Efter Shadow of the Colossus – (vagt) rykte om att Bluepoint gör om Demon's Souls

Robot
Efter Shadow of the Colossus – (vagt) rykte om att Bluepoint gör om Demon's Souls

Nästa projekt blir omtolkning snarare än remake.

#bluepoint-games, #demons-souls, #nyhetstips


Medlem

Bara de inte tolkar för mycket. Känns som att fansen inte kommer uppskatta om spelet känns annorlunda. Men efter SotC har jag stort förtroende för Bluepoint.

Medlem

Kan det innebära att de ska försöka göra så att spelvärlden håller ihop? Vore trevligt. Samt att göra om närmare alla bossar eftersom de är verkligen helt förstörda i originalet. Alla bossar går ju att bugga totalt och även om man inte gör det är de för lätta.

Testpilot

Hoppas att det stämmer. Det enda spelet i Souls serien som jag inte har spelat ännu.

Medlem

En "re-envisioning" låter som någonting i stil med Resident Evil 2 och det känns inte riktigt som att Demon's Souls behöver en sådan.

Jag hoppas på första Metal Gear Solid.

Medlem

Hoppas de fortfarande har Mike Carter som Blacksmith Ed. Det grövsta röstskådespeleri jag nånsin hört.

Medlem

Så att det skulle handla om demon's souls var endast baserat på "character, armour, and weapon assets"?
Väldigt långsökt i såna fall.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Hoppas att det stämmer. Det enda spelet i Souls serien som jag inte har spelat ännu.

Samma här. Nästan allt, håller på att ta mig igenom Sekiro just nu (Älskar det) men vill verkligen köra Demon Souls.

Medlem

Det tråkiga med detta är att det då blir Playstation-exklusivt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det tråkiga med detta är att det då blir Playstation-exklusivt.

Ptja, som med Bloodborne var ju Sony de som låg bakom spelet finansiellt, så det borde inte förvåna någon direkt


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

@marsson90: Nej klart det inte skulle förvåna, men det är fortfarande tråkigt.

Det som skulle förvåna är om det det kom till alla plattformar, vilket jag hoppas om detta rykte nu stämmer.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Så att det skulle handla om demon's souls var endast baserat på "character, armour, and weapon assets"?
Väldigt långsökt i såna fall.

Precis vad jag skulle skriva. Typ ALLA rpg har rustningar och vapen resurser

1
Skriv svar