Blizzard snackar PvP i World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Raxxa:

tycker det är spännande att folk använder nostalgi argumentet för att säga att ingen egentligen tycker om vanilla, men missat helt att folk spelar privat servar fortfarande

Precis! Jag testade en privatserver i höstas, jag trodde det skulle vara folktomt med kanske några hundra spelare. Men det var ju helt smockfullt, folk överallt i alla möjliga levlar och zoner! 9000-nånting aktiva spelare var det på den servern enligt någon jag pratade en hel del med i chatten.
Och det vara bara en av fyra(?) servrar som det gänget höll igång i olika faser av vanilla-patchar, och sen fanns det flera andra gäng som höll i mer eller mindre privata wowservrar också...

Så nog finns det möjligheter att få en rejäl spelarbas om blizz sköter sina kort rätt. Men om dom lägger till "moderniteter" som LFG-grejen, transmute, heirlooms, inbyggd raid-hjälp o.s.v. så går det nog åt skogen, för det verkar vara sånt som de som spelar på privata vanillaservrar absolut inte vill ha.
En jag skrev med på den privata servern jag testade tyckte till och med att summoningstones borde inaktiveras för att de "motverkade socialt spelande och tog bort en viktig del av världsupplevelsen" (något i den stilen). Och jag håller nog med...

12
Skriv svar