Phoenix Wright släpps till Steam, PS4 och Xbone (samt Switch, såklart)

Robot
Phoenix Wright släpps till Steam, PS4 och Xbone (samt Switch, såklart)

Nu kan fler gasta "objection!".

#Phoenix-Wright


Medlem

*köper till nintendos nyaste bärbara*

Kontot avslutas

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Phoenix_Wright:_Ace_Attorney

Jag har ju hört förut att det kom till Wii (tror som WiiWare spel) så jag googlade. Har inte läst igenom så noggrant men det står med i alla fall.

Sen på startsidan här på FZ så står det att det är första gången som det kommit till något annat än DS. Det kom väl på Gameboy Advance för första gången i Japan.

Men hade det stått att det rör sig om hela trilogin samlingen som det verkar göra så kan jag nog hålla med om att det är första gången. För där har jag inte så bra koll.

Kanske dags att ändra titeln.


signatur

ゼルダの城

Medlem

400 kr? På Switch kostar det 260 om jag inte minns fel.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lasselason:

400 kr? På Switch kostar det 260 om jag inte minns fel.

Ah, såg fel, var någon bundle med soundtrack som kostade så mycket, 29 euro kostar det på Steam.


signatur
Medlem

Felaktig titel. Det finns på smartphones redan.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det finns till flera konsoler och även telefoner...

Medlem

Det är ett bra spel. Måste sägas bland alla dessa kommentarer som bara kommenterar semantik och titel.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kleptoman:

Felaktig titel. Det finns på smartphones redan.

Skrivet av DIONAPERSSON:

Det finns till flera konsoler och även telefoner...

We all have phones...


signatur
Redaktör
Ponny

Tre favoriter! Har spelat i över 100 timmar på DS, blir nog 100 timmar till nu.


signatur

En Bamseponny av folket

Kontot avslutas
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

We all have phones...

Ja, det har väl typ de flesta men de flesta kan inte spela det på sina telefoner.

Nej men du har inte svarat på det jag skrev, det var ju också liknande men rörde sig då inte om telefonen


signatur

ゼルダの城

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tre favoriter! Har spelat i över 100 timmar på DS, blir nog 100 timmar till nu.

Verkligen? Jag finner att de här spelen i viss mån tappar sin charm efter en genomspelning. Vad jag gjort istället är att kolla på det som en tv-serie på Youtube. Tittat när någon annan spelat (utan kommentarer) och det har funkat rätt så bra faktiskt.

Med det sagt så var det otroligt länge sedan jag spelade de här spelen nu, och har inte testat dessa uppdaterade versioner... Blir kanske ett köp.

Vet vi något om hur det ser ut med inställningar osv för PC?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Verkligen? Jag finner att de här spelen i viss mån tappar sin charm efter en genomspelning. Vad jag gjort istället är att kolla på det som en tv-serie på Youtube. Tittat när någon annan spelat (utan kommentarer) och det har funkat rätt så bra faktiskt.

Med det sagt så var det otroligt länge sedan jag spelade de här spelen nu, och har inte testat dessa uppdaterade versioner... Blir kanske ett köp.

Vet vi något om hur det ser ut med inställningar osv för PC?

Finns fullscreen i vettiga upplösningar i alla fall, även ändra keybinds som av någon anledning inte brukar finnas i liknande spel.

Redaktör
Ponny

@uberpwnage2.0: Jag fattar vad du menar. De där stora "OH!"- och "AH!"-twistarna har ju inte samma effekt andra gången. Samtidigt är det som en god bok för min del, men jag har ju också en grej för att läsa, spela och se om saker.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar