Xbox Game Pass Ultimate – två speltjänster till lägre pris

Robot
Xbox Game Pass Ultimate – två speltjänster till lägre pris

Ryktas få lansering tillsammans med ny Xbox One.

#microsoft, #xbox-one


Medlem

Om ryktena stämmer att det kommer en ny konsollgeneration 2021, så känns det lite tätt inpå att släppa ytterligare en variant av XBX1 så nära på.


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av Mirage:

Om ryktena stämmer att det kommer en ny konsollgeneration 2021, så känns det lite tätt inpå att släppa ytterligare en variant av XBX1 så nära på.

Det finns olika bud. Många säger att det kommer en ny konsolgeneration redan hösten 2020, dvs lagom till nästa Assassins creed.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det finns olika bud. Många säger att det kommer en ny konsolgeneration redan hösten 2020, dvs lagom till nästa Assassins creed.

Google Stadia kommer redan i år med 10.7 TeraFlops och de har ju betakört med AC Odyssey
- alltså kan varken MS eller Sony nöja sig med mindre eller hoppas att bli först med nästa Assassins Creed.

Men det är en helt annan affärside med hundratals gamla spel jämfört med en handfull nya,
även om nu Microsoft släpper sina in-house spel i tjänsten.

Gamla spel är inte att försaka. 15 USD är inte så farligt dyrt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Mirage:

Om ryktena stämmer att det kommer en ny konsollgeneration 2021, så känns det lite tätt inpå att släppa ytterligare en variant av XBX1 så nära på.

Jag tror att MS testar marknaden med den. Dom kommer såklart inte sälja miljoner av den och det vet MS men se hur men tas emot.

Se för att veta hur stort fokus dom ska lägga på den disk lösa som kommer till nästa generation.

Medlem

Tror att detta stämmer samt att det är en bra väg att gå. Inget för mig personligen då jag föredrar att ha mina spel fysiskt, även om det egentligen är rätt meningslöst då man alltid måste patcha dem. Men det ser fint ut i hyllan 🤓


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tror att detta stämmer samt att det är en bra väg att gå. Inget för mig personligen då jag föredrar att ha mina spel fysiskt, även om det egentligen är rätt meningslöst då man alltid måste patcha dem. Men det ser fint ut i hyllan 🤓

Du kan sälja spelen sen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Du kan sälja spelen sen.

Det är en klar fördel. Gillar dock att samla så vill gärna ha kvar dem


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

@marcus8958: Precis. Samt att ofta är fysiska spel billigare.


signatur

I drank what?

Medlem

Man kan absolut sälja dem... men att tro att man är säkrare med fysiska kopior den dagen Xbox Live, PSN Store etc. läggs ner.. är inte så säkert... de flesta fysiska kopior måste ju endå patchas direkt för att man ska kunna spela.

Medlem

Det här låter som en riktigt intressant idé. Speciellt nu när Xbox Live Gold höjs i pris.

Medlem

Ett riktigt bra komplement till den påtänkta skivlösa modellen. Helt perfekt för en student med lite utrymme och varierande tidsmöjligheter på året.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Man kan absolut sälja dem... men att tro att man är säkrare med fysiska kopior den dagen Xbox Live, PSN Store etc. läggs ner.. är inte så säkert... de flesta fysiska kopior måste ju endå patchas direkt för att man ska kunna spela.

Inte då. Den dagen det händer så kommer folk ha löst hur man patchar från USB eller disk. Detta då det då finns en anledning att göra det och inget PSN etc med nya uppdateringar för konsolen centralt att stoppa det. Precis som sker med "Abandonware" för PC idag.

Konsumenten finner alltid en väg att fortsätta använda produkten de köpt. Så länge de köpte fysiskt.

Avstängd

Tämligen säker på att Xbox One är och förblir min sista Xbox.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Man kan absolut sälja dem... men att tro att man är säkrare med fysiska kopior den dagen Xbox Live, PSN Store etc. läggs ner.. är inte så säkert... de flesta fysiska kopior måste ju endå patchas direkt för att man ska kunna spela.

Håller med. Visst är det tekniskt möjligt att lösa, men det kostar pengar att, via officiella kanaler, erbjuda patcher till produkter som inte länge genererar intäkter.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Inte då. Den dagen det händer så kommer folk ha löst hur man patchar från USB eller disk. Detta då det då finns en anledning att göra det och inget PSN etc med nya uppdateringar för konsolen centralt att stoppa det. Precis som sker med "Abandonware" för PC idag.

Konsumenten finner alltid en väg att fortsätta använda produkten de köpt. Så länge de köpte fysiskt.

Hur ser det ut med Xbox360, Wii och PS3 idag?

Edit: om patcherna inte är tillgängliga, vad gör man då?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Freakon:

Hur ser det ut med Xbox360, Wii och PS3 idag?

Edit: om patcherna inte är tillgängliga, vad gör man då?

De spelen funkar helt offline. Alla jag har till dessa iaf


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

De spelen funkar helt offline. Alla jag har till dessa iaf

Hur är det med köpen man har gjort via Virtual Console/Xbox Live Arcade?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av vilma:

Tämligen säker på att Xbox One är och förblir min sista Xbox.

Okej? Det var intressant och veta för vem?

Backloggens befriare
Skrivet av Freeman79a:

Det här låter som en riktigt intressant idé. Speciellt nu när Xbox Live Gold höjs i pris.

Ja, det är ju knappaste en slump.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Mirage:

Om ryktena stämmer att det kommer en ny konsollgeneration 2021, så känns det lite tätt inpå att släppa ytterligare en variant av XBX1 så nära på.

Microsoft släppte ju en avskalad version av Xbox 360 samma år som Xbox one (xbox 360 E) den var väl ok saknade lite utgångar som föregångaren hade.
Och sony släppte en ps3 året innnan ps4 kom (super slim) Denna var ingen vidare kass kvalitet och ljudnivå jämfört med föregångarna.

Så kommer det en ny Xbox one blir jag inte förvånad de ryktas ju om en One S utan Blu ray läsaren.

@Freeman79a jag brukar köpa på mig Xbox live gold koder när det är billigt tror det är 24 månader man kan ha köpa i förväg. Senast köpte jag 4st tre månaders koder från CDON för 79kr styck så ett år för strax över 26kr/månad.

Avstängd
Skrivet av Emsa:

Okej? Det var intressant och veta för vem?

(Att) veta, (och) för vem. För dom som inte stödjer (Steam, Epic eller andra always onlinetjänster. Bekant och anknytet till Epic exclusives diskussionen. Med anledning av framtida äganderätt. Intressant pga. det. Samtalet blir väl det när Sony hänger på trenden kanske. Lite för tidigt. Tar upp det då.

1
Skriv svar