Star Wars Jedi: Fallen Order släpps julen 2019, utspelar sig kort efter Episod III

Robot
Star Wars Jedi: Fallen Order släpps julen 2019, utspelar sig kort efter Episod III

Lagom till helgens avtäckande bjuds vi på de första detaljerna om Respawns äventyr i en galax långt, långt borta.

#ea, #jedi-fallen-order, #respawn-enteratinment, #star-wars, #starwarsjedifallenorder, #starwarscelebration


Medlem

Epic-exclusive!

Gnällkuk
Skrivet av Sp4ceRock3R:

Epic-exclusive!

Respawn tillhör väl EA? Som med alla andra av deras titlar lät det hamna exklusivt på Origin-store. Men det är väl poppis med en sarkastisk kommentar om Epic så fort man har möjlighet nu antar jag...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av trickeh2k:

Respawn tillhör väl EA? Som med alla andra av deras titlar lät det hamna exklusivt på Origin-store. Men det är väl poppis med en sarkastisk kommentar om Epic så fort man har möjlighet nu antar jag...

Så att ungdomarna kan känna sig lite edgy, såklart!

Spelet lär säkert sälja in EA:s prenumerationstjänster. Något annat vore tjänstefel för dem.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Då det är EA så kommer jag vara riktigt skeptiskt till detta. Om det lyckas så vore det kanon, dock blir det inget pre-köp för min del och jag väntar till recensioner finns ute då mitt förtroende för dem är sänkt i botten efter Andromeda och Anthem.


signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 5700X | GPU: AMD Radeon RX 7900 XT 20gb | RAM 32gb ddr4 3600mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb
PS5 2,8TB || Iphone 14 128gb || Nintendo Switch || LG B9S OLED 55"

Gnällkuk
Skrivet av Ashashiva:

Då det är EA så kommer jag vara riktigt skeptiskt till detta. Om det lyckas så vore det kanon, dock blir det inget pre-köp för min del och jag väntar till recensioner finns ute då mitt förtroende för dem är sänkt i botten efter Andromeda och Anthem.

Sätter större förtroende till Respawn, de har ju knappast ett dåligt trackrecord. Får hoppas att inte EA kastar dem under bussen en gång till bara...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kan man prova detta på origin premium så är jag lätt på


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Star Wars kan ju bli riktigt fint. Bara inte EA förstör detta genom att bl a tvinga Respawn att trycka i en massa onödiga microtransaktioner exempelvis, eller stressa ut ett halvfärdigt spel eller ett tidsmässigt för kort spel som sedan ska släppas i delar som DLC...

Eller i bästa fall står Disney med en hagelbössa bakom EA och hotar med våld om de inte väljer att lägga manken till med deras Star Wars den här gången....


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av magma:

Kan man prova detta på origin premium så är jag lätt på

Ja man ska få hela spelet en vecka innan

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Sätter större förtroende till Respawn, de har ju knappast ett dåligt trackrecord. Får hoppas att inte EA kastar dem under bussen en gång till bara...

EA är inte så hett nej, men det skulle inte förvåna mig om det är Disney som kommer kasta dom under bussen, att dom kommer in och börjar styra och ändra i story samt karaktärer.

Jag har inga större förhoppningar på story och karaktärer, gameplay kan säkerligen bli bra med Respawn i spakarna. Jag hoppas självfallet jag har fel gällande det första jag skrev.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hoppas att man är Jar-Jar binks

Medlem

Älskar Star Wars. Ska bli kul att se vad det är. Vill görna ha gameplay inte bara en trailer. Och gärna gameplay på hur det kommer se ut. Inge fake gameplay.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Otroligt spännande att få se vad det blir av detta spel. Men, samtidigt är man försiktig med förväntningarna. FoC, TFU, TFU2, TOR, 1313, EA Battlefront 1 o 2. Star Wars - spel är dåliga på att passa in på förväntningarna. Det liksom alltid dyker upp sånt som förstör.

Medlem

Jag är mest nyfiken på att se något nytt av Respawn, snarare än Star Wars i sig. Blir spännande att se vad de går för!

Medlem

I den eviga väntan på KOTOR 3 får man nöja sig med allt godis man kan få... Jag hoppas och tror att Respawn kan leverera!

Medlem

EA = Mjölka, Origin, Micro-transaction och P2W.
Disney = woke go broke.

nEAj tack för min del!

Medlem

Så det är baserat på den hemska Disney världen?
Hard pass.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det är nästan komiskt hur man har tappat allt med star Wars.
Gäller alla områden som spel film osv.
Hoppas detta kan bli nått.
Men felet är i grund och botten disney


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Sätter större förtroende till Respawn, de har ju knappast ett dåligt trackrecord. Får hoppas att inte EA kastar dem under bussen en gång till bara...

Skrivet av Fezk:

EA är inte så hett nej, men det skulle inte förvåna mig om det är Disney som kommer kasta dom under bussen, att dom kommer in och börjar styra och ändra i story samt karaktärer.

Jag har inga större förhoppningar på story och karaktärer, gameplay kan säkerligen bli bra med Respawn i spakarna. Jag hoppas självfallet jag har fel gällande det första jag skrev.

Skrivet av Luciphear:

Jag är mest nyfiken på att se något nytt av Respawn, snarare än Star Wars i sig. Blir spännande att se vad de går för!

Skrivet av Mufflot:

I den eviga väntan på KOTOR 3 får man nöja sig med allt godis man kan få... Jag hoppas och tror att Respawn kan leverera!

Använd bara inte tidigare Respawn spel som jämförelse (titanfall, titanfall 2 etc)
Det är ett helt nytt team inom Respawn som gör detta, tänk typ som bioware edmonton som utvecklade Andromeda. Så inte samma del av Respawn som gjort deras tidigare spel.

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Använd bara inte tidigare Respawn spel som jämförelse (titanfall, titanfall 2 etc)
Det är ett helt nytt team inom Respawn som gör detta, tänk typ som bioware edmonton som utvecklade Andromeda. Så inte samma del av Respawn som gjort deras tidigare spel.

Jäklar... det kan ju bli bra ändå men trist att det inte är samma personer. Men hur vet du att det är ett nytt team?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Med tanke på att Respawn har Titanfall 2 som har en stämpel för att vara en av dom bättre singleplayer kampanjerna inom ett FPS genom alla tider, och för att sedan komma ut med Apex som är det största Battle Royalet någonsin från ingenstans, när alla trodde att Battle Royales var en döende genré så har jag ett stort förtoende för Respawn!

Jag hoppas på ett RPG utav rang.

Medlem

@Pretorian24:

https://www.gamereactor.se/nyheter/709383/Star+Wars+Jedi+Fall... hitta denna.

Gruppen leds av Stig Asmussen. Han gjorde bland annat God of War 3.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skrivet av Molotov:

Det är nästan komiskt hur man har tappat allt med star Wars.
Gäller alla områden som spel film osv.
Hoppas detta kan bli nått.
Men felet är i grund och botten disney

Felet är inte Disney egentligen. Det är svårt att infria hängivna fans förväntningar, helt enkelt.
Det hade Lucasfilm problem med redan för 20 år sedan.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Tror man skall hålla hypen i schack. Det är EA och Respawn har aldrig gjort ett RPG. Detta är mest troligt ett arkad action spel typ Batman Arkham city etc eller likt de äldre Jedi Knight spelen som i princip var FPS spel men med third person och melee combat.

Medlem

Kanske får vi ett nytt Battlefront i höst, ändå? Eller så väljer EA att ligga lågt efter allt rabalder. Blir nog lite matigt med två Star Wars-spel samtidigt är det två helt olika typer av genrer?

Däremot vet vi med högst sannolikhet att en uppföljare till Plants Vs Zombies 2 är på ingång och det har tisslats om att Respawn arbetar på en "annorlunda" upplevelse i TitanFall-universumet- kanske släpps det redan i höst?

Kontentan: vi får se helt enkelt.

Skrivet av Aletheides:

Tror man skall hålla hypen i schack. Det är EA och Respawn har aldrig gjort ett RPG. Detta är mest troligt ett arkad action spel typ Batman Arkham city etc eller likt de äldre Jedi Knight spelen som i princip var FPS spel men med third person och melee combat.

Det är väl inte RPG som efterfrågats eller ens varit tal om? Många har önskat uppföljare på Jedi Knight eller SW-spel med ett liknande upplägg.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Felet är inte Disney egentligen. Det är svårt att infria hängivna fans förväntningar, helt enkelt.
Det hade Lucasfilm problem med redan för 20 år sedan.

Hängivna fans, nej. Men vanliga fans är lätta. Dock med Darth Emo, Mary Sue och hela feministskiten som de gjort med VII och VIII är bara katastrof.

Hoppas detta påminner om Jedi Academy vars ljussabelstrider är de bästa som de gjort i något SW spel, någonsin. Implementeringen av the force i JA var också väldigt bra.


signatur

I drank what?

Skrivet av Mirage:

Hängivna fans, nej. Men vanliga fans är lätta. Dock med Darth Emo, Mary Sue och hela feministskiten som de gjort med VII och VIII är bara katastrof.

Hoppas detta påminner om Jedi Academy vars ljussabelstrider är de bästa som de gjort i något SW spel, någonsin. Implementeringen av the force i JA var också väldigt bra.

Jag tycker de senaste filmerna är rätt bra. Till skillnad från katastroferna Ep I och Ep II, som på något outgrundligt vis blivit helt förlåtna för sina ogärningar. Men det är jäkligt mycket gnäll där ute på sociala media och jag tror det stjälper mer än det hjälper.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Inaktiv

Största bristen i Battlefront 2's story (som faktiskt försöker rätt hårt och är rätt intressant i hur den utspelar sig mellan episod 6 och 7) var verkligen själva spelmotorn. Jättevackra och imponerande vyer absolut men gameplaymässigt går det inte en sekund utan att man tänker på att de har fått arbeta med storykampanjen i en motor gjord för stora multiplayermatcher.

Hoppas Respawn använder Source istället för Frostbite.

DICE har många gånger visat att de är duktiga på att göra flashiga teasers som lockar intresse; spelen de har producerat har varit av varierande kvalité. Battlefront I och II har sina stunder, men är inga klassiker.

Respawn har nu procuderat tre bra spel och kommer säkerligen rädda Star Wars-spelens framtid med ett riktigt bra släpp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar