Största besvikelsen.

Medlem

MCC ligger högt på listan och Andromeda likaså.

Medlem
Skrivet av autograph:

Utan rangordning och motivering, (jag orkade inte sortera).
Här är de 18 spel som är mina största spelbesvikelser,
och som jag ångrar mest att jag köpt, någonsin!

Min värsta spel-lista:
Test Drive: Unlimited
Homefront
Frontlines: Fuel of war
Kane and Lynch: Dead Men
Eva Cash
Vin Diesel: Wheelman
True Crime: Streets of LA
Driver: Parallel Lines
Total Overdose
COD: BlOps IIII
Need for Speed-Rivals, (2013), och NFS, (2016).
Far Cry (Alla!)
Just Cause (Alla!)
Duke Nukem Forever
Crysis
Max Payne 3
Aliens: Colonial Marines

Merparten utav spelen kan jag förstå men alla Far Cry och Just Cause?
Jag slutade köpa båda spelen efter 2:an. Lura mig en gång är en sak. Lura mig andra gång, okej nu får det vara nog.

Lura mig för fjärde, femte gången....

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Merparten utav spelen kan jag förstå men alla Far Cry och Just Cause?
Jag slutade köpa båda spelen efter 2:an. Lura mig en gång är en sak. Lura mig andra gång, okej nu får det vara nog.

Lura mig för fjärde, femte gången....

Samma här, kört 1an, skippade 2an, körde 3an och redan där kände jag att det var för repetetivt.. inte rört serien sen dess och känner mig inte de minsta sugen på det heller.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Det är ytterst sällan jag blir besviken på spel. Mest för att jag har ganska lågt ställda förväntningar och i princip ALDRIG köper nya spel. Håller man sig i rea-backarna så kommer man både billigt undan och kan sällan bli besviken för att man vet ungefär vad man får. Men jag har ett par nitlotter i ämnet.

Första FarCry blev en besvikelse för mig en bit in i spelet. Så fort de introducerade monster och skit så kändes det inte värt att spela vidare. De övriga spelen har däremot inte varit besvikelser utan jag har fått precis vad jag förväntat mig av dem. Sen att de blir långtråkiga vad det lider utgör ingen besvikelse. Inte för mig i alla fall.

Destiny 2 är väl den senaste besvikelsen. Jag hade hoppats på en stark historia för att åtminstone göra skäl för hjärndött skjutande och samlande. Eftersom jag inte har spelat första spelet och inte fick något alls förklarat i uppföljaren så sket det sig totalt. Trist.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Halo 5
343i kör Halo djupare och djupare i graven :/

Medlem
Skrivet av makarickiri:

Halo 5
343i kör Halo djupare och djupare i graven :/

Tja säga vad man vill om gamla Bungie men de verkade åtminstone förstå sig på design, var lite mer självkritiska och ödmjuka.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Ge Alan Wake ett försök. Det äger!

Har gett det ett försök till nu när Epic ger bort det gratis.
Men nä, jag kan verkligen inte tycka om det. Jag kan se att många gör det men för mig är det bara B.

Näväl, ingen större förlust. Finns massor av andra spel som jag kan spela.

Medlem

Assassin´s Creed

Jag har en ny till listan; "Wolfenstein: Youngblood". Vilket svek mot alla som har köpt och älskat de tidigare spelen. Jag förstår inte hur man kan misslyckas så grovt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Final Fantasy var ju så gott som serien som fick mig att ta upp tv-spel som prioriterad hobby. Så det fanns en tid då jag trodde att Square Enix omöjligen skulle släppa något sämre än ett 7/10-spel.

Besvikelserna har varit många sen dess...

Final Fantasy Crystal Chronicles Echo of Time: Ett DS-spel på Wii. Äckligt barskrapat RPG där man inte ens kan designa sina karaktärer mer än ras och eventuellt kön, utöver namn.

Four Heroes of Light: Föregångaren till Bravely Default som saknar stridssystemet som gör BD intressant. Återigen ett barskrapat RPG, blek grafik.

Final Fantasy XIII: Spelbart och riktigt jävla snyggt, Men så dumt. Kan rabbla massor med saker som inte klicka med mig, så som töntig story, horribla karaktärer med seriens sämsta namn, game over om ledare dör trots att rollen går att cirkulera och de andra karaktärerna kan heala dig, tråkig stridsmekanik etc. etc. XIII-2 var bättre men jag vill aldrig återvända till det spelet igen. Lightning Returns åkte upp i hyllan efter en timme.

Final Fantasy XV: Ska erkänna att jag aldrig var hype inför detta spel. Spela några timmar. Ser inte vad som ska underhålla, alls.

Dissidia NT: Den som svider mest. De första två spelen till PSP var kanon och jag har längtat efter en uppföljare till så väl PS3 som PS4. Så utannonserar man spelet och långsamt förstör man formulan så gjorde PSP-spelen så bra. Nt är en bastadisering. Fult är det också.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Company of Heroes 2

För mig var det första Company of Heroes med sina expansioner det bästa RTS-spel jag spelat, och är det än idag. Hade riktigt höga förväntningar inför 2:an, men tyvärr var den en rejäl besvikelse. Ljuden var mesiga och utseendet var inte alls så enhetligt som i ettan. Snön och kylan i 2:an bidrog inte utan gjorde spelet sämre.

Nu hoppas jag däremot på Iron Harvest, har höga förväntningar där!

Medlem

Gears of war : Judgement
Battlefield V

Inaktiv

Otroligt intressant att se vad folk anser vara besvikelser som man själv gillar. Visar bara vilken mångfald det finns bland gamers Kul tråd!

Skriv svar