Trio konsolerna

Kontot avslutas
Trio konsolerna

Nintendo Entertainment System, Super Nintendo Entertainment System och Nintendo 64.
Vad har dessa tre konsoler gemensamt?
Det finns nog mycket som de egentligen har gemensamt, tre stycken Nintendo konsoler, det finns både Mario, Kirby och Zelda spel till alla tre konsolerna med mera, med mera.
Men en annan sak som dessa har gemensamt är att de är Nintendo's första hem konsoler där spelen ligger på kassetter.
Efter detta så var det bara Nintendo's bärbara konsoler som fortsatte att ha kassetter.
Vi fortsätter.

Nintendo GameCube, Nintendo Wii och Nintendo Wii U.
Här har vi ju de enda tre konsolerna än så länge där spelen ligger på skiva, men det är också de första hem konsolerna där jag kan se att vi fick se äldre spel återsläppas, inga remaker menar jag utan spelen i original grafik.
Under Gamecubes tid så fick vi både The Legend of Zelda och The Adventure of Link på både GameCube och Gameboy Advance, vi fick även se fler gamla NES spel återsläppas på Gameboy Advance och när Wii kom så fortsatte detta men den här gången som digitalt genom deras Wii Shop.
Wii var även den första hem konsolen som var bakåtkompatibel med GameCube spel och på Wii U fortsatte det med att den var bakåtkompatibel med Wii.
Detta var tre konsoler som var perfekta för att få spela både nya och äldre spel på.

Alla dessa sex konsoler är också än så länge Nintendo's sista riktiga hem konsoler.
Nintendo Switch har ju tagit över efter Wii U men i stort sett har Nintendo Switch även tagit över efter Nintendo 3DS på marknaden.
Inte så konstigt egentligen eftersom detta är den första hybrid konsolen från Nintendo. Den kan användas som både en stationär och bärbar konsol och om ryktena stämmer så kommer det inte stoppa här eftersom det enligt ryktena är på väg en helt bärbar Switch och en Switch med bättre prestanda.
Detta kommer vara första gången som Nintendo kan hålla sig till en enda konsol att göra spel till.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Ja.

Förhoppningsvis håller de sig till sin hybrida lösning i framtiden. En lösning som inte splittrar communityt i två eller fler konsoler. Fast... samtidigt så skulle jag gärna köpa en
NEW Switch 1080p Pro-version - om det nu kommer en sådan.

1
Skriv svar