Vampyrs säljsiffror suger inte, en miljon krängda exemplar! Vampyr 2 näst på tur?

Robot
Vampyrs säljsiffror suger inte, en miljon krängda exemplar! Vampyr 2 näst på tur?
Medlem

Vad kul. jag gillade spelet trots lite knepig spelkontroll. Stämningen i det mörka London var riktigt bra. Hoppas på Vampyr 2 i en annan stad. Kanske Paris eller Rom.

*** Det vore trevligt om ni "FZ" försöker dra in ännu flera "polls" i era nyheter. Statistik är något jag älskar att läsa/se. Kanske på denna nyhet. Hur bra var Vampyr? Eller hur många köpte spelet? Vilka planerar att göra det? Detta är bara ett tips och ni gör ett suveränt jobb allihopa. Keep it up!! Peace.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Trevligt, gillar det. Köpte det när det var lite smårea på titeln.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Jag tyckte Vampyr var riktigt bra! Fantastisk stämning, bra story, otrolig musik. Väldigt kul att läsa!

Ambassadör
Xbox

Kanske borde ta och testa det, finns ju smidigt på Xbox Game Pass. Hur lång speltid är det ungefär?
Några andra tips innan man dyker in?


signatur

Jump in.

Medlem

Med risk att låta negativ, vad exakt var bra?
Spelade det på release, ganska klumpiga kontroller, svartvitt moralsystem, lite stel dialog (speciellt huvudkaraktären) mm. Är inte helt säker på vad som gillades med det. Samt, det var ngn släppartikel härom månaden men det kom ju ut förra året?

Medlem

Bara dryga 1 miljon sålda ex? Det är totalt oacceptabelt!

Styrelsen bör se över sina omkostnaderna och göra sig av med en stor portion anställda så att de kan dela ut mer pengar till ägarna nästa kvartal, för som alla vet är kvartalsrapporter som inte visar ständigt ökande vinster farligare än allt annat. Kortsiktiga mål är über alles, alla som inte håller med om det är bara avundsjuka kommunister!

Skämt åsido, jag gillade stämningen i spelet utifrån det jag sett i trailers och världen spelet utspelade sig verkar ju vara någon slags mörk engelskt 1800-tals variant, vilket verkligen tilltalade mig. Men jag backade ur ett köp när jag såg hur spretiga betygen var. Så hur bra är spelet ni som testat det, är det värt att köpa på någon rea framöver?

Medlem
Skrivet av Emppill:

Med risk att låta negativ, vad exakt var bra?
Spelade det på release, ganska klumpiga kontroller, svartvitt moralsystem, lite stel dialog (speciellt huvudkaraktären) mm. Är inte helt säker på vad som gillades med det. Samt, det var ngn släppartikel härom månaden men det kom ju ut förra året?

Påväg att släppas till switch.

Medlem

Jag har spelet, gav det ca 2 timmar innan jag inte kunde spela mer. Kändes för instängt, man var inte ens i en stad, det var som att spela Witcher 1 första timmarna. Combat-systemet var riktigt dåligt enligt mig, det jag gillade var ändå storyn och hur den var tilltalande. Kanske får ge det en till chans, ligger bara där och skräpar ändå.

Gen
Medlem

Samtidigt grät Square Enix av besvikelse när Shadow of the Tomb Raider bara sålde 4,12m ex ;p

Frilansare
Skrivet av CARTMAN:

Vad kul. jag gillade spelet trots lite knepig spelkontroll. Stämningen i det mörka London var riktigt bra. Hoppas på Vampyr 2 i en annan stad. Kanske Paris eller Rom.

*** Det vore trevligt om ni "FZ" försöker dra in ännu flera "polls" i era nyheter. Statistik är något jag älskar att läsa/se. Kanske på denna nyhet. Hur bra var Vampyr? Eller hur många köpte spelet? Vilka planerar att göra det? Detta är bara ett tips och ni gör ett suveränt jobb allihopa. Keep it up!! Peace.

Vi ska försöka tänka på det, vi gillar också polls!

Medlem

gillade det inte alls, hatar sega kontroller


signatur

//monster

Medlem

Jag har inte testat detta än p.g.a de fesljumna recensionerna och vad jag tycker ser ut som väldigt stel och enkel gameplay.
Är ett stort fan av vampyrer över lag och älskar spel som Vampire The Masquerade men detta ser inte ut att träffa riktigt i prick.

Har jag fel och borde jag spela det?

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag har inte testat detta än p.g.a de fesljumna recensionerna och vad jag tycker ser ut som väldigt stel och enkel gameplay.
Är ett stort fan av vampyrer över lag och älskar spel som Vampire The Masquerade men detta ser inte ut att träffa riktigt i prick.

Har jag fel och borde jag spela det?

Vampyr briljerar i story och stämning. Det är inget Vtmb, vilket är en bra sak enligt mej. Många trodde att det skulle vara en klon eller en andlig uppföljare bara för att det är ett rpg spel med vampyrer. Vampyr är sitt egna spel och gör det bra.

Många har klagat över stridssystemet men jag anser att det är varken bra eller dåligt, det är enkelt och fungerar som det ska. Det ända som kan göra striderna dåliga är ett kameran kan stöka till det, fast det är ganska vanligt i många spel.
Fast fokuset ligger inte i striderna, det ligger i dialogerna och karaktärerna. Vampyr har en mer detektiv känsla.

Du som spelare kan välja om du vill vara monstret eller strida mot monstret inom dej. Detta gillar jag skarp.
Du kan ödelägga ett helt distrikt om du känner för det. Finns även personliga val man kan göra som kan ha riktiga konsekvenser, inte som i Mass effect där man väljer goda eller onda val som påverkar storyn. I vampyr påverkar det områden och npc's. Du kanske tror att du gör en bra sak men det kan komma och sparka dej i arslet efteråt.

Jag rekommenderar att plocka upp det på en rea om du är osäker.

Medlem

Bra spel, men om dom ska göra en tvåa får dom förbättra ansiktsanimationerna rejält. Det var fan ps2 nivå på vissa ansikten. Det hade inte gjort något om det bara var ett actionspel men det är ganska mycket dialog.

Kan man köra stealth fullt ut i detta? Striderna ser ju rätt urusla ut av de få videos man sett.

Medlem

Jag gillade verkligen Vampyr, köpte det när det släpptes och spelade igenom det flera gånger. Ser fram emot att se vad dom gör tillsammans härnäst.

Skrivet av Gen:

Samtidigt grät Square Enix av besvikelse när Shadow of the Tomb Raider bara sålde 4,12m ex ;p

Jo, men Crystal Dynamics och Eidos Montreal har 800 anställda, Dontnod har 166 och 60-80 av dom jobbade på Vampyr. Nu vet jag inte hur många hos Crystal Dynamics och Eidos Montreal som jobbade på Tomb Raider, men det var nog flera gånger mer. Och sedan så var Tomb Raider i utveckling under en längre tid också. Rätt så många fler löner som skulle betalas ut för utvecklingen av det Tomb Raider än för Vampyr.

Medlem

Förutom att striderna var FÖR många, och hela farsoten var lite väl övermäktig (för lite vanligt folk på gatorna) så var det riktigt bra. Gillade storyn skarpt. Kändes som V:TM light/ripoff till viss del.


signatur

I drank what?

Medlem
Inte mycket stealth
Skrivet av hoppalängdhopp:

Kan man köra stealth fullt ut i detta? Striderna ser ju rätt urusla ut av de få videos man sett.

Nä, inte helt, och knappt på ett vettig sätt alls. Du kommer tvingas slåss. Jag ogillade striderna i början men gjorde sen om min build efter en guide, och slutade ha problem med striderna. Man dör fortfarande enkelt men det blir ganska kul när man lär sig hur man ska göra.

@phocuz:

Okej, tack för svar.

Har varit sugen på att skaffa det här vid olika reor, men avstår nog. Att inte kunna smyga i ett vampyr spel är en dealbreaker för mig.

1
Skriv svar