Albion Online blir free to play

Robot
Albion Online blir free to play

Kommer fler spelare nu att "skapa sina egna berättelser"?

#albion-online, #free-to-play, #mmo


Medlem

Tänkte ge Albion en chans till. Sist jag testade Albion var det så hjärndött att jag blev förvånad.

Uppdatering! Spelade lite, känns inte som mycket har hänt sen sist, ett spel helt utan själ och 100% grind.

Moderator | Testpilot

Köpte det vid release för något år sedan och det är faktiskt riktigt kul. Det man får vara redo på dock är att det inte finns några quests/uppdrag. Ekonomin styrs av spelarna och mycket man gör är att samla resurser för att få mer pengar för att skapa diverse föremål och sälja till andra spelare. Tror många kallar det här för ett "open-world mmo", att man kan göra lite vad man vill. Hugga träd, fiska, PVPa med en guild och ta kontroll över områden, och diverse annat. Dungeons och lite andra PVE-aktiviteter finns också men det är ganska torrt.

Värt att notera är att spelet har en sorts "premium" man kan köpa som gör livet mycket lättare för dig som spelare på många olika sätt. Jag skulle inte säga att det är pay to win, men det går lite snabbare att ta sig vidare i spelet (exp och liknande).

Det mest intressanta för mig är striderna då ditt vapen och armor bestämmer vad för abilities du kan använda. T ex så kan yxor mycket bleed damage och aoe, och om du vill kan du då använda mage armor som ger dig en teleport för mobility, istället för att bara köra tung rustning som bara för att du tål mer stryk vilket oftast är mer användbart i dungeons.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

99% grinding som består av att klicka på en nod, springa till nästa, klicka på en nod, springa till nästa... och att förhandsbokare fick extrema fördelar inom den spelarstyrda ekonomin gjorde att jag bara spelade någon vecka.

Väldigt synd, då det kändes lovande innan release.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

"eller blir ftp-modellen en morot att testa?"

Jag läste det som "eller blir File Transfer Protocol-modellen en morot att testa?"

Tog några sekunder innan jag fattade vad det egentligen betydde ^^

Medlem
Skrivet av jehuty:

"eller blir ftp-modellen en morot att testa?"

Jag läste det som "eller blir File Transfer Protocol-modellen en morot att testa?"

Tog några sekunder innan jag fattade vad det egentligen betydde ^^

Trodde först att det stod Albino Online


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

-såg en/ett par sponsrade streams då det lanserades, och man verkligen märkte på hans tonläge att "wtf, tog jag den här dealen för, det e ju astrist, men jag måste låta lite uppspelt". och han streamade inte en sekund längre än han var tvungen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av jehuty:

"eller blir ftp-modellen en morot att testa?"

Jag läste det som "eller blir File Transfer Protocol-modellen en morot att testa?"

Tog några sekunder innan jag fattade vad det egentligen betydde ^^

Tänkte exakt lika när jag läste.
Förkortningen är fel.
Free to play brukar förkortas F2P


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gen
Medlem
Skrivet av Freakon:

Trodde först att det stod Albino Online

Haha jag också

Medlem

Spelade betan och sedan release. Var ett förbannat grindade och att nå högsta nivån på skills skulle ta en evighet. Tänkte att jag skulle göra det lätt för mig och köpa lite kinesguld, blev en ban på 100 år eller något sådant. Ryckte bara på axlarna och gick vidare till nästa spel. Pvp existerar inte ens, det är snara zerg vs zerg eller zergs som gankar alla som försöker samla resurser.

Medlem

Installerade klienten, uppdaterade, skapade karaktär, loggade in. Plats i kö: 6505. Om du köper prenumeration har du plats 1 i kön. Nej tack, avinstallation. Om det är det första som möter mig så vill jag inte veta hur resten ser ut.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Tänkte ge detta en chans. Men...
Köplats 6576. betala så kommer du in direkt...
vad är det för sätt?
"Våra servrar är dåliga, snälla betala för att testa"

Men jag ska ändå ge det en ärlig chans. kan nog vara kul med kompisar.
Allt jag sett om det säger att det är dåligt för ensamma men kul med medspelare.

1
Skriv svar