XBOX/PS4/NINTENDO/PC: Vad väljer ni och varför?

Medlem

1) Spelar på PC
2) Spelar på Mobilen

Medlem

Xbox och PC. Xbox för bekvämligheten av bakåtkompatibiliteten och multiplayerlir som Halo. PC för de exklusiva spelen och sporadiska nostalgiresor bakåt i tiden.

Avstängd

Pre-Steam pc-spel med moddar. Annars föredrar jag nog faktiskt Xboxes något före Playstations av någon anledning. Trevligare interface. Men min main plattform to go blir PS4an helt klart. Mest, bäst och flest spel där.

Medlem

PC. mest flexiblet.
Om det måste vara konsoll så kör jag helst på Playstation.

Medlem

Jag spelar på konsol (xbox) 90%, PC 10%.

Medlem

PC för det mesta. Drar mig dock gärna tillbaka till soffan eller sängen med Switch.

Har en bra dator, så föredrar spel med bra grafik. Sedan är tangentbord och mus oftast att föredra.
Det är väldigt bekvämt att ligga ner och spela något lättsamt på en handhållen enhet, och Switch gör det perfekt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Spelar mest på PC som jag kopplat till tv:n. Föredrar dock handkontroll om jag får välja istället för M & K. Blir en del spelande på Xbox One också som jag installerat i sovrummet om t ex flickvännen använder Tv:n. Spelade en del på mobilen tidigare en har nästa helt slutat med det. Blir nog en Switch när nya versionen kommer. En PS är jag inte så sugen på men kommer absolut att testa PS now.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Loevet:

@uberpwnage2.0: det hade varit en intressant situation, men det finns viss risk för att vi skulle hamna i handgemäng över vem som ska spela ett spel på en given konsol. "Jag vill spela på PS4:a", "Nej men jag ska kolla Netflix-serie på tv:n", "Ok, men då får jag spela på Switchen", "Nej det kan du inte göra, jag har ju min kopia av Tales of Vesperia i den, det kan du ju inte rucka på!"

Ska tilläggas att jag faktiskt sålt av de flesta system jag haft flera exemplar av, så nu är det faktiskt bara 3DS:erna och PS Vitorna jag har flera exemplar av. Nästan rimlig nu!

Låter ju bara som att vi får ge och ta som vilket förhållande som helst.

Jag hör av mig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

PC!

EVE online, känslan, EVE online, hastigheten i manövrar, EVE online, precision, EVE online, ingen aim help, EVE online, Listan kan fortsätta i all ändlighet, EVE online...

Medlem
Skrivet av Mirage:

@Natrium: Vem tvingar dig spela på konsoll? Seriös fråga. För om det handlar om konsollexklusiva spel så är det din självdisciplin/integritet som spökar med "jag blir tvingad" uttalanden.

oj oj oj. ja.... nä jag orkar inte lägga mer tid på detta.

Inaktiv
Skrivet av cRYPT0NiT3:

PC!

EVE online, känslan, EVE online, hastigheten i manövrar, EVE online, precision, EVE online, ingen aim help, EVE online, Listan kan fortsätta i all ändlighet, EVE online...

Är EVE online värt att satsa på för en person som inte var med från början? Är det för komplicerat att komma in i?
Är det fortfarande fett? (Antar det är episkt med tanke på att du prisar det så hårt )

Medlem

En sån här tråd är ju aldrig komplett utan

KoP
Medlem
Skrivet av Demonsluger:

Onödigt att inflika en sådan bild då tråden hittills varit rumsren kan man tycka. -_-

Medlem

Det skiftar rätt ofta men just nu är det

1. PC
2. IPad
3. PS4
4. XboxOne

Ett tag var det mer eller mindre bara ps4. Förra generationen var det 99% xbox360 och väldigt sällan pc och knappt alls playstation. Men jag känner att apc gått bra nu och att playstation verkligen slagit genom denna generationen. Xbox däremot är mer eller mindre helt trasig, jag förstår inte riktigt varför för jag tycker stt 360 var mer eller mindre den ultimata spelmaskinen.
3.

Medlem

1. PC
2. Ps4 Pro
3. Xbox One X
4. Switch

Pc: för att jag kan anpassa mer från inställningar till vilka tillbehör och delar jag vill ha


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Det är spelen som bestämmer vilken plattform jag spelar på och inte tvärt om.

Nu har det mest blivit Gamecube, PS4 och PC. Men är lite småsugen på att dra igång mitt N64.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

1. Ps4
2. PC
3. Xbox One
4. PsVita
5. PSP

Den ordningen har det blivit, men det går i vågor också. Strategispel spelas ju bara på PC medan jag föredrar spel som God of War på konsol.

Avstängd

Ps4 har blivit mitt första val på de sista åren.
PC på andra plats
Vita för on-the-road gaming

Switch har jag noll intresse för och Xbox One är bara helt onödig för mig. Dels då jag även kör PC och dels för att det finns på ett ungefär exakt noll spel till den som är av intresse för mig.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

PC och PS4 Pro, men det blir mest på PS4 Pro pga 55" TV, skön fotölj och för att min gamla PC behöver bytas ut. Den har 2600K och ett GTX1070, så den är ju vassare än PS4:an (och jag har ju 10x fler PC-spel) men den är tyvärr lite ostabil. Det blir en Ryzen 2 i sommar och sedan blir det nog mest PC igen; kanske ihopkopplad med TV:n.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

PC såklart!

orkar inte med konsoler med streckgubbar och grafik som påminner om pong
https://sv.wikipedia.org/wiki/Pong

NuZ
Testpilot
Skrivet av Dragonflame:

PC såklart!

orkar inte med konsoler med streckgubbar och grafik som påminner om pong
https://sv.wikipedia.org/wiki/Pong

Du har nog helt missuppfattat charmen med spel. Grafik är inte ens 1/4 av vad ett spel är.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Dragonflame: Du har nog inte spanat in Horizon: Zero Dawn och Red Dead Redemption 2 gissar jag?


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Uteslutande PC just nu, då jag inte äger nån konsoll från de senaste generationerna. Men jag är ju sugen på att köpa, inköp blir isåfall enligt denna ordning:

1. Switch
2. PS4

Xbox klarar jag mig utan, av den enkla anledningen att de spel jag vill åt finns också på PS4 eller PC.


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av Loevet:

@Dragonflame: Du har nog inte spanat in Horizon: Zero Dawn och Red Dead Redemption 2 gissar jag?

...Eller någon konsol alls sedan den urspungliga NES.
Inte ens då bestod grafiken av "streckgubbar och grafik som påminner om pong."

Men han ville kanske bara trolla.

On topic: Spelar på PC och PS4.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

@anon_326725: Det är aldrig för sent att börja spela EVE online, dessutom är det free to play en lång stund i början + alltid om man så önskar. Givetvis finns det begränsningar då.

Det händer mycket i EVE rymden för tillfället

Men det är communityn, spelarna och allt det som är så j**** bra i det spelet mot andra spel.

jbx
Medlem

One X - dagligen.
Ps4 Pro - exklusiva godingar.
Switch - någon timme i månaden.
PC - Strategi någon gång per år.
Mobil - inte sedan snake på Nokia 3210...


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Är EVE online värt att satsa på för en person som inte var med från början? Är det för komplicerat att komma in i?
Är det fortfarande fett? (Antar det är episkt med tanke på att du prisar det så hårt )

Ja då det är fortfarande värt det. Hyfsat svårt och komplicerat att komma in i så det viktigaste för att börja spela det är att hitta ett bra noobvänligt corp snabbt.

Medlem

Antingen PC eller PS4. Beror på om spelet är bäst med mus eller handkontroll. Shooters är ett helvete på konsol och racers är tråkiga på pc tex. Sen att vissa exklusiva spel tvingar dig att använda fel är inte hela världen.
Om jag hade köpt någon till konsol så hade det varit Switch då konsolen har en del intressanta exklusiva spel medans jag inte kan tänka på någon annan titel än Sunset Overdrive på rak arm för Xbone.

Medlem
Genomskinligt skryt var'e här!

Fyra val! 4! Ändå listar vissa ALLT dom äger. Skärmar. Komponenter. Kontroller.. Alltså.. SLUTA VA SÅ OTROLIGT "CRINGE"! LOL!

OnT: PS4:an har tagit hem denna generationen av konsolerna, för min egen del. Tack för ordet!

😉

123
Skriv svar