Sea of Thieves Anniversary Update Gameplay!

Ambassadör
Xbox
Sea of Thieves Anniversary Update Gameplay!

Sea of Thieves största uppdatering hittills, Anniversary Update, landar den 30:e april med en rad stora tillägg såsom PvP-modet The Arena, fiske&matlagning och nytt story content. Rare kommer att streama previews av de olika nya spelmomenten i ett gäng streams fram till release, med början idag kl 18 då man visar upp The Arena!

Några gameplayklipp från de olika nyheterna har man delat med sig av redan dock:

The Arena:

Cooking & Fishing:

Tall Tales: Shores of Gold:

HÄR finns mer att läsa om Anniversary Update och tider för previewstreamsen!

#nyhetstips #sea-of-thieves #xbox


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Ny trailer för The Arena:


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

...och en ny sida för The Arena på Sea of Thieves sida med mer info:

https://www.seaofthieves.com/arena

"The Arena is a new game mode designed to complement the existing Sea of Thieves adventure. It allows players to dive straight into on-demand competitive play with other crews for more action-focused encounters. Combining higher-stakes teamwork and strategy, The Arena provides a unique gameplay experience and a new way to enjoy the world of Sea of Thieves."


signatur

Jump in.

Inaktiv

Det här spelet har jag ett vagt minne utav

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det här spelet har jag ett vagt minne utav

Dags att fräscha upp minnet nu då, riktigt sköj är det!

Ion
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det här spelet har jag ett vagt minne utav

Hah! Instämmer. Jag spelade betan och sen hade man liksom... gjort allt? Hoppas att arena kan blåsa nytt liv i det för min egen skull!

Inaktiv

@Ion: Exakt samma här. Någon sorts arena/ BR om man vill, skulle kunna vara perfekt för detta spel då striderna var roligaste imo.

Inaktiv
Skrivet av Ion:

Hah! Instämmer. Jag spelade betan och sen hade man liksom... gjort allt? Hoppas att arena kan blåsa nytt liv i det för min egen skull!

Samma.. Spelade i nån timme och insåg att det inte skulle vara det minsta intressant i längden.

Medlem

Jag tror att den här uppdateringen blir riktigt schysst. Jag har haft en hel del kul i SoT, men det handlar definitivt om att spela med vänner och att till viss del skapa sin egen underhållning i den underbara sandlåda Rare har skapat.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Dags att fräscha upp minnet nu då, riktigt sköj är det!

Vad är det som gör det sköj numera? Jag menar gameplay var riktigt nice med vänner, men det var riktigt själlöst, båt mot båt fight handlade bara om attrition, vem som hade mest brädor och kanonkulor, ingenting nytt eller spännande att upptäcka på kartan och combat med svärd och pistol var väldigt dåligt.

Alla quest var i stort sett meningslösa, handlade bara om att få "poäng" hos riktigt meningslösa "questgivers" som bara ger cosmetics.

Hur är monsters numera? Kraken var ju bara tentakler ovanför vattenytan.

Just då var ingenting kul eller värt att göra än att attackera andra människor och båtar, vilket man tröttnade på efter en fight som varade i 40 min för man spawnade om på båten hela tiden.

Inaktiv
Skrivet av Vercadi:

Vad är det som gör det sköj numera? Jag menar gameplay var riktigt nice med vänner, men det var riktigt själlöst, båt mot båt fight handlade bara om attrition, vem som hade mest brädor och kanonkulor, ingenting nytt eller spännande att upptäcka på kartan och combat med svärd och pistol var väldigt dåligt.

Alla quest var i stort sett meningslösa, handlade bara om att få "poäng" hos riktigt meningslösa "questgivers" som bara ger cosmetics.

Hur är monsters numera? Kraken var ju bara tentakler ovanför vattenytan.

Just då var ingenting kul eller värt att göra än att attackera andra människor och båtar, vilket man tröttnade på efter en fight som varade i 40 min för man spawnade om på båten hela tiden.

Det är i princip ett mobilspel fast på PC med multiplayer-funktion... Ser inte det charmiga alls

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vercadi:

Vad är det som gör det sköj numera? Jag menar gameplay var riktigt nice med vänner, men det var riktigt själlöst, båt mot båt fight handlade bara om attrition, vem som hade mest brädor och kanonkulor, ingenting nytt eller spännande att upptäcka på kartan och combat med svärd och pistol var väldigt dåligt.

Alla quest var i stort sett meningslösa, handlade bara om att få "poäng" hos riktigt meningslösa "questgivers" som bara ger cosmetics.

Hur är monsters numera? Kraken var ju bara tentakler ovanför vattenytan.

Just då var ingenting kul eller värt att göra än att attackera andra människor och båtar, vilket man tröttnade på efter en fight som varade i 40 min för man spawnade om på båten hela tiden.

Mer av samma egentligen, fast bättre och mer funktionellt. Alla av de fyra feta uppdateringarna de släppt senaste året har utvecklat grund idén till det bättre genom att ge spelarna mer saker att göra samt att få allt att känns mer dynamiskt.

Jag hoppade tillbaka för en liten test någon gång i slutet av förra året och hade faktiskt riktigt kul.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox

En inblick i hur det nya, mer avancerade ship damage systemet kommer att fungera:


signatur

Jump in.

1
Skriv svar