gammal statistik (från den här artikeln), med några färskare inslag från denna Reddit-tråd men baserat på achievements ser statistiken för hur många som kör ett spel till slutet ut så här:

IGN:

  • The Walking Dead: Season 1, Episode 1 - 66%

  • Mass Effect 2 - 56%

  • BioShock Infinite - 53%

  • Batman: Arkham City - 47%

  • Portal - 47%

  • Mass Effect 3 - 42%

  • The Walking Dead: Season 1, Episode 5 - 39%

  • The Elder Scrolls V: Skyrim - 32%

  • Borderlands 2 - 30%

Reddit-tråden:

GTA V

44.5% have unlocked Trevor. 22.9% have finished the game.

http://steamcommunity.com/stats/271590/achievements/

Doom 4

82% completed first mission. 53% made it to Hell. 29.2% of players completed the campaign on any difficulty.

http://steamcommunity.com/stats/379720/achievements/

Deus Ex: Mankind Divided

36.1% of players completed the game. Only 63% installed an experimental augmentation.

http://steamcommunity.com/stats/337000/achievements/

Rise of the Tomb Raider

47.7% of players completed the game.

http://steamcommunity.com/stats/391220/achievements/

Wolfenstein: The New Order/The Old Blood

Wolfenstein: TOB is a linear, six hour long FPS game with no multiplayer. 51.6% of players completed the game.

Wolfenstein: The New Order is 12 hours long, and 42.9% of players finished it. 72% played long enough to meet the Resistance.

http://steamcommunity.com/stats/350080/achievements/
http://steamcommunity.com/stats/201810/achievements/

...

Jag blev nyfiken och började rota runt på Steams statistiksida och bland annat har bara en fjärdedel spelat igenom Half-Life 2, hyllat som ett av världens bästa fps.

Att folk skulle hänga kvar extra länge i The Division 2 känns därför ganska osannolikt.


signatur
Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Jäklar! Hur kommer det sig? Varför stannar man kvar på WT1 så länge?

Det är inklusive lvl 1-30. Gissar på runt 10h om inte mer på Wt1 .
Jag kör sidouppdrag , knatar runt i stan och upptäcker saker samt har hoppat in ett par gånger i multiplay o hjälpt folk.
Skall nog köra stronghold i dag och komma till nästa nivå.

Moderator | Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Tycker sådan där statistik är intressant. Vad är det som gör att folk köper så mycket spel (med tanke på att spel säljer så bra) men aldrig spelar klart dem?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:

@Carl Johansson-Sundelius: Tycker sådan där statistik är intressant. Vad är det som gör att folk köper så mycket spel (med tanke på att spel säljer så bra) men aldrig spelar klart dem?

Jag med! En grej är nog det absurda utbudet på bra spel. När man var liten och 1-2 spel om året så spelade man självklart igenom dem både en och två gånger. Sen känner jag flera som är ganska nöjda efter ett par timmar och går vidare till nästa grej.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag med! En grej är nog det absurda utbudet på bra spel. När man var liten och 1-2 spel om året så spelade man självklart igenom dem både en och två gånger. Sen känner jag flera som är ganska nöjda efter ett par timmar och går vidare till nästa grej.

Jag som är över 50 nu, inte bara 45, har BÖRJAT spela så otroligt många spel som nu bara ligger på hårddiskar till olika "maskiner". Ej färdigspelade! Så fort det dyker upp något störningsmoment, eller ett spel jag väntat på, då sätter jag ofta inte igång ett "gammalt" spel igen. Det är det där när man verkligen hittar ett som verkligen känns som en riktig juvel som man spelar klart också.
Dock växlar jag inte mellan olika spel särskilt mycket. När jag hade hela RDR2 att ta mig igenom spelade jag enbart det i ngn månad tills det kändes helt färdigspelat för mig.

Så då kan man ju verkligen undra hur man skall hinna med de andra spelen öht? Samma sak med the Witcher 3. Kvalitetstid känns det som iaf. När man var mycket ung kunde man ju spela samma Zeldaspel 3 gånger på raken.

Har spelat Division första spelet. Men jag kan inte riktigt se mig lägga ner den tiden på en del 2.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag med! En grej är nog det absurda utbudet på bra spel. När man var liten och 1-2 spel om året så spelade man självklart igenom dem både en och två gånger. Sen känner jag flera som är ganska nöjda efter ett par timmar och går vidare till nästa grej.

En tråd dedikerad till att gräva i detta hade varit spännande! Rolig statistik och det hade varit kul att höra hur andra spelar.

Jag själv köper en jäkla massa spel och spelar tyvärr inte klart alla. Har dock blivit bättre den senaste tiden och har börjat lära mig att det kan vara svårt att mentalt ställa sig in på att spela ett visst spel då det finns andra som lockar. Men startar man bara spelet så är man oftast inne i det rätt snabbt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@SaltyApple: Det här är förvisso relativt gammal statistik (från den här artikeln), med några färskare inslag från denna Reddit-tråd men baserat på achievements ser statistiken för hur många som kör ett spel till slutet ut så här:

IGN:

  • The Walking Dead: Season 1, Episode 1 - 66%

  • Mass Effect 2 - 56%

  • BioShock Infinite - 53%

  • Batman: Arkham City - 47%

  • Portal - 47%

  • Mass Effect 3 - 42%

  • The Walking Dead: Season 1, Episode 5 - 39%

  • The Elder Scrolls V: Skyrim - 32%

  • Borderlands 2 - 30%

Reddit-tråden:

GTA V

44.5% have unlocked Trevor. 22.9% have finished the game.

http://steamcommunity.com/stats/271590/achievements/

Doom 4

82% completed first mission. 53% made it to Hell. 29.2% of players completed the campaign on any difficulty.

http://steamcommunity.com/stats/379720/achievements/

Deus Ex: Mankind Divided

36.1% of players completed the game. Only 63% installed an experimental augmentation.

http://steamcommunity.com/stats/337000/achievements/

Rise of the Tomb Raider

47.7% of players completed the game.

http://steamcommunity.com/stats/391220/achievements/

Wolfenstein: The New Order/The Old Blood

Wolfenstein: TOB is a linear, six hour long FPS game with no multiplayer. 51.6% of players completed the game.

Wolfenstein: The New Order is 12 hours long, and 42.9% of players finished it. 72% played long enough to meet the Resistance.

http://steamcommunity.com/stats/350080/achievements/
http://steamcommunity.com/stats/201810/achievements/

...

Jag blev nyfiken och började rota runt på Steams statistiksida och bland annat har bara en fjärdedel spelat igenom Half-Life 2, hyllat som ett av världens bästa fps.

Att folk skulle hänga kvar extra länge i The Division 2 känns därför ganska osannolikt.

Har du statistik på The Division 1 och 2?

Sen så kan jag tycka att division är ett helt annat typ av spel än de du tog upp. Jämförelsen känns inte så relevant imo.

Inaktiv
Skrivet av Harakiri:

Det är inklusive lvl 1-30. Gissar på runt 10h om inte mer på Wt1 .
Jag kör sidouppdrag , knatar runt i stan och upptäcker saker samt har hoppat in ett par gånger i multiplay o hjälpt folk.
Skall nog köra stronghold i dag och komma till nästa nivå.

Ah det är klart. Jag tog också det hyfsat lugnt i början eftwrsom jag körde allt solo. Dock när jag blivit så small det till och jag drog alla world tiers i ett nafs i princip.

Det låter mycket i timmar helt enkelt men tiden bara springer iväg när man har roligt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_326725:

Har du statistik på The Division 1 och 2?

Sen så kan jag tycka att division är ett helt annat typ av spel än de du tog upp. Jämförelsen känns inte så relevant imo.

Baserat på Playstation Trophies verkar ungefär hälften av alla The Division 1-spelare nått Level 30, därefter är det knepigare att tolka statistiken och få fram någon korrekt siffra.

https://psnprofiles.com/trophies/4413-tom-clancys-the-divisio...

The Division 2 verkar inte ha en motsvarande trophy men att strax under 40 % har kört sista uppdraget innan de behöver ta tre strongholds och storyn vänder (World tier 1). Någon procent lägre (37ish) som har låst specializations.

https://psnprofiles.com/trophies/8846-tom-clancys-the-divisio...

Jag ser i alla fall starka indikationer på att min tes håller: att få faktiskt klarar av spelen de äger.


signatur
Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Ah det är klart. Jag tog också det hyfsat lugnt i början eftwrsom jag körde allt solo. Dock när jag blivit så small det till och jag drog alla world tiers i ett nafs i princip.

Det låter mycket i timmar helt enkelt men tiden bara springer iväg när man har roligt

Absolut , önskar man hade mer timmar att lägga ner. Jobb , familj o sånt skräp tar ju dyrbar spel-tid

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Baserat på Playstation Trophies verkar ungefär hälften av alla The Division 1-spelare nått Level 30, därefter är det knepigare att tolka statistiken och få fram någon korrekt siffra.

https://psnprofiles.com/trophies/4413-tom-clancys-the-divisio...

The Division 2 verkar inte ha en motsvarande trophy men att strax under 40 % har kört sista uppdraget innan de behöver ta tre strongholds och storyn vänder (World tier 1). Någon procent lägre (37ish) som har låst specializations.

https://psnprofiles.com/trophies/8846-tom-clancys-the-divisio...

Jag ser i alla fall starka indikationer på att min tes håller: att få faktiskt klarar av spelen de äger.

Det stämmer säkert utmärkt. Jag snackar inte om det fenomenet dock utan specifikt om TD2. Där känns det faktiskt, baserat på clan-aktivitet och vänner som spelar, att de flesta är på gång eller har uppnått WT5. Iaf av folk som gillar spelet och är sugna på endgame.

Folk som köpt det och bara loggat in är inte relevanta imo. Men sen å andra sidan bedriver jag inte någon undersökning om statistik heller

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_326725:

Det stämmer säkert utmärkt. Jag snackar inte om det fenomenet dock utan specifikt om TD2. Där känns det faktiskt, baserat på clan-aktivitet och vänner som spelar, att de flesta är på gång eller har uppnått WT5. Iaf av folk som gillar spelet och är sugna på endgame.

Folk som köpt det och bara loggat in är inte relevanta imo. Men sen å andra sidan bedriver jag inte någon undersökning om statistik heller

Vår diskussion inleddes av att du ifrågasatte tesen om att få kör ända fram till World Tier 5, vilket vi ju nu kan se siffror på. Är man med i en clan lär statistiken förändras, bara det är i min mening ett kliv mot att spela med hardcore än casual. Men då har ju också urvalet förändrats


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vår diskussion inleddes av att du ifrågasatte tesen om att få kör ända fram till World Tier 5, vilket vi ju nu kan se siffror på. Är man med i en clan lär statistiken förändras, bara det är i min mening ett kliv mot att spela med hardcore än casual. Men då har ju också urvalet förändrats

Borde varit mer tydlig helt enkelt. Varför skulle jag påstå att jag tror majoriteten kommer till endgame om jag diskuterade folk som inte är intresserade av det? Att folk som knappt levlar klart inte ingår i mitt påstående känns självklart.

Jag snackar givetvis om folk som aktivt gått med i clan och vill spela spelet. Resten är irrelevant för mig. Men men. My bad. Borde gjort det klart direkt

Medlem

Vilket spel, trodde inte jag skulle fastna för något efter rdr2 men har gjort 120tim i div2 nu. Grattis Massive. Bästa looter shootern där ute!
Även om du inte gillar LS i största allmänhet så kan det här vara något för dig. Bara ett tips.


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv
Skrivet av alias:

Vilket spel, trodde inte jag skulle fastna för något efter rdr2 men har gjort 120tim i div2 nu. Grattis Massive. Bästa looter shootern där ute!
Även om du inte gillar LS i största allmänhet så kan det här vara något för dig. Bara ett tips.

Kan bara hålla med. 114 timmar här, WT5 och GS 505. Kan inte sluta Så jävla roligt!

Medlem

[quote postid="3887408" userid="326725" name="SaltyApple"]
Kan bara hålla med. 114 timmar här, WT5 och GS 505. Kan inte sluta Så jävla roligt!

Tänker på spelet ständigt, måste säga något, fastnar inte i första taget annars. Suveränt spel som supportas av utvecklaren och kommer bara bli ännu bättre.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Är enbart på 51 timmars speltid men det är mycket för mig såhär tidigt i ett spel. Finns få spel nuförtiden som passar mig och som jag stannar kvar i längre än två timmar. Riktigt roligt och ett spel man inte behöver stressa med. Det finns mycket som tar ens uppmärksamhet när man glider omkring och utforskar.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Har du statistik på The Division 1 och 2?

Sen så kan jag tycka att division är ett helt annat typ av spel än de du tog upp. Jämförelsen känns inte så relevant imo.

Jag tycker att borderlands 2 är precis exakt samma typ av spel som TD/TD2.
Jag tror hans tes håller väldigt bra faktiskt. Om man kikade på statistik gällande mmo's så tror jag det ser ganska så lika ut där.

Medlem

Har spelat några timmar och haft kul hela tiden.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Jaha era j*vlar nu stod jag inte ut under påskhelgen efter allt jag läst verkar det vara ett spel för mig. Jag kunde inte låta bli, så nu är det beställt.😂😁 Kommer väl imorgon. Ingen backlogg här inte. Hoppas Days gone är ett skitspel så jag slipper köpa det.

Medlem
Skrivet av Över45:

Jaha era j*vlar nu stod jag inte ut under påskhelgen efter allt jag läst verkar det vara ett spel för mig. Jag kunde inte låta bli, så nu är det beställt.😂😁 Kommer väl imorgon. Ingen backlogg här inte. Hoppas Days gone är ett skitspel så jag slipper köpa det.

Haha! Välkommen till ännu ett beroende-framkallande spel (vi nötte RDR2 samtidigt),

123
Skriv svar