Vilken uppföljare skulle du vilja ha?

Medlem
Vilken uppföljare skulle du vilja ha?

Inte remakes eller remasters. Men ifall ni fick välja ett gammalt spel (eller nytt) där det görs en ny uppföljare på, vad hade ni valt för spel? Just nu hade jag dött av hype om tex MDK 3 skulle bli någonting.

Releasehästryttare
Medlem

Baldur's Gate 3 i samma stuk som dom tidigare, alltså inte i 3D och definitivt inte beamdogs skräpiga cinematics.

Annars är väl nummer 3 i ordningen passande för en uppföljare i en spelserie från Valve


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Half-Life 2

Edit: @Ariath klart du var 9 minuter före din gamla råttuppfödare

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Half-Life 2

Edit: @Ariath klart du var 9 minuter före din gamla råttuppfödare

Jag dödade faktiskt råttor i Candlekeep, jag födde inte upp dom


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv
Skrivet av Ariath:

Jag dödade faktiskt råttor i Candlekeep, jag födde inte upp dom

Semantik. Som min mentor ofta påminde mig om; ”Oavsett om du ger en råtta ost eller gift, kommer den en dag komma till pärleporten.”

Inaktiv

Diablo 3.... Too soon?

Fragtjuv

Half-Life 3
Baldurs Gate 3

Skulle även tycka att det var kul med en riktigt välgjord uppföljare till Mass Effect 3. Att spelat alltså tar vid några år efter trean. Det lär ju emellertid aldrig händ. Eventuellt ifall Bioware går omkull och någon annan tar hand om spelserien.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Ariath:

Baldur's Gate 3 i samma stuk som dom tidigare, alltså inte i 3D och definitivt inte beamdogs skräpiga cinematics.

Annars är väl nummer 3 i ordningen passande för en uppföljare i en spelserie från Valve

Skrivet av joelthor100:

Half-Life 3
Baldurs Gate 3

Skulle även tycka att det var kul med en riktigt välgjord uppföljare till Mass Effect 3. Att spelat alltså tar vid några år efter trean. Det lär ju emellertid aldrig händ. Eventuellt ifall Bioware går omkull och någon annan tar hand om spelserien.

Håller med. Baldurs Gate 3 hade blivit riktigt spännande

Inaktiv

Svaret på detta var länge Beyond Good & Evil 2. Nu får se hur det blir. Är lite oroad över allt fokus på online och krimskrams, men man får försöka hålla hoppet uppe.

Idag?

Ridge Racer 9 kanske? (Och inget outsourceat skit som Unbounded blev)

Nya Ape Escape och Jak & Daxter med.

Även Rayman 4 (ett tredimensionellt vill säga), typ ett Machine Games-utvecklat Duke Nukem som försöker hålla sig nånstans mellan Duke Nukem 3D och Wolfenstein: New Order, och kanske inte "uppföljare" per sig men någon behöver plocka upp James Bond-licensen igen.

Och Disney-baserade plattforms/äventyrsspel behöver en revival.

Backloggens befriare

Jag hade gärna sett att Diablo 2 fick en uppföljare.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Hired Guns


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

SHOGO: MOBILE ARMOR DIVISION helt klart! Underskattat spel


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Moderator | Testpilot

Hade intressant nog en diskussion om detta med @Gustav Höglund: och @Grukk: för ett tag sedan och mitt svar blir Super Mario RPG 2.

Konstigt val har jag fått höra många gånger. Många påpekar ofta att vi redan har Mario & Luigi-serien men det är inte för mig ett bra substitut. Problemen med de spelen för mig är att RPG-delen har blivit alldeles för fördummat, samt att handlingen har tagit många steg bakåt bara för att fokusera på humor istället.

Super Mario RPG är för mig en perfekt blandning mellan humor och en, för att vara Mario, kul och intressant story med helt nya karaktärer. RPG-elementen är fortfarande simpla men fortfarande djupare än vad vi fått på senaste. Striderna är något jag tycker Mario & Luigi gjort en stor förbättring på, men annars föredrar jag Mario RPG alla dagar i veckan.

Min gissning varför jag tycker om spelet så mycket också är för att Square utvecklade spelet. Mario + Rabbids Kingdom Battle visar att Nintendo inte behöver vara rädd för att låta en annan studio ta hand om Mario, precis som det var med Mario RPG. Snälla Nintendo gå i hop med Square Enix och ge oss uppföljaren vi förtjänar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Knights of the Old Republic III vore nog störst av allt för egen del. Det kommer nog inte att hända, tyvärr. Bioware står med ena foten i graven och det ska nog mycket till innan EA låter en annan utvecklare göra ett försök med licensen.

Annars: Ett nytt Splinter Cell av typen Chaos Theory, självklart med Michael Ironside bakom studiomikrofonen.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Company of Heroes 2, men att bli mer som ettan. Eller Dawn of War.... fast också mer som ettan. Eller StarCraft som är mer som ettan. Ett nytt Max Payne, som är mer som... ni vet vad. Ok, jag kanske inte är rätt person för detta då jag oftare tycker att ettan och ev. expansion är bättre än uppföljarna. (Listan kan ju tyvärr lätt fyllas på med Red Alert, C&C, Diablo, BF osv). Enda undantaget som jag spontant kommer att tänka på är Elder Scrolls-serien som har haft kontinuerligt bra kvalitet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Knights of the Old Republic III vore nog störst av allt för egen del. Det kommer nog inte att hända, tyvärr. Bioware står med ena foten i graven och det ska nog mycket till innan EA låter en annan utvecklare göra ett försök med licensen.

Annars: Ett nytt Splinter Cell av typen Chaos Theory, självklart med Michael Ironside bakom studiomikrofonen.

Känner på mig att det blir ett nytt Splinter Cell avslöjat på E3!

Skrivet av conthox:

Company of Heroes 2, men att bli mer som ettan. Eller Dawn of War.... fast också mer som ettan. Eller StarCraft som är mer som ettan. Ett nytt Max Payne, som är mer som... ni vet vad. Ok, jag kanske inte är rätt person för detta då jag oftare tycker att ettan och ev. expansion är bättre än uppföljarna. (Listan kan ju tyvärr lätt fyllas på med Red Alert, C&C, Diablo, BF osv). Enda undantaget som jag spontant kommer att tänka på är Elder Scrolls-serien som har haft kontinuerligt bra kvalitet.

Hade också velat ha ett nytt RTS spel som verkligen är AAA. Det känns som att folk fortfarande gillar sådana spel, undrar varför den genren har dött

Medlem

Riktigt gammalt; Harvester.

Lite senare; Alan Wake

Medlem

Stardew Valley 2

Medlem

Warhammer Age of Reckoning. Det är kanske mest nostalgi men jag hade grymt kul där.

Redaktör
Ponny

Tex Murphy del 7, och sedan en makalös final med del 8. Så som det är tänkt. Tex Murphy-spelen är kanske inte de "bästa" spelen jag vet i ordet rätta bemärkelse, men de ligger mig väldigt nära hjärtat. Pandora Directive (1996, spelade det först 1998) var närmast en religiös upplevelse. Och när Tesla Effect kom 16 år efter Overseer satt jag på riktigt och fulgrät under eftertexterna. Jag var så tacksam.

Bubblare: Little Big Adventure 3, Suikoden 6, Shenmue 3 (det kommer ju, men kommer det bli bra?)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

mad max. och krater. två svenska utvecklare möe bra spel.

1
Skriv svar