Stort intresse för tidiga Elder Scrolls: Blades

Robot
Stort intresse för tidiga Elder Scrolls: Blades
Moderator | Testpilot

Helt okej tidsfördriv. Bara så synd att man tillslut hittar en vägg när det blir otroligt svårt att ta sig vidare om man inte betalar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Av någon anledning så finns det inte på just den mobilen jag har. Sony xperia premium nånting nånting..

Medlem

Väldigt enformigt spel fort, efter typ 10 timmar så har man sett allt spelet har att erbjuda. Sen varför ingen handkontroll stöd? skulle var perfekt att spela på android tv.

Medlem

Synd att Bethesda fått sådan smak för snabba pengar, spelen blir lidande.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Att betala är "frivilligt" men bara om man inte vill spela spelet i princip. Tillslut når man ju en vägg värre än muren i norr som gör det nästan omöjligt att spela utan att betala

Medlem

Är det ett spel ala infinity blade? För bara namnet får mig att tänka på den "gamla" godingen

Tråddemonen
Testpilot

Skrev en recension på playstore om hur spelet är ett P2P spel, men nu är recensionen borttagen. WTF?

Medlem

Lol.

Det är ju använda skyrim assets utspelat i Cyrodiil.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Ja folk vill ju tydligen hellre ha såna här spel än fullstora titlar...

Medlem

Testade i en kvart eller så innan jag avinstallerade.
Bökigt och enformigt.

Medlem

@Halvars90: Yes, siffrorna tyder på det. Men du behöver inte oroa dig, för Bethesda jobbar även på Elder Scrolls 6.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Är det ett spel ala infinity blade? För bara namnet får mig att tänka på den "gamla" godingen

Nej det är inte likt Infinity Blade. Man skulle kunna säga att de har tagit dungeon-delen från TES och förminskat det. En dungeon tar väl kanske 5 minuter att klara av, och när du inte är i dungeons så bygger du upp din stad som har blivit förstörd av banditer, och detta är nödvändigt för att kunna ta dig framåt i spelet, och är självklart designat för att du ska betala för att slippa oerhört långa väntetider. Är väl helt okej fram till kanske level 5, och sen blir det bara tråkigare och tråkigare.

Medlem

Bra ide men skit dålig progress.... P2Progress trött på sånt skit! är nog villig och betala om det fanns månads kostnad eller fullpris men som det är nu nä... INTE NOG MED det DET ÄR MASSA BUGGAR OCH ATT DET ÄR EARLY ACEEESSS ändå tar de betalt! MEGA BUGGAD APP!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av dannme:

@Halvars90: Yes, siffrorna tyder på det. Men du behöver inte oroa dig, för Bethesda jobbar även på Elder Scrolls 6.

Mm, men 10 år+ mellan spelen.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Skrev en recension på playstore om hur spelet är ett P2P spel, men nu är recensionen borttagen. WTF?

Kollade just på playstore, det verkar som dom har tagit bort alla recensioner (eller rättare sagt, det står 100k nedladdningar och en recension på 4/5 men när jag trycker upp recensionerna är det helt tomt).

Medlem

Det är verkligen tragikomiskt hur mikrotransaktioner verkligen har tappat konceptet, över 1000 spänn för saker i ett spel som antagligen inte är värt ens en tredjedel av det.

Inaktiv

Håller med i princip allt som redan skrivits här. Har själv lagt några timmar på detta och det är helt sant att det är rätt kul och flyter på bra till en ganska specifik punkt då det mer eller mindre tar tvärstopp och blir betydligt trögare att fortsätta tack vare att det krävs högre nivå / bättre utrustning / mer byggmaterial för sin lilla stad, vilket självklart kan fixas om man betalar.

Sen som @Juel91 säger så är det helt sjukt att de här (subjektivt) "skit"spelen som i mitt tycke inte är mer värt än kanske 50 kr om det var utan mikrotransaktioner och då spelbart har just så man kan köpa dessa diamanter för flera hundra eller tom tusen kronor. Inte bara Blades som gör sig skyldig till detta utan hela den här f2p*-rörelsen som man hade hoppas skulle vara utdött vid det här laget.

* och då menar jag den här typen av f2p där man får välja att betala eller lägga ner alldeles för mycket tid på att ta sig framåt i spelet eller multiplayerspelen där det i princip krävs att man betalar för att inte bli ägd av de som redan har gjort det. Sen finns det jättebra f2p-spel där man har tillgång till allt essentiellt utan att betala en krona som Apex Legends och Fortnite BR.

Medlem
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Nej det är inte likt Infinity Blade. Man skulle kunna säga att de har tagit dungeon-delen från TES och förminskat det. En dungeon tar väl kanske 5 minuter att klara av, och när du inte är i dungeons så bygger du upp din stad som har blivit förstörd av banditer, och detta är nödvändigt för att kunna ta dig framåt i spelet, och är självklart designat för att du ska betala för att slippa oerhört långa väntetider. Är väl helt okej fram till kanske level 5, och sen blir det bara tråkigare och tråkigare.

Aight okey 😊. Känns skönt då att man ej spelar på telefon ^^. Ska jag ut och resa brukar jag ta med mig ps vita och/eller laptop, annars slösurfar jag bara på luren 😊

Medlem

Efter några patch. Känns stabilt å mindre pay to progress. Å att spelet har massa main uppdrag. Jag tror det vill att du gör job quest så du inte gör stor å snabb progress. Det bra nu. Små buggar men, spelet i sin helhet är ok. Ändrade mig efter lite spelande å några patchar men visst detta är moneygrab atm. Men mindre girighet.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

1
Skriv svar