Från och med imorgon kan du äntligen ändra ditt Playstation-ID

Robot
Från och med imorgon kan du äntligen ändra ditt Playstation-ID
Medlem

Kommer det att kosta ?

Kontot avslutas
Skrivet av PixelNoise:

Kommer det att kosta ?

Första gången är det gratis.
Det står även i nyheten.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Vi har en PlayStation 3 här hemma som vi kommer att byta namn på ett av kontona.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Första gången är det gratis.
Det står även i nyheten.

☺️Läst inte hela texten 🤣

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Vi har en PlayStation 3 här hemma som vi kommer att byta namn på ett av kontona.

Funkar bara på PS4, din Vita/PS3 kommer ha samma namn som innan.

Kontot avslutas
Skrivet av Tenerezza:

Funkar bara på PS4, din Vita/PS3 kommer ha samma namn som innan.

Va?
Okej, jag ska testa i alla fall.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Va?
Okej, jag ska testa i alla fall.

Jag rekommenderar dig starkt att läsa igenom sidorna för stor del av PS3 spel kommer du sluta få tillgång till dina spar filer o.s.v. och online kommer användare fortfarande se dina gamla nick, använder du PS3 fortfarande använd dig absolut inte av funktionen.

Citat:

PS3 and PS Vita games and apps do not support the online ID change feature. These games and apps, along with any games not currently listed in the Games List, could encounter the following issues:

You may lose access to content (including paid-for content) that you've acquired for those games, including content like add-ons and virtual currency.
You may lose your progress within those games, including game saved data, leaderboard data, and progress toward trophies.
Parts of those games might not function properly, both online and offline.
Your previous online ID(s) may remain visible to you and other players in some places.
You may have permanent game issues as a result of the online ID change that cannot be fixed with a revert back to your old online ID.

Medlem

Nu vill jag höra vilka namn ni byter bort

Kontot avslutas
Skrivet av Tenerezza:

Jag rekommenderar dig starkt att läsa igenom sidorna för stor del av PS3 spel kommer du sluta få tillgång till dina spar filer o.s.v. och online kommer användare fortfarande se dina gamla nick, använder du PS3 fortfarande använd dig absolut inte av funktionen.

Tack för tipset men det är ett användarnamn som jag mår psykiskt dåligt över och då tar jag hellre dessa risker.
Det är värt det.

Använder för övrigt inte det kontot heller, vill bara bli av med namnet på det.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Okej McLovin. Dags att byta.

Medlem
Skrivet av Troll1:

Nu vill jag höra vilka namn ni byter bort

Jag också!

Skrivet av Freeman79a:

Okej McLovin. Dags att byta.

Varför det? Jag tycker det vad McBra. (Inte alls sponsrad.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

SoL
Medlem

Fasen också! Jag vill byta namn men så läste jag att Bloodborne är ett av dom drabbade spelen. Jag vill verkligen inte förlora mina gubbar där.. som jag har farmat nere i chalice dungeon för att hitta dom allra bästa blood gems!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Troll1:

Nu vill jag höra vilka namn ni byter bort

Tyckte ”pinktacopowner” var coolt när jag skapa psnkontot. Ska byta


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Kontot avslutas

Nu är det äntligen bytt

Kan erkänna att jag var lite rädd för att mina spel skulle försvinna som jag har köpt efter den lilla varningen som jag fick på tråden, men så var det inte.

Det enda hemska som stod när man skulle byta användarnamn var att sådant som man köpt i spel kan försvinna men jag har aldrig köpt något i spel. Men det var på allmänt.
Det specifika med just PlayStation 3 och Vita var att det stod att man skulle starta om konsolen efter att man bytt användarnamn.

Så har ni inte köpt något i spel eller kan tänka er att börja om från början på vissa spel och att ni känner att ni behöver att byta erat användarnamn så rekommenderar jag starkt detta.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av Tenerezza:

Funkar att göra på både PS4, PS3 och Vita. Tänk bara på att du måste starta om din Vita eller PS3 efter att du har bytt användarnamn.
Lycka till!

Tack så mycket för lyckönskningarna!


signatur

ゼルダの城

Medlem

Fick det jag ville så kommer inte byta

1
Skriv svar