Spelare säger ifrån när Fallout 76 får icke-kosmetiska köp

Robot
Spelare säger ifrån när Fallout 76 får icke-kosmetiska köp

Bethesdas PR-avdelning har saker kvar att lära.

#bethesda, #fallout-76


eld
Medlem

Jobbigt när man förlorar goodwill snabbare än vad man kan sälja atoms.

Medlem

Inte förvånad att spelet går mot pay 2 win.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Någon förvånad?

Medlem

Vilka är det som blir sura? Finns det folk som lirar spelet?

Medlem

Jag börjar bli orolig för elder scrolls 6

Medlem

Som sagt, än en gång visar Bethesda att det inte går att lite på dem. Uselt. Som vanligt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Bethesda är ju urmodern för moderna micro-transactions. Vem kommer inte ihåg horse armor liksom?

phi
Medlem

Stäng alla servrar och låt skiten bara dö. Acceptera och gå vidare.

Medlem

För er som inte blitt anti Bethestda och hater mot Fallout 76. Hur är spelet nu mot när det släpptes, har det kommit något mera skoj att göra, vad skulle få mig att vilja spela det? 188kr kostar det på PS4 och med tanke på hur dåligt utbudet är just nu så är jag lite sugen på att köpa det bara för att testa. Finns liksom inget spel jag ser fram emot just nu förrutom Anno 1800.

Medlem

Det är intressant att Bethesda fortsätter att aktivt hata sina fans och spelare, precis när allt strul lagt sig och man trodde att Bethesda lärt sig nåt så kommer de upp med nåt nytt... helt fantastiskt att man kan gå från avgudad RPG-skapare till hatad P2W-skapare som inte lyssnar på kunder eller tar lärdom av sina misstag. Är det EA's most-hated-company-pris de är ute efter eller hatar de bara spelare? Vet att det är endast deras Q-rapporter som de tittar på men vore bra om de även blickade framåt längre än tre månader i taget...

Är riktigt riktigt orolig för TES6 och även Starfield. Om de misslyckas med dem så är det adjöss med Bethesda och de lär väl då köpas upp av EA eller Activision och kastas på kyrkogården som allt annat de två köper upp.

KoP
Medlem

Ibland är det fantastiskt hur bortkopplade företag verkar vara ifrån sin kundbas. För Bethesda så borde det ju inte komma som en överraskning att spelarna skulle reagera negativt på detta påhitt kan man tycka. 🤔

Medlem

För PvP gör det antagligen extremt liten skillnad då vapnen är helt trasigt obalanserade ändå. Men för PvE-spelare kan det väl göra lite skillnad, antar jag.

Väldigt tråkigt att de som styr projektet är helt bortkopplade från verkligheten.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Det är intressant att Bethesda fortsätter att aktivt hata sina fans och spelare, precis när allt strul lagt sig och man trodde att Bethesda lärt sig nåt så kommer de upp med nåt nytt... helt fantastiskt att man kan gå från avgudad RPG-skapare till hatad P2W-skapare som inte lyssnar på kunder eller tar lärdom av sina misstag. Är det EA's most-hated-company-pris de är ute efter eller hatar de bara spelare? Vet att det är endast deras Q-rapporter som de tittar på men vore bra om de även blickade framåt längre än tre månader i taget...

Är riktigt riktigt orolig för TES6 och även Starfield. Om de misslyckas med dem så är det adjöss med Bethesda och de lär väl då köpas upp av EA eller Activision och kastas på kyrkogården som allt annat de två köper upp.

Skrivet av KoP:

Ibland är det fantastiskt hur bortkopplade företag verkar vara ifrån sin kundbas. För Bethesda så borde det ju inte komma som en överraskning att spelarna skulle reagera negativt på detta påhitt kan man tycka. 🤔

Skrivet av Dunder:

För PvP gör det antagligen extremt liten skillnad då vapnen är helt trasigt obalanserade ändå. Men för PvE-spelare kan det väl göra lite skillnad, antar jag.

Väldigt tråkigt att de som styr projektet är helt bortkopplade från verkligheten.

Och ni äger spelet själva eller? Bara en undran?

Medlem

Känns som det är vanligt förekommande över hel spel-branschen, tyvärr.

Inaktiv

Jag tycker det är värre att så många faktiskt köpte Fallout 76 trots den information som fanns om spelet på förhand. Det kommer ju endast motivera Bethesda att göra liknande spel framöver.

Medlem

Varför inte dela spelet i tre delar?:

- En med PvE där folk kan köpa vad F dom vill för det är ingen PvP.
- En med PvP där folk bara kan köpa cosmetics osv, som inte påverkar PvP-upplevelsen mer än visuellt, ljud o dyl
- En med PvP där folk kan köpa vad F dom vill - och alla är med på att vem som helst kan köpa sig till fördelar


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Varför inte dela spelet i tre delar?:

- En med PvE där folk kan köpa vad F dom vill för det är ingen PvP.
- En med PvP där folk bara kan köpa cosmetics osv, som inte påverkar PvP-upplevelsen mer än visuellt, ljud o dyl
- En med PvP där folk kan köpa vad F dom vill - och alla är med på att vem som helst kan köpa sig till fördelar

För dom kan inte ens leverera en produkt, ännu mindre tre olika.

Medlem

@robbis: Vad har det med saken att göra? Ja, jag äger spelet, och har försökt spela spelet, men gång på gång åkt på deras trasiga patchar, rollbacks, buggar och deras gnidiga P2W (som de dyrt och heligt lovade att aldrig implementera!) och till slut gav jag upp. Alla problem och snedsteg är ju väldokumenterade av väldigt många spelare, youtubers och testare så du behöver knappast äga spelet för att ha en åsikt om spelet och dess utvecklare.

Medlem
Skrivet av kaealy:

För dom kan inte ens leverera en produkt, ännu mindre tre olika.

Ok, fair enough


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av robbis:

Och ni äger spelet själva eller? Bara en undran?

Har spelat sen betan, ja.

Skrivet av conthox:

Varför inte dela spelet i tre delar?:

- En med PvE där folk kan köpa vad F dom vill för det är ingen PvP.
- En med PvP där folk bara kan köpa cosmetics osv, som inte påverkar PvP-upplevelsen mer än visuellt, ljud o dyl
- En med PvP där folk kan köpa vad F dom vill - och alla är med på att vem som helst kan köpa sig till fördelar

Har aldrig sett något spel göra det, så varför skulle Bethesda göra det?
Det skulle splittra spelarbasen på tok för mycket.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Har aldrig sett något spel göra det, så varför skulle Bethesda göra det?
Det skulle splittra spelarbasen på tok för mycket.

Jag har då sett flera: LotRO, WoW har det säkert också, flera av de andra MMORPG med. Fallout 76 har det ju nästan i och med att man kan flagga sig som "non hostile" eller vad det kallas, samma sak med Dark Zone i The Division 1&2. Steget därifrån att låta alla PvE logga in på en separat server borde inte vara så långt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Har spelat sen betan, ja.

Har aldrig sett något spel göra det, så varför skulle Bethesda göra det?
Det skulle splittra spelarbasen på tok för mycket.

Spelar du fortfarande?

Medlem
Skrivet av mrpijey:

@robbis: Vad har det med saken att göra? Ja, jag äger spelet, och har försökt spela spelet, men gång på gång åkt på deras trasiga patchar, rollbacks, buggar och deras gnidiga P2W (som de dyrt och heligt lovade att aldrig implementera!) och till slut gav jag upp. Alla problem och snedsteg är ju väldokumenterade av väldigt många spelare, youtubers och testare så du behöver knappast äga spelet för att ha en åsikt om spelet och dess utvecklare.

Var mest nyfiken, för jag är less på att folk lyssnar på just youtubers utan att ha provat själva och sedan börjar med allt hat m.m och jag är fullt medveten om klagomålen som bethesda fått för Fallout76.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag har då sett flera: LotRO, WoW har det säkert också, flera av de andra MMORPG med. Fallout 76 har det ju nästan i och med att man kan flagga sig som "non hostile" eller vad det kallas, samma sak med Dark Zone i The Division 1&2. Steget därifrån att låta alla PvE logga in på en separat server borde inte vara så långt.

Det är ett väldigt stort steg, som jag som sagt inte sett någon annan utvecklare ta ännu. Men du menar alltså att LotR har tre helt separerade typer av servrar?

Skrivet av robbis:

Spelar du fortfarande?

Nån gång i veckan, kanske.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nån gång i veckan, kanske.

Då kan det väl inte vara så dåligt? Kommer dom kunna rädda det? är det värt 188kr?

Medlem
Skrivet av robbis:

Då kan det väl inte vara så dåligt? Kommer dom kunna rädda det? är det värt 188kr?

Jag hade önskat att det var mycket mer survival-fokuserat, snarare än en loot grinder där man bara gör samma sak om och om igen.

PvE är ganska intressant innan man är färdig de quests och historier som finns. End game PvE är tyvärr ganska tråkigt.

PvP kan vara kul en stund, tills man springer på någon med vapen som dödar en på under sekunden, även när man har sin power armor.

Basbyggandet kunde de gjort så mycket mer med, nu är det mest en bisyssla som inte direkt ger någonting.

De verkar lägga till en hel del innehåll nu (som borde varit med från start), men att de bästa vapnena är så galet overpowered och inte går att få utan massa tur och repetetivt grindande gör att jag inte orkar spela så mycket längre.

Gillar man Fallout så tycker jag dock att det absolut är värt 200kr för att testa det. Det finns trots allt en hel del välskrivet/välinspelat material att läsa/lyssna på.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

KoP
Medlem

@robbis:

Nej men uppenbarligen är en del upprörda och det kan man väl sympatisera med utan att man behöver äga spelet?

Medlem

Spelar spelet, och jag tycker det är bra att communityn säger ifrån. Dom borde fokusera mer på cosmetics, snyggare cosmetics som man vill skaffa sig.

Brukar läsa fo76 reddit ganska mycket och kan tillägga att det var någon som lade detta som ett förslag. Några spelare har även lagt förslag om att kunna betala en insult bot med atom points för att förolämpa någon i spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

12
Skriv svar