Sluttjafsat om loot i Borderlands 3

Robot
Sluttjafsat om loot i Borderlands 3

Nya coop-regler minskar risken för osämja.

#borderlands-3, #gearbox-software


Medlem

Låter som en bra lösning! Det funkar väl så i The Division bland annat och det är skönt att det omöjligen kan uppstå konflikter Där upplever jag istället att jag gläds åt dem som hittar bra grejer istället för att bli putt över att jag inte fick/tog dem istället. I "värsta" fall hittar man något man inte behöver och kan ge det till medspelaren istället.

Medlem

Tyckte att lootsystemet funkade bra. Alltid kul att snacka med polarna man spelade med om vem som behöver vapnen bäst, och att alla kunde se. Men det är klart, spelar man med en massa ninjas så är det inte kul, men de hade vi kickat från servern direkt... bra iaf att man kan välja!

Medlem

Bra förändring.. Spelar tvåan med en en polare nu och hade varit Nice om man inte hade gemensam loot ibland, mkt skrik blir de(mestadels från mig)..

Nåt som oroar mej är att där också kommer vara skins till vapen, vilket kan leda till
mikrotransaktioner..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv
Skrivet av Snake Plissken:

Nåt som oroar mej är att där också kommer vara skins till vapen, vilket kan leda till
mikrotransaktioner..

Att klaga på mikrotransaktioner för klagandets skull begriper jag inte. Vem bryr sig om folk kan köpa skins till sina vapen eller whatever?

Sålänge det inte går att köpa något som ger spelaren ett övertag mot andra så skiter jag i om man så kan köpa skins till sina tånaglar...

Medlem

Vad bra, det var det som fick oss att sluta spela, var för mycket bråk om loot.

Skrivet av anon_326725:

Att klaga på mikrotransaktioner för klagandets skull begriper jag inte. Vem bryr sig om folk kan köpa skins till sina vapen eller whatever?

Sålänge det inte går att köpa något som ger spelaren ett övertag mot andra så skiter jag i om man så kan köpa skins till sina tånaglar...

Man kan inte förstå allt här i livet.. kunde ju varit värre, kunde ju vara den personen som klagat och sagt emot dom flesta personer för att dom inte tycker som en själv i en massa trådar. eller vara den personen som tror folk klagar för klagandes skull.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Nåt som oroar mej är att där också kommer vara skins till vapen, vilket kan leda till
mikrotransaktioner..

För mig är stats det viktiga på vapnen.. så om dom skulle släppa skins på mikrotransaktioner så kunde jag inte bry mig mindre, kör med fula vapen i bl2 och tps, så tror nog att jag överlever med fula vapen i bl3. Bl2 har f.ö redan skins man får betala för om man inte köper handsome collection, så skulle inte direkt bli någon större skillnad

Skrivet av Smoo87:

För mig är stats det viktiga på vapnen.. så om dom skulle släppa skins på mikrotransaktioner så kunde jag inte bry mig mindre, kör med fula vapen i bl2 och tps, så tror nog att jag överlever med fula vapen i bl3. Bl2 har f.ö redan skins man får betala för om man inte köper handsome collection, så skulle inte direkt bli någon större skillnad

det e inte bara i skins jag tänker på det finns mikrotransaktioner.. kollar man på dom lika version man kan boka så står där allt från weapon trinket, Toy Box Weapon Pack, XP & loot drop boost mods, och det känns som en sak man kan lägga in i sånt så som det har utvecklats senaste åren. för övrigt så bryr jag mej inte heller så mycket om vapen skins heller, tycker bara det e fel med mikrotransaktioner i spel som man har betalt för.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Uppskattar att man åtminstone kan välja vilket system man kan använda, schysst!

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

det e inte bara i skins jag tänker på det finns mikrotransaktioner.. kollar man på dom lika version man kan boka så står där allt från weapon trinket, Toy Box Weapon Pack, XP & loot drop boost mods, och det känns som en sak man kan lägga in i sånt så som det har utvecklats senaste åren. för övrigt så bryr jag mej inte heller så mycket om vapen skins heller, tycker bara det e fel med mikrotransaktioner i spel som man har betalt för.

Jo jag reagerade oxå på det där med xp boost mods, loot dropen lite mindre då jag iaf har hittat sån i bl2, så jag hoppas detsamma gäller bl3. Starter weapons finns även i iaf bl2 om man köpt bättre version än standard, vilka man byter ut ganska omgående, specialfyverkerigranat som går efter ens level (suger dock). Så ingen idé att måla fan på väggen innan det släppts. Det jag känner mig lite bitter över är att det släpps tidsexklusivt på epic-spy-store först. Så man blir ju tvungen att vänta 6 månader innan man kan köpa det (förutsatt att det inte är byggt kring att man nästan måste köpa boosters)

Skrivet av Smoo87:

Jo jag reagerade oxå på det där med xp boost mods, loot dropen lite mindre då jag iaf har hittat sån i bl2, så jag hoppas detsamma gäller bl3. Starter weapons finns även i iaf bl2 om man köpt bättre version än standard, vilka man byter ut ganska omgående, specialfyverkerigranat som går efter ens level (suger dock). Så ingen idé att måla fan på väggen innan det släppts. Det jag känner mig lite bitter över är att det släpps tidsexklusivt på epic-spy-store först. Så man blir ju tvungen att vänta 6 månader innan man kan köpa det (förutsatt att det inte är byggt kring att man nästan måste köpa boosters)

Ja det e ju bara en liten oro, men jag hoppas och känner lite att dom inte kommer ha det, för Borderlands spelen har ju haft bra loot boxes hela tiden med den fina kistan med nycklar som man fick gratis koder stup i ett.. så man får hoppas att det kommer fortsätta så... Och jag känner det samma om Epic store tidsexklusivte, men jag har tålamod att vänta ett tag till på det.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Förstår inte alls hur man orkar lägga ner negativ energi på mikrotransaktioner.

Om du inte vill ha skins, xp-boost, loot-boost så är det absolut ingen som tvingar dig. Eftersom Borderlands 3 inte heller har PVP så är det inte heller något snack om Pay-to-win metoder.

Förstår verkligen inte hur man kan vara så negativ inställd till något som inte ens påverkar ens eget spelande.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Förstår inte alls hur man orkar lägga ner negativ energi på mikrotransaktioner.

Om du inte vill ha skins, xp-boost, loot-boost så är det absolut ingen som tvingar dig. Eftersom Borderlands 3 inte heller har PVP så är det inte heller något snack om Pay-to-win metoder.

Förstår verkligen inte hur man kan vara så negativ inställd till något som inte ens påverkar ens eget spelande.

kräver väll lika mycket energi som det gör att skriva din kommentar och bry sej om en annas åsikt.. Och dom andra borderlands spelen har en form av PvP så finns inget som säger att 3:an inte kommer ha det..

Inaktiv
Skrivet av Snake Plissken:

Man kan inte förstå allt här i livet.. kunde ju varit värre, kunde ju vara den personen som klagat och sagt emot dom flesta personer för att dom inte tycker som en själv i en massa trådar. eller vara den personen som tror folk klagar för klagandes skull.

Hoppsan. Var inte meningen att kränka dig så pass att du var tvungen att konstruera en passivt aggressiv backhand. Det är ett diskussionsforum? Man ifrågssätter och diskuterar andras åsikter och påståenden ifall du missat det

Skrivet av anon_326725:

Hoppsan. Var inte meningen att kränka dig så pass att du var tvungen att konstruera en passivt aggressiv backhand. Det är ett diskussionsforum? Man ifrågssätter och diskuterar andras åsikter och påståenden ifall du missat det

jag e inte ett dugg kränkt.. bara påpekade att det kunde varit värre att man kunde varit en av dom personerna som hoppar rundor och säger emot allt bara för att göra det (typ ett troll liknande beteende)


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv
Skrivet av Snake Plissken:

jag e inte ett dugg kränkt.. bara påpekade att det kunde varit värre att man kunde varit en av dom personerna som hoppar rundor och säger emot allt bara för att göra det (typ ett troll liknande beteende)

Haha... sött sagt. Vi kör på det

Skrivet av anon_326725:

Haha... sött sagt. Vi kör på det

jepp


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Det där var aldrig något problem för mig och mina polare. (Vad för typer spelar folk med egentligen?)

Dessutom hade vi alla rätt distinkt skilda roller, så uppgraderingar fördelades med lätthet och alla blev glada när någon annan fick en fet upgrade. Det är väl lite så det ska fungera, men om flera lirar samma klass blir det såklart bökigare.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar