Star Wars Jedi: Fallen Order släpps julen 2019, utspelar sig kort efter Episod III

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

DICE har många gånger visat att de är duktiga på att göra flashiga teasers som lockar intresse; spelen de har producerat har varit av varierande kvalité. Battlefront I och II har sina stunder, men är inga klassiker.

Respawn har nu procuderat tre bra spel och kommer säkerligen rädda Star Wars-spelens framtid med ett riktigt bra släpp.

Många frågetecken dock.

Tidigare nämns det att det inte är samma team som gjort tidigare spelen i Respawn, utan ett nytt team.

Sen kan man undra hur lång tid de haft på sig och hur tidspressad releasen är.

Därefter har vi spelmotorn. Respawn har hittills bara kört med source-motorn. Om Frostbite istället används finns stor risk att de fått liknande problem många andra studios haft. Även osäkert om de fått den hjälp de behöver.

Sist men inte minst, är det här ens deras egna spel från grunden eller ett gammalt lik EA grävt fram som nu ska återupplivas likt Frankensteins monster.

Oerfaret team, tidspress, svårjobbad spelmotor, otydlig vision. Bara en utav dessa saker kan förvandla ett potentiellt bra spel till skit. Jag ger inte det här projektet någon vidare stor chans att lyckas tyvärr.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jag tycker de senaste filmerna är rätt bra. Till skillnad från katastroferna Ep I och Ep II, som på något outgrundligt vis blivit helt förlåtna för sina ogärningar. Men det är jäkligt mycket gnäll där ute på sociala media och jag tror det stjälper mer än det hjälper.

Ep I har en bra story, men dåligt utförande (delvis) och den har Jar Jar Binks, som är ett stort minus. Qui-Gon och Darth Maul är stora plus dock. Ep II tyckte jag var bra, samma med Ep III.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ep I har en bra story, men dåligt utförande (delvis) och den har Jar Jar Binks, som är ett stort minus. Qui-Gon och Darth Maul är stora plus dock. Ep II tyckte jag var bra, samma med Ep III.

Enda karaktären i Ep1-3 som var intressant var Palpatine. Han var en utav få med personlighet, motivation och ett mål att uppnå. Resten kändes bara som marionettdockor.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Enda karaktären i Ep1-3 som var intressant var Palpatine. Han var en utav få med personlighet, motivation och ett mål att uppnå. Resten kändes bara som marionettdockor.

Jag tyckte Qui-Gon var en intressant karaktär, samma med Obi-Wans resonemang runt Anakin. Hur Anakin gick från hero to villain var en intressant resa, och man fick reda på motivationen bakom personen som blev Vader. Palpatine var helt klart intressant! Dooku tyckte jag var en bra karaktär också.

Samt väldigt intressant var att Anakin inte hade en far, utan basically är the force förkroppsligad. Därav hans stora affinity till den, samt hur mirakulöst bra han är på saker och ting.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Använd bara inte tidigare Respawn spel som jämförelse (titanfall, titanfall 2 etc)
Det är ett helt nytt team inom Respawn som gör detta, tänk typ som bioware edmonton som utvecklade Andromeda. Så inte samma del av Respawn som gjort deras tidigare spel.

Good to know!

Medlem

Jag hoppas verkligen detta kan vara något i klass med de gamla Jedi-spelen Outcast och Academy. Sätter mitt hopp till Respawn, även om det eventuellt inte är samma personer som gjort Titanfall-spelen och Apex.

Snälla låt detta bli bra!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är nästan komiskt hur man har tappat allt med star Wars.
Gäller alla områden som spel film osv.
Hoppas detta kan bli nått.
Men felet är i grund och botten disney

Läser inte serietidningarna men jag tror konsensus är att de är helt ok från det lilla jag läst från folks intryck.

Medlem
Skrivet av Mirage:

samma med Obi-Wans resonemang runt Anakin. Hur Anakin gick från hero to villain var en intressant resa, och man fick reda på motivationen bakom personen som blev Vader.

Tror inte du och jag såg samma filmer.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Jäklar... det kan ju bli bra ändå men trist att det inte är samma personer. Men hur vet du att det är ett nytt team?

Från en gammal artikel:

https://www.vg247.com/2019/02/04/titanfall-3-isnt-development...

Hade lite fel i mitt uttalande, det är inte ett helt nytt team.

"According to the design director, a single-digit handfull of the developers from the Titanfall team went over to work on Star Wars Jedi: Fallen Order, but it’s essentially an all-new team making that game. The core Titanfall team is working on Apex Legends and there are currently no other projects in development."

En handfull devs från titanfall hängde med till nya teamet som jobbar på star wars spelet

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tror inte du och jag såg samma filmer.

Vilka såg du? Såg du inte karaktärsutvecklingen hos Anakin?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Prixm:

Med tanke på att Respawn har Titanfall 2 som har en stämpel för att vara en av dom bättre singleplayer kampanjerna inom ett FPS genom alla tider, och för att sedan komma ut med Apex som är det största Battle Royalet någonsin från ingenstans, när alla trodde att Battle Royales var en döende genré så har jag ett stort förtoende för Respawn!

Jag hoppas på ett RPG utav rang.

Hehe, har verkligen inte hört någonting, någonstans om titanfall 2 sp.

12
Skriv svar